تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

نرخ موفقیت ایمپلنت های دندانی

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۴۲ ب.ظ
نرخ موفقیت ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی

اگر یکی از دندان هایتان را از دست داده و جای آن خالی شده است، می توانید از ایمپلنت دندان استفاده کنید. از ایمپلنت بعنوان جایگزین دندان از دست رفته یاد می شود. برخلاف ایمپلنت های قدیمی، ایمپلنت های جدید تنها در یک جلسه درمانی کاشته می شوند.

زمانی که ایمپلنت کاشته شد، با قرار گرفتن روکش (تاج) بر روی آن، دندان شکل و عملکرد طبیعی خود را خواهد داشت. همانند یک دندان معمولی، می توان آن را مسواک زده و از نخ دندان نیز استفاده کرد. برخلاف پل میان دندانی، ایمپلنت نیازی به هیچگونه ابزاری برای تمیز کردن اطراف خود ندارد. اگرچه ایمپلنت ها تحلیل نمی روند، اما نیاز است که همانند دندان های معمولی، بهداشت آنها را نیز درنظر گرفت.

استفاده از ایمپلنت های دندانی یکی از محبوب ترین شیوه های موجود در پروسه های درمانی و زیبایی دندان ها است. اینکه بتوان کارایی یک ایمپلنت را برای یک مدت طولانی به طور قطع تضمین کرد، شدنی نیست؛ اما تحقیقات نشان داد اند که در طول یک دوره ۵ساله، ایمپلنت در فک پایینی تا ۹۵% و در فک بالایی تا ۹۰% موفقیت به دنبال داشته اند. این نرخ موفقیت ایمپلنت برای فک بالایی نسبت به فک پایین درصدی کمتر است؛ زیرا فک بالایی (بخصوص در ناحیه خلفی آن) نسبت به فک پایینی از تراکم کمتری برخوردار است و به همین دلیل روند ادغام ایمپلنت یا Osseointegration (بعد از این که ایمپلنت قرار داده شد، استخوان اطراف آن در تماس با سطح ایمپلنت رشد میکند و به آن می چسبد. این فرایند متصل شدن Osseointegration نامیده می شود. اگر Osseointegration برقرار نشد یا شکست خورد، ایمپلنت سست میشود و می شکند) با سختی بیشتری همراه است. بنابراین نرخ موفقیت ایمپلنت در فک بالایی نسبت به فک پایینی اندکی کمتر است. ناحیه پایینی خلفی بالاترین میزان رضایت و موفقیت در کاشت ایمپلنت دندانی را داراست.

نرخ موفقیت ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی ممکن است بنا به دلایلی شکسته شده و کارایی خود را از دست دهند. دلیل این امر بیشتر مربوط به پروسه Osseointegration یا همان فرآیند متصل شدن است. برای مثال، اگر ایمپلنت در جای نامناسبی قرار داده شود، پیوند بین آن و استخوان فک (فرآیند Osseointegration) برقرار نخواهد شد. ایمپلنت های دندانی ممکن است شکسه شده یا عفونی شوند (همانند یک دندان واقعی) و تاج دندان آن ممکن است از بین رود.

اگر شما دخانیات مصرف می کنید، لازم است که قبل از انجام پروسه کاشت ایمپلنت دندانی، برای مدتی مصرف دخانیات را ترک کنید؛ زیرا افرادی که از دخانیات مصرف می کنند، درصورت استفاده از ایمپلنت، امکان دارد با شکست مواجه شوید. از آنجایی که این پروسه درمانی هزینه بالایی دارد، اگر دخانیات را کنار نگذارید، در واقع پول و ایمپلنت خریداری شده را هدر داده اید.

از طرف دیگر، استفاده از ایمپلنت به شکل و میزان حفره موجود در محل دندان از دست رفته بستگی ندارد. همپنین بهداشت ضعیف دهان و دندان می تواند سبب ایجاد آسیب به بافت های اطراف محل ایمپلنت شود. این بیماری مشابه بیماری لثه است که در اطراف یک دندان ایجاد می شود.

آیا مقرون به صرفه است؟

 هزینه استفاده از ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

هر جراح ممکن است برای انجام این پروسه هزینه متفاوتی را درخواست کند. هزینه تمام شده هر ایمپلنت برای شخص مصرف کننده (متخصص) مشخص و یکسان بوده اما درصورت سفارش ایمپلنت به تعداد بالا، این میزان هزینه برای شخص متخصص کاهش خواهد یافت.  هزینه تمام شده برای هر ایمپلنت دندانی حدود ۱۰۰۰دلار تا ۱۴۲۵ دلار خواهد بود که نسبت به ایمپلنت های قدیمی گرانتر خواهد بود؛ زیرا این ایمپلنت ها به تعداد بالا خریداری می شوند. همچنین بر روی ایمپلنت از تاج یا روکش نیز استفاده می شود که میزان هزینه آن نیز درنظر گرفته خواهد شد.

زمانی که یک بیمار به فرد متخصص به منظور کاشت ایمپلنت دندانی مراجعه می کند، فرد متخصص ایمپلنت مناسب از نظر سایز، اندازه و برند را برای فرد بیمار تجویز می کند. هر بیمار با پس از معاینه شدن، ایمپلنت مخصوص به خود را دریافت خواهد نمود که این ایمپلنت با توجه به ویژگی های فرد ظراحی خواهد شد. اما این موضوع که هر فرد بخواهد از هر نوع ایمپلنتی که وی مدنظر داشته باشد و ویژگی های آن را نیز از قبل تعیین کند، امری غیر ممکن است. اکثر ایمپلنت ها دارای سایز و برند خاصی هستند. اما شرایط خاصی نیز وجود دارد که بیمار از نظر سایز و اندازه، ایمپلنت های استاندارد برای آنها صادق نخواهد بود و فرد متخصص باید ایمپلنت مخصوص همان بیمار را ظراحی کند.  حدود ۹۵ درصد از کسانی که خواستار این پروسه درمانی هستند، از همان ایمپلنت های استاندارد با سایز مشخص استفاده می کنند که در این صورت نیازی به پیوند استخوان، ایمپلنت های تخصصی دست ساز یا قرار دادن تخصصی ندارند.  قرار دادن ایمپلنت و بهبودی آن در بیش از ۹۵% از موقع موقفیت آمیز است.

۹۷/۰۶/۲۷
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.