تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

شرایط اقامت گرجستان در سال 2018

آخرین شرایط اقامت گرجستان در سال ۲۰۱۸

چگونه می‌توان اقامت گرجستان را با توجه به آخرین شرایط سال ۲۰۱۸ دریافت کرد؟

اقامت، اصلی‌ترین مسئله و رویدادی است که هر مهاجر در پروسه مهاجرت با آن روبه‌رو خواهد شد. در واقع بعد از انتخاب محل و کشور موردنظر باید به سراغ شرایط اجازه ورود و زندگی در آن به شیوه قانونی باشد. پس اگر شما به دنبال راه‌های مطمئن و قانونی اقامت در کشور اروپایی گرجستان را دارید، با شرکت سرمایه گذاری و مهاجرتی جورجیا سرویس همراه باشید.

شیوه اقامت در گرجستان

گرجستان، کشوری کوچک و درحال‌توسعه که از آب‌وهوای عالی و امکان پیشرفت بالا برخوردار است و این روزها به منزله دروازه اروپا برای ایرانیان محسوب شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

برای مهاجرت و اقدام به اقامت در گرجستان شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و یا حضوری، خود و یا وکیل حقوقی مورد تأییدتان درخواست را به زبان گرجی، روسی و یا انگلیسی مطرح کنید، سپس با توجه به نوع اقامت مدنظر مدارک لازم را تهیه و ارسال نمایید.

انواع اقامت در گرجستان

اقامت در گرجستان بر اساس مجوز مدت زمان حضور در این کشور به دو شکل کلی اقامت دائم و اقامت موقت انجام می‌گیرد و افراد می‌توانند پس از ۶ سال و رعایت قوانین مربوطه از اقامت دائم در گرجستان برخوردار شوند.

اخد-اقامت-در-کشور-گرجستان

انواع اقامت موقت در گرجستان

۱. اقامت کاری (Work Residence Permit)

۲. اقامت تحصیلی (Study Residence Permit)

۳. اقامت با خرید ملک

 

اقامت کاری (اقامت کارمندی)

طبق قوانین سال ۲۰۱۸ کشور گرجستان که از آذر ماه ۹۶ به بعد اجرا شده است، اقامت کاری فقط از طریق اقامت کارمندی در این کشور امکان‌پذیر بوده و شیوه‌های دیگر از قبیل اقامت با ثبت شرکت و یا کارآفرینی در گرجستان میسر نیستند.

در شیوه اقامت کارمندی در گرجستان، فرد در شرکتی استخدام می‌شود با این تفاوت که در آنجا نه کاری انجام داده و نه حقوقی دریافت می‌نماید. بر اساس قرارداد و توافق صورت گرفته بین شرکت‌ و متقاضی اقامت در گرجستان، فرد با پرداخت مبلغی بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ لاری تا ۶ سال ساکن گرجستان می‌شود. این توافق‌نامه هر سال تمدید شده تا متقاضی بتواند اقامت دائم گرجستان را بگیرد.

البته حدود ۲۰ درصد از اقامت کارمندی بدون هیچ دلیلی و کاملاً تصادفی ریجکت شده و پذیرفته نمی‌شود.

اقامت خرید ملک

در سال ۲۰۱۵ قانون مجوز اخذ اقامت اتباع خارجی با خرید ملک با ارزش بالای ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا (به‌جز زمین‌ کشاورزی) در گرجستان تصویب شد و از آن زمان تاکنون بهترین و راحت‌ترین راه برای اقامت موقت یک ساله و تمدید تا شش سال و سپس تبدیل به اقامت دائم در گرجستان محسوب می‌شود.

امکان تعویض و فروش این ملک در شش سال وجود دارد، به شرطی که با ملک هم قیمت دیگر جایگزین و یا از روش‌ دیگری اقامت موقت خود را تمدید کرد. اما املاک اقساطی و بدون سند شامل مجوز دریافت اقامت نخواهند بود.

اقامت تحصیلی

تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی گرجستان، مجوز اقامت موقت در این کشور را صادر نمی‌کند و تنها با گرفتن ویزای کوتاه مدت و سفر به گرجستان به تحصیل مشغول شده و پس از ۶ الی ۱۲ ماه ویزای تحصیلی دریافت می‌کنید. چنانچه مایل به اقامت موقت و تبدیل آن به دائم باشید، باید پس از گذراندن دوره تحصیل از طریق اقامت کارمندی و یا خرید ملک اقدام نمایید.

شرایط اقامت گرجستان در سال 2018

رموز اقامت موقت در گرجستان

* با اخذ اقامت موقت شما دارای کارت اقامت خواهید شد که امکان استفاده از خدمات مختلف بانکی، پزشکی و دیگر امور را پیدا خواهید کرد.

* طبق قانون تمامی اقامت‌های موقت به هر شیوه یک ساله و در برخی موارد خاص با نظر پلیس مهاجرت، شش ماهه هستند.

* در هنگام مراجعه جهت دریافت هرگونه اقامت، مواظب شرکت‌های غیر معتبر و افراد سودجو باشید و بدون مدرکی دال بر این‌که با روش‌های خود برای افراد دیگر اقامت گرفته‌اند، به آن‌ها اعتماد نکنید.

* توجه کنید به مبلغ مشخص جهت خرید ملک و یا کارمندی باید هزینه‌های اضافی اقامت یعنی هزینه‌های مربوط به واریز دولتی، تائید کارشناسان، ترجمه پاسپورت، مشاور حقوقی درخواست اقامت و ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده را نیز اضافه کرد.

* شما با توجه به اقامت از طریق نسبیت می‌توانید برای یک همسر، تمام فرزندان، والدین تحت تکفل و یک کودک تحت سرپرستی خود اقامت بگیرید.

 

انواع اقامت دائم در گرجستان

با اقامت دائم در گرجستان فرد از مزایای بیشتری مانند حقوق بازنشستگی و درمان رایگان و حق رأی بهره‌مند شده، به یک شهروند گرجی تبدیل و پاسپورت دریافت می‌نمایید. برای این نوع اقامت سه روش وجود دارد.

۱.  ازدواج با شهروند گرجی

۲. سرمایه‌گذاری

۳. تبدیل اقامت موقت به دائم

شرایط اقامت گرجستان در سال 2018

اقامت دائم در گرجستان با ازدواج

طبق قوانین کشور گرجستان اگر اتباع خارجی با یک شهروند گرجی ازدواج نمایید و حداقل یک سال الی دو سال از تاریخ ازدواجشان گذشته باشد، پس از بررسی اسناد و مدارک از پاسپورت گرجی بهره برده و شهروند گرجستانی تلقی می‌گردد.

البته این شیوه در مورد خانم‌ها راحت‌تر بوده ولی برای اتباع خارجی مرد سخت‌گیری بیشتری گرفته می‌شود.

اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری در گرجستان

چنانچه توان سرمایه‌گذاری بالای ۳۰۰۰۰۰ لاری گرجستان (در حدود ۱۲۵۰۰۰ دلار آمریکا) را داشته باشید، می‌توانید برای خود و افراد تحت تکفلتان اقامت دائم گرجستان را دریافت کنید. در واقع این کار روشی در جهت ترویج سرمایه‌گذاری در گرجستان و تضمینی برای اتباع خارجی محسوب می‌گردد.

اقامت دائم با داشتن ۶ سال اقامت موقت

افرادی که ۶ سال به‌طور مداوم اقامت کارمندی و یا اقامت خرید ملک را تمدید کرده‌اند، می‌توانند اقامت دائم در گرجستان را دریافت کرده و شهروند گرجی باشند.

توجه داشته باشید که اقامت جهت درمان، اقامت خاص، اقامت تحصیلی و همچنین اقامت دیپلماتیک از این قانون پیروی نمی‌کنند.

 

جمع‌بندی

در آخر باید یادآور شد که پارلمان شرایط اقامت گرجستان در سال ۲۰۱۸ را سخت‌گیرانه‌تر از قبل وضع کرده که به علت نزدیک‌تر شدن زمان پیوستن کشور گرجستان به اتحادیه اروپا است و مطمئناً در سال ۲۰۲۰  میلادی  شرایط اقامت در گرجستان تغییرات زیادی خواهد داشت و از این هم سخت‌تر و با هزینه‌های بیشتری همراه خواهد بود.

۹۷/۰۹/۱۲
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.