تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

چگونه فرآیند درمان شکستگی فک را پیش ببریم؟

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۱۲ ب.ظ
شکستگی فک

جراحی دهان و فک و صورت

جراحی دهان و فک و صورت یک پروسه جراحی است که برای درمان ناهنجاری های فک، صورت، دهان، لثه، گردن و بافت های سخت و نرم در منطقه دهان و فک و صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این یک تخصص جراحی شناخته شده بین المللی است. در بعضی از کشور ها همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا، جراحی فک و دهان بعنوان یک تخصص از دندان پزشکی برشمره می شود. در بعضی کشورهای دیگر همچون انگلستان، جراحی فک و دهان یک تخصص پزشکی بوده که برای داشتن آن، نیاز به مدرک دندانپزشکی و همچنین پزشک جراح است تا بتوان صلاحیت فرد را تایید کرد.

جراحی فک، دهان و صورت در واقع یک تخصص جراحی درمانی است که طیف وسیعی از بیماری‌ها، صدمات و نقوص سر و صورت و فک و گردن و طاق جمجمه، چه بافت نرم و چه بافت سخت ناحیهٔ دهان و فک و صورت را اصلاح می‌کند. یک جراح فک و دهان باید به دانش لازم و کافی در زمینه های پزشکی، دندانپزشکی و جراحی را داشته باشد. هرچند جراحی فک و صورت بیشتر بعنوان یک تخصص در زمینه دندانپزشکی به حساب می آید. جراحی فک و صورت در زمینه های گوناگونی همچون: نقص در اعضایی همچون دهان، لثه ها، صورت، گردن، جمجمه به کار برده می شود. جراحی فک و صورته مچنین در مواردی که شامل تشخیص و درمان کیست ها و تومورها و بازسازی لب است، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 چگونه فرآیند درمان شکستگی فک را پیش ببریم؟شکستگی فک

شکستگی فک و صورت به شکستگی‌هایی گفته می‌شود که در یک یا چند استخوان در ناحیه صورت اتفاق می‌افتد. استخوان‌های واقع در ناحیه صورت شما شامل استخوان کاسه چشم، گونه‌ها، بینی و فک شما می‌شود. شکستگی‌های فک و صورت می‌تواند موجب آسیب‌دیدگی بافت‌های نزدیک به این استخوان‌ها نیز بشود..

در شکستگی فک امکان دارد فک فوقانی، فک تحتانی و یا هر دو فک شکسته شوند. پس از گذراندن دوره درمانی نزد جراح دهان و دندان، باید تحت مراقبت بود تا فرد بطور کامل التیام یابد.

پروسه جراحی و ریکاوری شکستگی فک شامل چه مواردی است؟

چه نوع درمانی مورد نیاز است؟

روش و متد درمانی جراح دهان و فم و صورت شما، به میزان آسیب و نوع صدمات وارد شده به شما بستگی دارد. در نهایت جراح شما با توجه به وضعیت و آسیب های وارده، بهترین روش را برای بازیابی سلامت و درمان حداکثری شما اتخاذ خواهد کرد.

در بعضی موارد، تنها با بسته نگه داشتن استخوان فک، می توان بهبود وضعیت استخوان ها را به دنبال داشت. از طرفی دیگر در برخی موارد شکستگی نیاز است تا استخوان های آسیب دیده را بیرون آورده و تکه های استخوانی را با استفاده از صفحات یا پیچ تنظیم و مهار کنند.

اگر نمی خواهید بر پیچیدگی کار بیفزایید، نیاز است که بطور مستقیم استخوان فک مورد عمل قرار گیرد؛ اما زمان نقاهت تا ۶ هفته به طول می انجامد. شایان ذکر است که هر جراحی فک و صورت یکتاست.

در دوران نقاهت نیز می توان روش هایی را اتخاذ کرد که به بهبود سریعتر شما کمک کند.

پیشنهاد می کنیم جهت دریافت مشاوره پزشکی در زمینه جراح داخل دهان ، جراح زیبایی پلک ، ایمپلنت دندان ، تزریق بوتاکس، ژل و چربی خدمات وب سایت تخصصی دکتر موحد را دنبال کنید.

تحمل و مدیریت درد

جراحی فک شکسته شده از درد آن نسبت به قبل، تا حد زیادی می کاهد.

گرچه ممکن است در طی هفته اول بعد از عمل دندان هایتان حساس شده و درد گیرند که باید بتوانید این هفته اول را پشت سر گذارید.

برای شما داروی ضد درد تجویز می شود، اما می توانید از داروهای بدون نسخه مثل ایبوبروفن نیز استفاده کنید. داروهای تجویز شده را طی دستور مصرف پزشک، استفاده کنید. در این بین باید از مصرف الکل، رانندگی و یا مصرف بیش از حد داروهای تجویز شده، امتناع کنید.

ورم ناشی از جراحی و طرز برخورد با آت

از یک تا سه روز بعد از عمل جراحی فک صورت، صورت شما متورم خواهد شد. شما می توانید این تورم را با بالا نگه داشتن سر خود و خوابیدن بطوریکه سرتان کمی بالا باشد، کنترل کنید. اگر تورم صورتتان تا ۵ روز بعد از عمل جراحی از بین نرفت، این امر می تواند نشانه ای از عفونت باشد. بنابراین نیاز است تا با جراح تان تماس حاصل کرده و وی را مطلع سازید.

شکستگی فک

تغییر رژیم غذایی

برای التیام و بهبود فک، لازم است تا حد امکان از تغییر و بالا پایین کردن فک خودداری کنید که برای تحقق این امر، می توان از مواد غذایی مایع بهره جست حتی اگر فک تان بسته است، رژیم غذایی مایع را در پیش گیرید.

برای داشتن رژِم غذایی مایع می توان از مواردی همچون ماست، سبزیجات و میوه ها، میلک شیک، سوپ و یا تخم مرغ استفاده کرد. هنگامی که تقریبا ۶ هفته از عمل جراحی و دوران نقاهتتان گذشته، زیر نظر جراحتان می توانید از غذاهای جامد نیز استفاده کنید. این امر در صورتی امکان دارد که روند التیام و بهبودی تان سپری شده باشد.

دهانتان را تمیز نگه دارید

در این بین حفظ بهداشت دهان و دندان ها امری سخت و مشکل است؛ اما برای اینکه یک ریکاوری سریعتری داشته باشید، حیاتی محسوب می شود. بعد از هر وعده غذایی دندان هایتان را مسواک بزید. همچنین بعد از هر میان وعده دهان خود را با آب نمک(گرم) بشویید.

۹۷/۰۶/۳۱
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.