تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

اخد اقامت در کشور گرجستان

سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۴۱ ب.ظ
اخد-اقامت-در-کشور-گرجستان

برای کسانی که می خواهند در گرجستان زندگی کنند و نه صرفا برای گردشگری به این کشور سفر کنند لازم است که مجوز اقامت در گرجستان را دریافت نمایند. در واقع شما بدون دریافت  اقامت گرجستان و تنها با داشتن پاسپورت می توانید ۴۵ روز در داخل  این کشور بمانید سپس می توانید با یکبار خروج از مرزهای گرجستان و ورود دوباره به خاک این کشور مجددا ۴۵ روز دیگر اقامت داشته باشید ولی اگر بخواهید برای بیش از ۹۰ روز و حداکثر تا شش سال در این کشور اقامت داشته باشید نیازمند اخذ اقامت موقت در گرجستان هستید. به طور کلی اقامت در گرجستان به دو دسته ی  اقامت موقت و  اقامت دائم  تقسیم بندی می شود . اقامت موقت را می توان از طریق اقامت کاری ،  اقامت خرید ملک و اقامت تحصیلی دریافت نمود سپس با تمدید اقامت موقت گرجستان و یا ازدواج و همچنین سرمایه گذاری در خاک گرجستان اقامت دائم را دریافت نمود و برای همیشه در این کشور زندگی کرد. بهتر است بدانید دریافت اقامت دائم گرجستان مطابق با قوانین فعلی این کشور یعنی اینکه فرد متقاضی می تواند برای همیشه در خاک گرجستان بماند، کار ، زندگی و تحصیل کند ولی با این حال از شهروندان گرجستان به حساب نمی آید و بنابراین از یک سری امکانات مثل حق رای دادن و  دریافت وام های بانکی با شرایط آسانتر محروم است. در شهروندی گرجستان به فرد موردنظر علاوه بر کارت اقامت، پاسپورت گرجستان هم اعطا می شود و فردی که شهروندی گرجستان را می گیرد از تمام حقوق یک شهروند برخوردار است.

روشهای اخذ کارت اقامت گرجستان

خرید خانه یا ملک در گرجستان:

در حال حاضر یکی از بهترین روش های گرفتن اقامت گرجستان برای بیشتر افراد خرید ملک ، آپارتمان و یا مغازه در گرجستان است که  با قیمت مناسب تری برای همگان امکان پذیر خواهد بود . هر شخص خارجی با داشتن حداقل ۳۵ هزار دلار آمریکا و خرید یک ملک اقامت گرجستان را اخذ می نماید و  همچنین از طریق گواهی نسبت برای اعضای خانواده خویش نیز ، اقامت گرجستان را اخذ نماید . متاسفانه بر اساس اصلاحیه قوانینی که توسط دولت گرجستان به تصویب رسیده است حداقل مبلغ خرید ملک به ۵۰ هزار دلار آمریکا رسیده ، بنابراین اگر  قصد خرید خانه یا ملکی را در این کشور دارید باید برنامه ریزی سریع تری در این خصوص داشته باشید . پس از خرید ملک در گرجستان امکان اخذ اقامت موقت یکساله فراهم می شود. و پس از گذشت ۵ سال با تمدید اقامت موقت در گرجستان می توان درخواست اقامت دائم گرجستان را نمود. پس از گرفتن اقامت دائم گرجستان می توانید فرم درخواست پاسپورت گرجستان را به اداره مهاجرت کنید و درصورت نداشتن پرونده کیفری و تایید صلاحیت، پاسپورت گرجستان به شما اعطا خواهد شد.

خرید-خانه-یا-ملک-در-گرجستان

کارمند شدن در گرجستان :

در این روش وکلای ما، شما را به عنوان یک کارمند به یکی از شرکت های معتبر گرجستانی معرفی می کنند و با تنظیم قرارداد رسمی با شرکت گرجی مورد نظر و معرفی این قرارداد به دادگستری گرجستان و تائید این وزارت، با بررسی مدارک، اقامت موقت گرجستان به شما اعطا خواهد شد . اما باید توجه داشته باشید لازم است که شرکت مورد معتبر  باشد و حضور شما به عنوان یک کارمند در یک شرکت غیرمعتبر که موارد مالیاتی را بصورت مرتب اعمال نمی نماید نه تنها فایده ای ندارد  بلکه می تواند روند تمدید اقامت شما را با مشکل روبرو کند. مهمترین نکته در خصوص اخذ اقامت کارمندی گرجستان این است که  شما تنها با هدف اخذ اقامت گرجستان به این شرکت معرفی می شوید و بابت این قرارداد کاری را انجام نمی دهید پس مسلما حقوقی نیز دریافت  نمی کنید، اما با این وجود بر طبق قراردادی که برای شما تنظیم  شده است باید ۲۰ درصد از مبلغی که در  قرارداد به عنوان حقوق در نظر گرفته شده را برای مالیات به شرکت مورد نظر به صورت ماهیانه پرداخت خواهید نمایید.

ازدواج با شهروندان گرجی:

این نوع اقامت به این صورت می باشد که فرد پس از ازدواج با یک فرد گرجی و بعد از گذشت ۳ سال می تواند درخواست اقامت نماید.

گرفتن اقامت دائم گرجستان از طریق ازدواج  برای تمامی افرادی که با تبعه گرجی ازدواج می کنند امکان پذیر است ، البته بررسی می شود که این ازدواج صوری نباشد. همچنین ازدواج در گرجستان با اتباعی که به هر نحوی پناهنده گرجستان محسوب می شوند، جزو این قانون به شمار نمی آید. افراد چه زن و چه مرد در صورت ازدواج با یک تبعه گرجی، با ارائه مدارک مورد نیاز  شامل سند ازدواج ، پاسپورت، عکس و تقاضای رسمی، حداکثر یک ماه پس از ازدواج می توانند اقامت دائم گرجستان را کسب کنند. طبق قانون حداکثر تا یکسال پس از اقامت دائم فرد متقاضی می تواند تقاضای اخذ پاسپورت گرجستان را بدهد و طبق قوانین جدید این درصورتی امکان پذیر است که فرد تسلط کامل به زبان گرجی داشته باشد و اطلاعات وی درباره تاریخ و جغرافیای گرجستان کامل باشد زیرا از این موارد در مصاحبه اخذ پاسپورت توسط افسر مهاجرت سوال می شود.

ثبت شرکت در گرجستان :

اگر شما سرمایه کافی برای ثبت شرکت در گرجستان را داشته باشید در واقع به عنوان یک کارآفرین در این کشور ، به راحتی می توانید برای اخذ اقامت اقدام کنید، همچنین شما با پرداخت به موقع مالیات می توانید حسن نیت خود را به دولت این کشور نشان دهید که برای مراحل بعدی اقامت مورد نیاز است چراکه در گرجستان به افرادی که مالیات میپردازند احترام خاصی گذاشته می شود.  البته خوب است بدانید در این روش لازم است سرمایه گذار از طریق ثبت شرکت به صورت قانونی و مستقیم اقدام نماید و  برای مثال باز کردن یک حساب در بانک و قرار دادن مبلغ ۳۰۰ هزار لاری در آن سرمایه گذاری محسوب نمی شود. پروانه صادر شده جهت فعالیت شرکت شما بعد از ثبت شرکت از نوع جنرال تریدینگ ( General Trading ) می باشد و به این معناست که شما با داشتن این نوع پروانه بیش تر مشاغلی که مدنظرتان است را  به جز تولید، توزیع و پخش دارو (که نیازمند مجوز جداگانه از وزارت بهداشت گرجستان است)، می توانید در گرجستان انجام دهید. گرفتن مجوز برای فعالیت در زمینه دارو نیز کار چندان مشکلی نیست. از بزرگترین مزایای راه اندازی کسب و کار در گرجستان این است که شما با داشتن پروانه جنرال تریدینگ قادر خواهید بود مثلا : کافی شاپ ، رستوران ، کافی نت ، و غیره را فقط با همان پروانه و بدون نیاز به تمدید و یا  اخذ مجوز جدید انجام دهید

اقامت تحصیلی در گرجستان :

اگر از مراکز علمی و یا دانشگاه های کشور گرجستان پذیرش بگیرید در اینصورت می توانید برای اخذ اقامت موقت گرجستان  اقدام نمایید . البته این اقامت با اتمام تحصیل شما و یا انصراف از دانشگاه ، منقضی می شود. همچنین اقامت تحصیلی شامل اقامت برای سایر اعضای خانواده نمی شود.در این روش در ابتدا دانشجویان باید ثابت کنند که آنها حداقل ۱۲ ماه قبل از شروع کلاس های ترم تحصیلی که در آن پذیرفته شده اند، از یک محل سکونت موقت یا دائمی برای خود برخوردارند. وضعیت اقامت دانش آموزان نیز  وابسته به وضعیت والدین می باشد که در موارد طلاق، این امر وابسته به ولی پردازنده مالیات یا ولی حمایت کننده اصلی فرزند است، بنابراین والدین باید مدارک محل سکونت خود را ارائه دهند. علاوه بر این ، دانشجویان و یا والدین وابسته آن ها باید به صورت مداوم اسناد و مدارکی را ارائه دهند که نشان دهنده پرداخت مالیات بر درآمد به دولت گرجستان می باشد، زیرا پرداخت مالیات به دولت نشان دهنده کمک مالی به سیستم آموزشی گرجستان می باشد.

اقامت-تحصیلی-در-گرجستان

اعطای مجوز اقامت در گرجستان

افراد می توانند جهت اخذ اقامت در ماموریت دیپلماتیک گرجستان یا دفتر کنسولی در کشور خود مراجعه و درخواست اقامت کنند. اسناد زیر باید با نرم افزار ارسال شوند همچنین  هزینه های مشخصی برای دادن مجوز اقامت اعمال می شود. این اطلاعات در مدت۳۰ روز پردازش می شوند.

  • کپی پاسپورت؛
  • دو قطعه عکس
  • اسناد اداری درآمد قانونی؛
  • اگر قبلا در گرجستان بوده اید به اسنادی که وجود یک ویزای گرجستان را اثبات کند نیاز دارید
  • اسناد مربوطه که دلیل اقامت را ثابت می کند: گواهی اشتغال، دعوت نامه رسمی، اسناد پزشکی برای درمان در کشور، گواهی تحصیلی
اعطای-مجوز-اقامت-در-گرجستان

مدارک مورد نیاز برای کارت اقامت موقت

ترجمه پاسپورت به زبان گرجی

داشتن sta بانکی، حداقل به میزان ۳۸۰۰ لاری

اگر اقامت از طریق ثبت شرکت متقاضی باشد : اجاره نامه های محضری محل کسب و سکونت و مدارک ثبت شرکت.

انواع کارت اقامت گرجستان

در سیستم دولتی گرجستان، ۲ نوع اقامت وجود دارد. اقامت دائم و اقامت موقت که برای هر کدام از اینها نیز کارت جداگانه ای تخصیص می یابد .

کارت اقامت موقت گرجستان :

کارت اقامت موقت گرجستان به چندین صورت بصورت استاندارد صادر می شود که معمول ترین حالت ها به قرار زیر است :

کارت اقامت موقت ۶ ماهه

کارت اقامت موقت ۱ ساله

کارت اقامت موقت ۳ ساله

کارت اقامت موقت ۵ ساله

لازم به ذکر است که بدانید مدت زمان اقامت بروی کارت ممکن است بصورت غیرمعمول نیز باشد، در یکی از پرونده های مربوط به اقامت، پس از اخذ اقامت ۶ ماهه برای متقاضی اقامت گرجستان، کارت اقامت بصورت ۱۵۵ ماهه  صادر شد ولی در اغلب مواقع کارت اقامت بصورت موارد ذکر شده در قسمت بالا می باشد. همچنین نکته حائز توجه این است که می بایست ۴۵ روز مانده به اتمام زمان اقامت شما، برای تمدید اقامت شما اقدام نمود.

اخذ کارت اقامت گرجستان
اخذ کارت اقامت گرجستان

شهروندی و کارت اقامت دائم گرجستان

اقامت دائم پس از گذشت تمدید متوالی اقامت موقت شما حاصل شده و در نتیجه اقامت دائم و کارت اقامت دائم به شما داده می شود. توجه داشته باشید که تنها در صورتی که بصورت متوالی اقامت های موقت خود را تمدید نمائید، با درخواست اقامت دائم شما در گرجستان موافقت خواهد شد .

 

همچنین کارت اقامت دائم معمولاً بصورت ۵ ساله صادر شده و نیاز به تمدید آن را دارید که می توان گفت ۱۰۰ درصد کارتهای اقامت دائم، پس از ۵ سال مجدداً تمدید خواهند شد (تا زمانی که دولت گرجستان تشخیص دهد که شما صلاحیت اخذ شهروندی گرجستان را دارد که در اینجا راجع به آن توضیح داده ایم .

معمولاً اتباع خارجی با داشتن کارت اقامت دائم گرجستان، از کلیه حقوق شهروندی (بجز حق رای و پاسپورت) برخوردار هستند همچنین پس از ۲ سال از اخذ اقامت دائم می توان درخواست پاسپورت نمود.

 

هر تبعه خارجی در صورتی که بصورت متوالی و طی ۶ سال کارت اقامت گرجستان را از هر روشی بجز اقامت تحصیلی تمدید کنند تبدیل به کارت اقامت دائم می شود بجز اخذ اقامت با سرمایه گذاری که در آن روش پس از  سرمایه گذاری اقامت دائم به سرمایه گذار داده می شود.

اخذ اقامت کشور گرجستان به کمک شرکت جوجیا سرویس

همانطور که گفته شد فرد خارجی که می خواهد مجوز اقامت در گرجستان را به دست بیاورد باید برای این منظور واجد شرایط باشد و باید برای داشتن شرایط خاص و مورد قبول گرجستان اقدام  نماید . اگر شما هم قصد دارید در گرجستان زندگی کنید و  کسب و کار خود را در آنجا شروع کنید و  یا به یک سرمایه گذار خارجی در گرجستان تبدیل شوید، نمایندگان شرکت ما می توانند به شما در ارائه مدارک لازم کمک کنند. همچنین اگر درمورد شرایط تحصیلی و کاری و آینده ی خود به عنوان یک ساکن گرجستان تردید دارید، کارشناسان متخصص ما تمامی اطلاعات لازم برای رفع نگرانی های شما را در اختیارتان قرار می دهند پس اگر می خواهید در گرجستان زندگی کنید و می خواهید بیشتر در مورد سرمایه گذاری یا سیاست های سرمایه گذاران خارجی و کارگران بدانید، می توانید با کارشناسان و وکلای شرکت جورجیا سرویس تماس بگیرید.

۹۷/۰۶/۲۰
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.