تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

آب آشامیدنی

امروزه لوله ها و اتصالات پلاستیکی پلی اتیلن به طور گسترده ای برای انتقال انواع مختلف گازها و مایعات استفاده می شوند. پلی اتیلن به علت دارا بودن مزایای ذاتی از جمله وزن سبک، انعطاف پذیری بالا ، نصب آسان و عدم تغییر ماهیت ، برای راه اندازی تاسیسات شبکه آبرسانی نسبت به فلز ترجیح داده می شود. علاوه بر این اتصالات لوله های پلی اتیلن معمولا هزینه کمتری را به دنبال دارد و نسبت به دیگر لوله ها، از مقاومت بیش تری در برابر خوردگی و پوسته پوسته شدن برخوردار است. در گذشته به علت واکنش شیمیایی مواد تشکیل دهنده اتصالات قدیمی و سنتی ، تاثیرات منفی بر روی بو، رنگ و طعم آب آشامیدنی وجود داشت. به همین دلیل تحقیقات گسترده ای در زمینه انتخاب بهترین لوله ها جهت انتقال آب لوله کشی انجام شد و نتایج آن نشان دهنده ی کارایی بالای لوله های مسی و همچنین لوله های پلی اتیلن سنگین با چگالی بالا (HDPE) در این زمینه بود. همچنان با شرکت توسن صنعت آپادانا در تولید و ارائه انواع لوله های پلی اتیلن ، لوله آبیاری ، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید تا با کاربرد لوله های پلی اتیلن در مصارف آب آشامیدنی بیشتر آشنا شوید.

در این خصوص اداره حفاظت از محیط زیست جهانی، استانداردها و مقررات مربوط به سطوح آلودگی در سیستم های توزیع آب آشامیدنی را تنظیم می کند. استانداردهای آب آشامیدنی شامل فهرست طولانی از آلاینده ها و سطح حداکثر مجاز (حداکثر سطح آلودگی یا MCL) برای آب آشامیدنی می باشد.

طبق عملکرد این سازمان پلی اتیلن با دارا بودن گواهی و استاندارد  Applications Health Effects NSF Internationals Standards جهت مصارف آب آشامیدنی امن و بی خطر است. (NSF14) و (NSF 61) نمونه هایی از استانداردهای ارائه شده به این لوله ها هستند. در واقع گواهی (NSF 61) به عنوان حداقل مورد نیاز برای ایمنی مواد در تماس با آب آشامیدنی شناخته می شود، (NSF 14) نیز یکی دیگر ازگواهینامه های ویژه لوله های پلی اتیلن است که به آن اشاره شد که به طور گسترده ای به رسمیت شناخته شده است و اغلب کشورهای جهان آن را به عنوان الزامات مربوط به لوله کشی های مسکونی به تصویب رسانده اند. امروزه از پلی اتیلن حتی برای ظروف مواد غذایی مثل بطری های شیر و کیسه های پلاستیکی مربوط به مواد غذایی هم استفاده می شود.

آب آشامیدنی

دولت های کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه و نیز سازمان های ایمنی در کل دنیا از قوانین مربوط به کیفیت آب استفاده می کنند. اکثر این قوانین به مسائل مربوط به واکنش شیمیایی مواد در محیط و تغییر ماهیت لوله ها  و تاثیر آن بر روی درجه سلامتی آب آشامیدنی پرداخته اند و نیازمند نوعی آزمون صدور گواهینامه می باشند،  طبق تبلیغات ارائه شده توسط تولید کنندگان لوله های پلی اتیلن ، تعدادی از فرمولاسیون هایی که برای لوله های پلی اتیلن (HDPE) ارائه شده است از استاندارد های قابل قبول و  مقاومت در درجه حرارت بالا برای آب آشامیدنی ، برخوردار هستند.

به طور کلی پلی اتیلن در دهه ۱۹۸۰ تنها برای سیستم های حرارت تابشی استفاده می شد ولی در سال های اخیر برای انتقال آب آشامیدنی مورد توجه همگان قرار گرفته است . در واقع امروزه لوله های پلی اتیلن دارای کد پذیرش گسترده ای در سراسر جهان هستند. لوله های پلی اتیلن (HDPE) برای چندین دهه است که جهت انتقال آب آشامیدنی کاربرد دارند. به طور خاص، لوله های HDPE  اغلب برای اتصالات جوش داده شده ترجیح داده می شوند، این لوله ها، بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانند از آسیب پذیری شبکه آبرسانی نسبت به پلیمرهای شکننده مانند PVC جلوگیری کنند. انعطاف پذیری آنها همچنین اجازه می دهد تا چرخش در سیستم لوله کشی بدون نیاز به اتصالات اضافی صورت بگیرد. HDPE در ابتدا به برنامه های کاربردی سرویس های انتقال آب سرد محدود شده بود، زیرا فرمول های اولیه برای درجه حرارت بالا در سیستم های آب گرم به اندازه کافی قوی نبودند. سپس تولید کنندگان شروع به تولید لوله پلی اتیلن با ویژگی هایی مثل قدرت و عملکرد بالا کردند که در مقابل درجه حرارت بالا مقاومت داشته باشد، و بنابراین امروزه این لوله ها علاوه بر سیستم های انتقال آب سرد، در سیستم های انتقال آب گرم نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع لوله های پلی اتیلن با فشار بالا را می توان برای آب گرم به عنوان یک لایه در لوله های چند لایه استفاده کرد، که در آن قدرت توسط یک لایه لوله دیگر مانند آلومینیوم ارائه می شود، پس می توان گفت در گذشته لوله های پلی اتیلن  نمی توانستند به تنهایی مزایای عملکرد لوله های چندلایه را ارائه دهند ولی اخیرا، فرمول های جدید HDPE، برای مثال (پلی اتیلن با مقاومت بالا در برابر دمای بالا)، برای استفاده در درجه حرارت بالا ، از جمله آب گرم خانگی، در دسترس قرار گرفته است.

آب آشامیدنی

امروزه به طور گسترده ای در سراسر جهان گزارش شده است که HDPE یا همان لوله های پلی اتیلن سنگین با چگالی بالا، یکی از انواع پلاستیک های خوب و ایمن جهت استفاده برای نگهداری غذا و انتقال آب است و تاکنون هیچ شواهدی در مورد مشکلات بهداشتی گسترده ای در ارتباط با استفاده از HDPE در برنامه های غذایی و نوشیدنی و آب آشامیدنی یافت نشده است. همچنین می توان گفت با توجه به پیچیدگی انواع مواد آلاینده در صورت مشاهده و گزارش آلودگی در سطح آب، با تغییر فرمولاسیون های مربوط به ساخت پلیمر لوله ها و شرایط مختلف برنامه ریزی، خطرات شیمیایی ناشی از واکنش ها را در لوله ها به حداقل می رسانند.

باید توجه داشت که جوانب مثبت و منفی در انتخاب هر گونه مواد جهت لوله کشی آب آشامیدنی وجود دارد، اما تحقیقاتی که اخیرا بر روی این موضوع انجام شده است نشان می دهد که خطر آلودگی شیمیایی لوله های مس کمتر از لوله های پلی اتیلن است اما هزینه استفاده از آن بسیار بالاست و به صرفه نمی باشد از سوی دیگر، پلی اتیلن هزینه ها را کاهش می دهد، در برابر تغییر جریان مقاومت دارد، و موجب کاهش اختلالات و نشت می شود. همچنین لوله های پلی اتیلنی مزایای نصب و استفاده آسان و  مزایای زیست محیطی نسبت به مس را ارائه می دهند. برای هر کسی که از لوله های HDPE  برای آب آشامیدنی استفاده می کند چنانچه مواد تشکیل دهنده لوله ها ، گواهینامه ANSI 16/ NSF 14 را گذرانده باشند استفاده از آن مورد قبول است. فروشنده  لوله پلی اتیلن باید لوله ها را از لحاظ عدم تغییرات شیمیایی، تغییرات بویایی و طعم و همچنین عملکرد خوب در مقابل درجه حرارت بالا، ضمانت کند .

۹۷/۰۸/۱۰
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.