تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

بحران آب و نقش لوله های پلی اتیلن

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۶ ب.ظ
بحران آب

اگر اخبار روز دنیا را دنبال کنید متوجه می شوید که شاید دومین بحران جهان، کمبود آب است که در سراسر جهان در حال وقوع است. برای پیشگیری و مقابله با این بحران روش های مختلفی وجود دارد که با رعایت و استفاده از آن ها در مسائل روزمره زندگی می توان تا حد زیادی بر این بحران غلبه کرد. اما شاید بسیاری از افراد آبیاری زمین های کشاورزی را بزرگترین دلیل بحران آب می دانند. در این مقاله می خواهیم به تاثیر لوله پلی اتیلن در بحران آب بپردازیم.

بحران آب یعنی چی؟

همان طور که گفته شد بحران آب چیزی نیست که تنها منحصر به کشور ایران باشد بلکه بک دغدغه جهانی است. بر اساس آمار بانک جهانی اگر هر کشور و منطقه ای کمتر از ۱۰۰۰ متر مکعب به ازای هر فرد داشته باشد، آن منطقه با بحران آب رو به رو است. بنابراین بر اساس آن معیار کشورهای اروپایی و آسیا با مسئله بحران آب رو به هستند. همچنین بر اساس گزارش هایی که که ناسا منتشر می کند آب های سطح کره زمین دریاچه های بزرگ در حال خشک شدن است.

 

راه حل کنترل مسئله بحران آب :

برای کنترل بحران آب می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که همه آن ها منحصر به زمینه کشاورزی نمی شوند. درست است که آب در زمینه آبیاری زمین های کشاورزی به میزان زیادی هدر می رود ولی در سایر زمینه ها نیز باید از از از بین رفتن آب جلوگیری کرد.

جالب است بدانید که که تبخیر آب یکی از مسائلی است که شاید خیلی از ما به آن توجهی تا کنون نکرده ایم. برای جلوگیری از تبخیر آب، کالیفرنیا از ایده جالبی استفاده کرده است. این کشور از توپ های رنگ تیره استفاده کرده است و آن ها را در سطح آب پخش کرده است. به این تزتیب هم توانسته است از تبخیر آب جلوگیری کند همچنین از آلودگی آن.

مصارف خانگی نیز در میزان هدر رفت آب بسیار تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال دوش گرفتن! در این زمینه بسیاری از افراد خانواده ممکن است توجهی به مصرف آب نداشته باشند و با خیال راحت مدت زمان زیادی را در حمام با فشار آب می گذارنند. برای این دسته از افراد سوئد راه حلی ارائه کرده است. در این کشور از دوشی ااستفاده می شود که این قابلیت را دارد که بیش از ۹۰ دصد آب مصرفی را تصفیه کند و در نتیجه فرد دوباره از آن استفاده کند. نکته قابل ذکر در این مورد این است که مخترع این دوش یک ایرانی است! اما ما در ایران از این دوش استفاده نمی کنیم!

 

اما اگر از هدر رفت آب در مصرف خانگی صرف نظر کنیم، چیزی که در ایران موجب تشدید بحران آب می شود چگونگی آبیاری زمین های کشاورزی است. چیزی که در اخبار این روزها به وفور شاهد آن هستیم نارضایتی کشاورزان عزیز در میزان آب موجود برای آبیاری زمین هایشان است. بنابراین باید به دنبال راهی بود که با وجود این مسئله مهم، بتوان از آب به صورت بهینه استفاده کرد.

 

روش های مختلف آبیاری زمین کشاورزی :

  • آبیاری سطحی : یکی از روش هایی که بسیاری از از افراد در گذشته برای آبیاری استفاده می کردند، ایجاد جوی های آب در سطح زمین و جاری کردن آب در آن بوده است. اما این روش بیشترین میزان ائتلاف آب را داشته است و دارد! علاوه بر این در این روش آبیاری فرسایش خاک بیشتر می شود، آب نیز به صورت یکنواخت به گیاهان شما نمی رشد.
  • آبیاری بارانی : همان طور که از اسم این نوع آبیاری معلوم است، مشابه بارش باران آبیاری انجام می شود. از این نوع آبیاری می توان برای زمین های شیب دار استفاده کرد و مطمئن بود که به تمامی گیاهان آب می رسد. یکی از روش هایی که بتوانید با آن آبیاری بارانی را انجام دهید، لوله پلی اتیلن است.

بحران آب

بیشتر بدانید :

لوله پلی اتیلن چیست؟

این نوع لوله، یکی از لوله هایی است که در سال های اخیر جایگاه خوبی را در بین سایر انواع لوله ها پیدا کرده است. در گذشته برای آبیاری به روش بارانی و یا قطره ای، از لوله هایی با جنس فولاد و یا آلومینوم استفاده می شده است. لوله پلی اتیلن نسبت به این لوله ها دارای مزیت های بیشتری است. لوله پلی اتیلن قایلا حمل آسانی دارد و سبک است. همچنین بسیار انعطاف پذیر بوده بنابراین برای انواع حالت های مختلفی که زمین شما داراست می توان از این لوله استفاده کرد. در آبیاری بارانی و قطره ای شما به راحتی می توانید از کود های محلول در آب برای کود رسانی به زمین خود استفاده کنید. بنابراین با این کار از فرسایش خاک جلوگیری کرده اید. علاوه بر این لوله پلی اتیلن در مقابل مواد شیمیایی و زلزله و خوردگی توسط خاک مقاوم است. بنابراین می توانید با هزینه بسیار پایین می توانید از این نوع آبیاری برای زمین های کشاورزی خود استفاده کنید.

  • آبیاری قطره ای : آبیاری قطره ای خود به روش های مختلفی انجام می شود ولی چیزی که در تمامی ان روش ها مشترک است این است که آب به طور مستقیم به ریشه گیاه می رسد. بنابراین در این حالت نیز از فرسایش خاک به میزان زیادی جلوگیری می شود. در این نوع روش آبیاری، تا ۹۰ درصد از هدر رفتن آب جلوگیری می شود. روش های مختلف آبیاری قطره ای عبارت است از : آبیاری زیر سطحی، آبیاری نواری یا تیپ، آبیاری تروا، آبیاری آب پاشی. در این نوع روش آبیاری همان طور که گفته شد باز هم می توانید از لوله پلی اتیلن استفاده نمایید.

بحران آب

توجه : تنها نکته ای که در این روش آبیاری وجود دارد این است که چون لوله ها در زیر زمین کار گذاشته می شوند نیاز از که هر چند وقت یک بار از آن ها دیدن کنید و در صورت لزوم تعمیرات لازم را انجام دهید. بنابراین سیستم نگهداری و تعمیرات در این نوع آبیاری بسیار اهمیت دارد.

بنابراین با توجه به مطالب بیان شده، در بحران آب استفاده از لوله پلی اتیلن برای آبیاری زمین های کشاورزی می تواند یکی از راه حل های مشکل بحران آب در جهت مصرف بهینه آب باشد و بهتر است که برای کنترل شرایط از سیستم آبیاری زمین های کشاورزی با لوله های پلی اتیلن استفاده شود.

کارخانه تولید لوله پلی اتیلن شرکت توسن صنعت آپادانا تولید کننده لوله پلی اتیلن ، لوله آبیاری و  نوار آبیاری با تضمین کیفیت و ارائه خدمات مربوطه در جهت مدیریت صحیح مصرف آب و داشتن سهم کوچکی در مدیریت بحران آب ، در خدمت کشاورزان عزیز کشورمان می باشد اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در رابطه با لوله پلی اتیلن هستید می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران شرکت توسن در ارتباط باشید.

 

۹۷/۰۷/۲۵
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.