تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

عنوان محتوا

چگونه یک عنوان مناسب برای محتوای خود انتخاب کنیم؟

شاید اغلب افراد در هنگام نوشتن محتوا سخت در تلاش برای پیدا کردن متن اصلی محتوا بوده و کمتر به فکر نوشتن عنوانی جذاب و منحصربه‌فرد برای مقاله خود هستند. اما تجربه ثابت کرده که عنوان مطلب، کلمه کلیدی و مقدمه سه رکن اصلی با تأثیرگذاری مستقیم در هر متن و محتوا هستند. درواقع این عناصر همانند حلقه‌های زنجیر به هم متصل می‌شوند تا مخاطب را به متن اصلی ارجاع دهند و بدون آن‌ها مطلب خوانده نشده و یا حتی در جستجو پیدا نمی‌شود.

در این مقاله سعی شده تا به تکنیک‌ها و رموز یافتن عنوان محتوای خوب با نرخ کلیک بالا بر اساس تجربیات سایت‌های موفق و محتوا نویسان حرفه‌ای پرداخته شود.

 

عنوان محتوا، تاج پادشاهی محتوا

تأثیر جمله “محتوا پادشاه است” برای اغلب کسانی که با سایت و وبلاگ سروکار دارند، به اثبات رسیده است. اما بی‌شک هر پادشاهی تاجی دارد که بدون آن پادشاه یا وجود ندارد و یا کسی او را نشناخته و نمی‌تواند او را در بین بقیه پیدا کند. در دنیای مجازی و وبلاگ نویسی، عنوان محتوا را به‌منزله تاج پادشاهی می‌دانند و عقیده دارند که هر محتوا و مقاله‌ای که عنوان خوب و چشم‌گیری نداشته باشد، توجه مخاطب را به خود جلب نکرده و تمایلی برای خواندن آن نخواهند داشت.

عنوان محتوا

تحقیقات نشان‌ داده که عنوان هر محتوا چند برابر بیشتر از متن اصلی خوانده می‌شود و چنانچه باب میل مخاطب نباشد یا وارد سایت نشده و یا بدون خواندن باقی مطالب صفحه را ترک می‌کنند.

همچنین بر طبق قوانین سئو، موتور جستجوگر گوگل، عنوان محتوا نقش کلیدی و اصلی را برای قرار گرفتن سایت‌ها در اولویت‌های اول جستجو بازی می‌کند.

بیشتر بدانید :  بازاریابی محتوا در صنعت گردشگری

بنابراین عنوان محتوا، با بالا بردن رتبه سایت در گوگل و افزایش ترافیک، وب‌سایت را به یک ماشین پول‌ساز قوی تبدیل می‌نماید.

آموزش شیوه‌های انتخاب عنوان مناسب

قبل از نوشتن عنوان، ابتدا به سه سؤال زیر فکر کنید:

  1. مخاطب محتوا و مقاله چه کسانی هستند؟
  2. قرار است چه چیزی در این محتوا به مخاطب منتقل شود؟
  3. ویژگی و شاخص اصلی محتوا و مقاله چیست؟

 

حالا بر اساس جواب پرسش‌های بالا و توجه به ویژگی‌های یک عنوان مناسب، از تکنیک‌های نوشتن عنوان محتوا استفاده کرده و عناوینی جذاب و فوق‌العاده تأثیرگذار برای محتوا و مقاله خود پیدا کنید.

 

ویژگی‌های عنوان مناسب

  1. ساده و عدم استفاده از تعابیر ناآشنا
  2. کوتاه (۵۰ کاراکتر بهترین است)
  3. روان و بدون هیچ‌گونه پیچیدگی
  4. جذاب ، محرک و شوک‌‌آور
  5. به‌کارگیری کلمه کلیدی در ابتدای عنوان
  6. غیرتکراری
  7. استفاده از علامت «|» در بین کلمات
  8. مطابق با متن اصلی
  9. نشان‌دهنده برتری

 تکنیک‌های هفت‌گانه نوشتن عنوان محتوا

قبل از هر چیز بدانید که برای نوشتن یک عنوان محتوای خوب بیشتر باید باهوش باشید تا خلاق. یعنی نیازی نیست به دنبال عناوین منحصربه‌فرد و خاص بود، زیرا ممکن است باعث گیجی و سردرگمی مخاطب شود، بلکه از عناوین تکراری و پرکاربرد همیشگی به شیوه‌ای جدید و جذاب استفاده نمایید.

عنوان محتوا

 

تکنیک اول)

 کلید حل مشکلات در‌ عنوان محتوا

با استفاده از ابزارهای گوناگون، نتایج جستجوی کاربران را بررسی کرده و مشکلات و سؤالاتی که داشته‌اند را پیدا کنید. سپس با نوشتن کلماتی نظیر《آموزش》،《راهنما》،《ترفند》،《تکنیک》و《ابزار》،《یادگیری》،《بیشتر بدانید》در عنوان محتوا، حلال مشکلات و کمک‌رسان آن‌ها باشید.

همچنین می‌توانید با افزودن واژه‌ها و صفات تکمیلی دیگر مثل《گام‌به‌گام》،《مراحل》،《آسان》،《رایگان》و از این دسته کلمات کاربران بیشتری را به‌سوی خود جذب کنید.

بیشتر بدانید :  آیا همچنان بازاریابی با ایمیل انجام می شود یا خیر؟

 

تکنیک دوم)

 اعجاز اعداد فرد در عنوان محتوا

در هنگام نوشتن محتوای خود اعداد فرد را به کار ببرید. این‌که چرا عدد فرد بیشتر از عدد زوج توسط گوگل و یا مخاطب انتخاب می‌شود، به کارکرد و علاقه مغز انسان بر‌می‌گردد. آمار نشان داده که عنوانی که در آن عدد باشد، احتمال و شانس بیشتری برای انتخاب شدن توسط مخاطب دارند.

 

تکنیک سوم)

جادوی صفات در عنوان محتوا

صفات خوب و بد زیر را وارد عنوان محتوای خود کنید تا برانگیختن عواطف و احساسات مخاطب را به سمت محتوای شما بکشاند.

صفات خوب

مهم‌ترین/برترین/جذاب/ایده‌آل/عالی/کامل/بی‌نظیر/آسان/بی‌سابقه/بزرگ‌ترین/ارزش

صفات بد

جلوگیری/از دست ندادن چیزی/هرگز/هیچ‌وقت/بدترین/انجام ندادن کاری/عادات بد/ابداً

عنوان محتوا

تکنیک چهارم)

غوغای کلمه‌های سؤالی در عنوان محتوا

با نوشتن کلمات پرسشی نظیر 《آیا》، 《چرا》، 《چطور》، 《کدام》، 《کجا》و به‌خصوص 《چگونه》 در عنوان محتوا، مخاطب را برای یافتن جواب سؤالات و راهنمای انجام دادن کارها کنجکاو و ترغیب کنید.

جایگاه واژه《چگونه》در جستجوی کاربران فضای مجازی چنان زیاد است که ویکی‌پدیا را وادار به ساخت صفحه‌ای در زیرمجموعه خود به نام “WikiHow” کرده است.

 

تکنیک پنجم)

راز برتری کوتاهی و سادگی در عنوان محتوا

عنوان محتوا علاوه بر این‌که باید در جهت رضایت مخاطب باشد، موتور جستجوگر را نیز باید قانع کند. طبق قوانین سئو عناوینی که ۵۵ تا ۷۰ کاراکتر و بین ۸ تا ۱۲ کلمه دارند، مناسب‌تر هستند. هر چند بررسی‌ها نشان داده عنوان بالای ۵۵ کاراکتر در رتبه‌بندی گوگل امتیاز کمتری کسب می‌کنند.

همچنین عنوان را روان و قابل‌فهم برای مخاطب بنویسید؛ به‌صورت واضح و دقیق، محتوای خود را در قالب عنوان آن تعریف و حتماً از کلمه کلیدی در عنوان محتوا استفاده کنید.

بیشتر بدانید :  10 نکته برای بهینه سازی محتوای مبتنی بر SEO

 

تکنیک ششم)

قانون طوفان فکری در عنوان محتوا

حالا زمان آن فرارسیده که با استفاده و ادغام تکنیک‌ها و روش‌های بالا، چندین عنوان بنویسید. سپس با همکاران دیگر در میان بگذارید تا آن‌ها نیز به شما در انتخاب بهترین عنوان محتوا کمک کنند.

عنوان محتوا

تکنیک هفتم)

 ابزار تولیدکننده عنوان محتوا

چنانچه با استفاده از روش‌های ذکرشده باز هم نتوانستید عنوانی جذاب و خلاق برای محتوای خود پیدا کنید، ناامید نشوید. ابزارهای زیر بعد از نوشتن کلمه کلیدی، لیستی از پیشنهاد‌ها و ایده‌ها برای عنوان محتوا را، در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

* SEOPressor’s Title Generator

* Coschedule’s Headline Analyzer

* Hemingway Sharethrough

* Blog Title Generator – BlogAbout by Impact

 

جمع‌بندی

راهکارهای ارائه‌شده در این مقاله جهت نوشتن عنوان مناسب محتوا همگی آزمایش‌شده هستند و نتایج موفقی در بالا بردن ترافیک سایت‌ها و افزایش مخاطب داشته‌اند. بی‌تردید شما نیز می‌توانید با تمرین و آزمون‌وخطا، عنوان محتوای جذاب، خلاق، سئو پسند و کاربرپسند بنویسید.

در انتها با استفاده از تکنیک‌های هفت‌گانه نوشتن عنوان محتوا در بالا، چند نمونه عنوان برای همین مقاله آورده شده است

  • چگونگی انتخاب یک عنوان مناسب
  • ۷ راز نوشتن یک عنوان مناسب ( گزینه سوم از همه مهم‌تر است)
  • هر آنچه درباره عنوان محتوا باید دانست
  • آموزش شیوه‌های نوین و تضمین انتخاب عنوان مقاله
  • آیا می‌دانید عنوان محتوا چه تأثیری بر افزایش ترافیک سایت دارد؟
۹۷/۱۰/۰۳
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.