تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

کاربرد لوله پلی اتیلن در سیستم آبیاری بارانی

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۳۲ ب.ظ
سیستم آبیاری بارانی

این روز ها مسئله آب و مصرف بهینه آن یکی از دغدغه های جهانی است که در کشور ما نیز برای بسیاری از مناطق و افرادی که در آن زندگی می کنند مشکل ساز شده است. علاوه بر این که باید در مصرف روزانه و خانگی آب به میزان زیادی صرفه جویی کرد، کشاورزان عزیز نیز باید برای آبیاری محصولات خود از روش های بهینه و مطابق با الگوی مصرف آب استفاده کنند. یکی از روش هایی که برای آبیاری محصولات کشاورزی بسیار مناسب است آبیاری قطره ای و یا آبیاری بارانی است. برای استفاده از این روش می توان از تجهیزاتی مانند لوله پلی اتیلن در سیستم آبیاری بارانی استفاده کرد.

 

آبیاری بارانی چیست؟

همان طور که از اسم این روش معلوم است، آبیاری مشابه با بارش قطرات باران انجام می شود. برای انجام این کار از لوله هایی مانند لوله پلی اتیلن استفاده می شود. روی این لوله سوراخ هایی با فواصل معین و قطر مشخص ایجاد می شود. سپس آب با یک فشار تقریبا زیاد از طریق پمپ به داخل لوله راه پیدا می کند و سپس از طریق این سوراخ ها خارج شده و زمین کشاورزی را آبیاری می کنند. این که فاصله سوراخ های ایجاد شده و قطر آنها چه میزان باشد به میزان نیاز شما بستگی دارد. جالب است بدانید که در ابتدا برای استفاده از این روش، از لوله های فولادی که متصل به یکدیگر بودند استفاده می شود و همان طور که می دانید فولاد هم گران قیمت است و هم این که بسیار سنگین است و در نتیجه قابلیت حمل آسانی برای شما فراهم نمی کند. برای حل این مسئله از لوله هایی با جنس آلومینیوم استفاده شد که هم سبک تر بوده و هم ارزان قیمت تر هستند.

سیستم آبیاری بارانی

تفاوت آبیاری قطره ای و آبیاری بارانی :

برخی از افراد این دو روش آبیاری را مشابه با یکدیگر می دانند. این دو روش مشابه با هم هستند ولی تفاوت هایی نیز دارند. در هر دوی این روش ها برای آبیاری از لوله هایی استفاده می شود که روی آن ها سوراخ تعبیه شده است  آب از طریق این سوراخ ها به گیاهان می رسد. ولی فرقی که با هم دارند در روش آبیاری است. در آبیاری بارانی آب با فشار پخش می شود ولی در آبیاری قطره های آب با فشار کم تنها در کنار گیاه ریخته می شود.

 

مزایای استفاده از سیستم آبیاری بارانی :

یکی از روش های سنتی که برای آبیاری زمین های کشاورزی استفاده می شده است آبیاری سطحی است. این روش هر چه که با دقت زیاد انجام شود باز هم میزان هدردهی آب زیاد است و همچنین آب به طور یکنواخت به تمام گیاهان نمی رسد. به عنوان مثال آب در ابتدای مسیر خود بیشتر است تا اینکه به انتهای مسیر خود برسد. همچنین کشاورز برای استفاده از روش آبیاری سطحی باید جوی های مخصوص را ایجاد کند که این کار هم هزینه بر است و هم اینکه نیاز به نگهداری طولانی مدت دارد. چرا که به مرور زمان ممکن است مسیر این جوب ها بسته شده و نیاز به پاک سازی باشد. اگر بخواهیم به مزایای این روش به صورت خلاصه اشاره کنیم، خواهیم داشت :

  • به دلیل این که آبیاری مشابه با بارش باران انجام می شود، هوای کناری گیاه مرطوب شده و به رشد بهتر آن کمک می کند.
  • در این روش علاوه بر این که گیاه آب مورد نیاز خود را بدست می آورد بلکه باعث می شود تا برگ هایش نیز شسته شود. این عامل نیز باعث می شود گیاه از مواد مضر و حشرات پاک شده و همچنین منافذ گیاه بار شود.
  • برای تولید برخی از محصولات ممکن است از مواد شیمیایی خاصی استفاده شود. می توان این مواد را با آب مخلوط کرد و از طریق لوله های آبیاری به گیاه رساند. به عنوان مثال در مصرف کود به میزان زیادی صرفه جویی می شود چرا که بسیاری از کودها محلول در آب هستند.
  • زمانی که آبیاری به صورت سطحی انجام می شود موجب فرسایش خاک به مرور زمان شده و در نتیجه خاک از بین می رود. این چیزی است که در آبیاری بارانی ایجاد نخواهد شد.
  • در صورتی که تقسیم بندی های ر روش آبیاری بارانی به درستی انجام شود به میزان ۵۰ درصد می توان در مصرف آب صرفه جویی کرد.
  • در روش آبیاری بارانی، آب به صورت یکنواخت به تمام زمین شما خواهد رسید.

 

چه زمانی می توان از آبیاری بارانی استفاده کرد؟

در زمین هایی که شیب و همچنین پستی و بلندی زیاد است. خاک قابلیت فرسایش زیادی دارد و نیاز است که رشد گیاه به سرعت انجام شود. همچنین اگر فشار آب کم است و نمی توان از روش آبیاری سطحی استفاده کرد.

 

کاربرد لوله پلی اتیلن در سیستم آبیاری بارانی :

  • همان طور که در ابتدای مقاله نیز بیان شد در ابتدا برای استفاده از روش آبیاری بارانی از لوله هایی با جنس فولاد و بعدا نیز از جنس آلومینیوم استفاده می شده است. این لوله ها هر دو به هر حال سنگین بوده و قابلیت حمل آسنی ندارند. برای همین استفاده از لوله های پلی اتلین مرسوم شد. این لوله ها علاوه بر این سبک وزن هستند، برای انجام کارهایی که در آن ها بالا بودن فشار از اهمیت زیادی برخوردار است، مناسب هستند.
  • از طرف دیگر بیان کردیم در روش آبیاری بارانی می توان از مواد شیمایی محلول مانند کودهای خاص استفاده کرد. این مواد شیمیایی در صورتی که با لوله پلی اتیلن استفاده شوند مشکلی برای سیستم آبیاری شما به وجود نخواهند آورد.
  • چون این لوله ها روی خاک قرار داده می شوند این احتمال وجود دارد که با مرور زمان فرسایش ایجاد شده و عملکرد سیستم آبیاری بارانی شما دچار مشکل شود. خبر خوب این است که لوله پلی اتیلن این مشکل را نخواهد داشت.
  • برای استفاده از این سیستم آبیاری بارانی شما باید تعداد زیادی از لوله ها را به یکدیگر متصل کنید. لوله پلی اتیلن خاصیت انعطاف پذیری بالایی دارد بنابراین در انواع حالت ها می توانید از آن استفاده کنید.

 

با توجه به موارد مطرح شده و همچنین کاربرد لوله پلی اتیلن در سیستم آبیاری بارانی ، انتخاب آبیاری بارانی با استفاده از لوله پلی اتلین می تواند کارگشای شما باشد. همراهان عزیز اگر به دنبال شرکتی هستید که بهترین سیستم آبیاری را برای زمین شما فراهم کند همین الان می توانید با مشاوران با شرکت توسن صنعت آپادانا تولید کننده لوله پلی اتیلن ، لوله آبیاری و  نوار آبیاری تماس بگیرید. با استفاده ار محصولات توسن می توانید از خدمات پس از فروش نیز به بهترین نحوه استفاده نمایید.

 

۹۷/۰۶/۲۷
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.