تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

راهنمای خرید و اجاره مغازه در کشور گرجستان

يكشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵ ب.ظ

خرید و اجاره مغازه

همه چیزهایی که اتباع غیر گرجی در مورد خرید و اجاره مغازه در گرجستان باید بدانند

اقامت در گرجستان به هر شکل دائم و یا موقت امکان خرید و اجاره مغازه را برای اتباع خارجی فراهم می‌سازد و هر شخص مقیم گرجستان می‌تواند مالکیت مغازه خود را داشته باشد.

در گرجستان نوسان قیمت وجود ندارد و همچنین قیمت‌ها بر اساس دلار آمریکا تعیین می‌گردند که سودآوری خوبی با تبدیل به ریال ایران خواهند داشت.

بنابراین چنانچه قصد خرید و یا اجاره مغازه در گرجستان را دارید و به دنبال قیمت مغازه، بهترین مکان جهت راه‌اندازی کسب‌وکار و درآمدزایی در گرجستان و نیز به دنبال شرایط خرید و اجاره مغازه در گرجستان هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

خرید و اجاره مغازه

 بهترین موقعیت‌های تجاری جهت خرید و اجاره مغازه در گرجستان

در ابتدا باید یادآور شد که خرید و یا اجاره مغازه در مرکز شهر و خیابان‌های پر رفت‌وآمد هزینه بالاتری دارند اما در عوض درآمد و سوددهی بیشتری نسبت به کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی به همراه خواهند داشت.

بنابراین شهر تفلیس به‌عنوان پایتخت کشور گرجستان را باید بهترین مکان برای خرید و اجاره مغازه در این کشور دانست. در این بین واحدهای تجاری در مرکز شهر به‌خصوص پاساژهای اطراف میدان آزادی تفلیس، مکانی شلوغ و مملو از گردشگران بوده که هر چند قیمت بالایی دارند اما جهت راه‌اندازی کسب‌وکار موفق و درآمدزا مناسب و ایده‌آل هستند.

علاوه بر تفلیس، شهر باتومی نیز از موقعیت تجاری مطلوبی برخوردار است و ملک‌هایی با قیمت‌ پایین‌تر از پایتخت گرجستان در آن وجود دارد.

بنابراین دو شهر تفلیس و باتومی که دو قطب گردشگری و مرکز ایرانیان مقیم گرجستان نیز محسوب می‌شوند بهترین موقعیت و مکان تجاری جهت راه‌اندازی کسب‌وکار‌ها و خرید یا اجاره مغازه هستند و مشاغلی مانند رستوران‌داری، هتلداری، کافی‌شاپ، سوپرمارکت و فروشگاه صنایع‌دستی در آن‌ها به‌خوبی جواب می‌دهد.

البته چنانچه به دنبال مکان تجاری مناسب در زمینه مهندسی و یا فنی هستید، شهر کوتائیسی نیز به دلیل قرار گرفتن در شاهراه‌ها و بزرگراه‌های اصلی کشور گرجستان، گزینه خوبی به حساب می‌آید. اما باید توجه داشته باشید که در این شهر توریست کمتری آمده و ایرانی مقیم چندانی ندارد.

خرید و فروش مغازه در گرجستان

همان‌طور که اشاره شد، با خرید مغازه در گرجستان مالکیت شش‌دانگ آن متعلق به شما خواهد بود و مراحل ثبت و انتقال سند به‌راحتی با کارت اقامت و یا پاسپورت گرجی انجام می‌گیرد.

حتی می‌توان با خرید ملک تجاری با ارزش بالای ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا، علاوه بر سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار در گرجستان، از شیوه اقامت با خرید ملک در این کشور نیز استفاده کرد.

خرید و اجاره مغازه

اما در هنگام خرید دقت کنید. زیرا شرایط اقتصادی و وضعیت مالی بیشتر مردم گرجستان متوسط و رو به پایین است و در صورت خرید مغازه گران، در هنگام فروش با مشکل پیدا کردن مشتری مواجه خواهید شد و حتی ممکن است مجبور به فروش مغازه با قیمتی بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی آن شوید.

بنابراین عاقلانه‌تر این است که مغازه‌ای با قیمت‌های بسیار بالا و گران نخرید تا در هنگام فروش با مشکل مواجه نشوید.

قیمت خرید مغازه در گرجستان

قیمت واحدهای تجاری در کشور گرجستان مانند دیگر مناطق دنیا متغیر است و به متراژ مکان، محل و موقعیت شهرها بستگی دارد.

در شهر تفلیس، هر مترمربع مغازه به‌طور میانگین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار آمریکا تخمین زده می‌شود. البته قیمت‌های بسیار بالاتر و یا پایین‌تر از این مقدار نیز وجود دارد.

 

اجاره مغازه در گرجستان

در کشور گرجستان رهن و بیعانه وجود ندارد و قرارداد اجاره به مدت یک سال منعقد می‌گردد. در بیشتر معاملات اجاره‌بها دو ماه اول و آخر را در ابتدا دریافت می‌کنند.

درواقع کرایه ماه آخر تضمین محسوب می‌شود و در پایان سال، نیازی به پرداخت آخرین کرایه نیست. اما چنانچه قبل از اتمام قرارداد یک‌ساله، قصد تخلیه مغازه را داشته باشید جریمه شده و کرایه ماه‌ آخر نیز به شما برگردانده نمی‌شود.

خرید و اجاره مغازه

قیمت اجاره مغازه در گرجستان

به‌طورکلی قیمت اجاره در گرجستان در موقعیت‌های تجاری مختلف، متفاوت است. اما در هر منطقه از قانون کلی زیر برای تعیین نرخ اجاره تبعیت می‌کند. در ابتدا با در نظر گرفتن موقعیت مغازه برای هر مترمربع قیمتی تعیین می‌گردد و بر اساس آن مجموع اجاره ماهیانه محاسبه می‌شود.

به‌طور مثال در تفلیس اجاره ماهیانه مغازه به ازای هر مترمربع از ۲۰ تا ۷۰ دلار آمریکا متغیر است.

 

جمع‌بندی

در کل اگر هوشمندانه اقدام به خرید و یا اجاره مغازه در گرجستان نمایید با توجه به ثبات قیمت‌ ملک و اجاره در گرجستان و ارزش بالای دلار آمریکا به سودآوری خوبی خواهید رسید.

اما بهتر است قبل از هرگونه اقدامی حتماً از شرایط کسب‌وکار در گرجستان، مشاغل موردنیاز و نحوه درآمدزایی موفق در این کشور به‌خوبی مطلع باشید و از یک مشاور کار بلد و معتبر استفاده نمایید. زیرا سودجویان و دلالان زیادی در این راه وجود دارند که ممکن است سر شما کلاه گذاشته و تمام پولتان را بر باد دهید. در این راستا شرکت سرمایه گذاری و مهاجرتی جورجیا آماده ارائه اینگونه خدمات به شما عزیزان می باشد. با ما در تماس باشید.

۹۷/۰۹/۱۱
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.