تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

ظرفیت‌های اقتصادی

رشد اقتصادی در کشور گرجستان را می‌توان در دوره قبل و بعد از استقلال آن از جماهیر شوروی سابق بررسی کرد. به‌طوری‌که این کشور پیش از جدا شدن از شوروی به دلیل شرایط آب‌وهوای مطلوب، موقعیت جغرافیای، وجود معادن و نیز رونق گردشگری از ثروتمندترین‌های آن منطقه با محسوب می‌شدند. اما از سال ۱۹۹۱ به بعد، ورق برای این کشور تازه مستقل شده برگشت و دچار بحران‌های فراوانی شد. اما در طی سال‌های اخیر دوباره گرجستان توانسته از ظرفیت‌ها اقتصادی تازه و خوبی جهت سرمایه‌گذاری برخوردار شود و فراهم کردن شرایط و بسترهای لازم به‌خصوص برای افراد خارجی، باعث رشد اقتصادی مثبت و روبه رشدی شود که در ادامه به این ظرفیت‌ها اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی گرجستان

در کشور گرجستان، مردم از وضعیت معیشتی متوسط رو به پایینی برخوردار بوده و میزان دستمزد و حقوق در برابر مخارج پایین است. همچنین امکان استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌های گرجی و حتی ایرانی نیز سخت و بسیار دشوار است. بنابراین چنانچه قصد مهاجرت به گرجستان را دارید، جهت کسب درآمد بهترین روش، راه‌اندازی کسب‌و‌کار برای خود هست که نیاز به شناخت بازار و ظرفیت‌های اقتصادی پیشرو و در آینده گرجستان دارد.

نکته مهمی که وجود دارد این است که کارشناسان توصیه اکید دارند که برای استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری در گرجستان، ابتدا به این کشور مهاجرت کرده و پس از طی ۶ الی ۱۲ ماه تحقیق و بررسی شروع به کار کنید. در غیر این صورت احتمال شکست در کار و از دست دادن سرمایه بسیار بالا است.

ظرفیت‌های اقتصادی

معرفی ۴ صنعت با ظرفیت اقتصادی بالا در گرجستان

در کل ظرفیت‌های اقتصادی صنایعی که در گرجستان اخیراً سودآوری خوبی داشته و مناسب سرمایه‌گذاری برای اتباع خارجی بوده‌اند را می‌توان به ۴ دسته زیر تقسیم کرد:

بیشتر در این مورد مطالعه کنید:   گرجستان مقصد گردشگری

۱. ساختمان

۲. کشاورزی و دام‌پروری

۳. گردشگری

۴. صنعت بازیافت

ظرفیت‌های اقتصادی در بخش مسکن

اولین شیوه سرمایه‌گذاری در گرجستان که پیش از ورود به آن و بدون نیاز به شناخت مردم این کشور می‌توان انجام داد و از ظرفیت خوب اقتصادی برخوردار است، خرید ملک در گرجستان بوده که یکی از روش‌های مطمئن در گرفتن اقامت این کشور نیز به شمار می‌آید و درواقع با یک تیر دو نشان زده می‌شود.

صنایع مربوط به ساختمان‌سازی شامل انبوه‌سازی، ویلا سازی و یا بازسازی بسیار پررونق و دارای سود ۵۰ الی ۱۰۰ درصدی است که در این راه می‌توان ۷۰ درصد مبلغ را از بانک وام‌ مسکن با نرخ سود پایین‌تر از ۸ درصدی (برای فعالیت‌های تجاری ۲ الی ۴ درصد) مطالبه کرد که با توجه به تورم ۲۵ درصدی در گرجستان، از ارزش بالایی برخوردار است. البته لازم به ذکر است که فقط به کسانی وام بانکی داده میشود که شهروند گرجی باشند نه کسانی که فقط اقامت در گرجستان را دارند!!

اجاره ملک در گرجستان بسیار بالا و یک درصد نرخ ملک بوده که تقریباً دو برابر ایران است که می‌تواند درآمد خوبی باشد.

همچنین با توجه به تقاضای بالای ملک در گرجستان، خرید خانه‌های پیش‌فروش و شرکت در تکمیل آن‌ها و سپس فروش ملک، سودآوری بالایی در پی خواهد داشت.

بنابراین یکی از فرصت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در گرجستان که سودآوری بالایی دارد ساخت‌وساز املاکی نظیر هتل، خانه مسکونی، اماکن تفریحی و سرگرمی، ساختمان‌های اداری کلاس “A”، مغازه خرده‌فروشی و دفتر کار است.

 

از طرفی دیگر مشاغل مرتبط با ساختمان‌سازی مانند کاشی‌کاری، نقاشی، کابینت سازی و غیره نیز در گرجستان بسیار کاربرد دارد.

بیشتر در این مورد مطالعه کنید:   صادرات و واردات بین ایران و گرجستان

ظرفیت‌های اقتصادی

ظرفیت‌های اقتصادی در صنعت کشاورزی

به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب‌وهوایی گرجستان کشاورزی، دام‌پروری، گلخانه و باغبانی بسیار رونق داشته و در اصل شغل و صنعت اول در این کشور هستند که ظرفیت‌های اقتصادی خوبی جهت سرمایه‌گذاری و اشتغال محسوب می‌شوند.

اجاره هر هکتار زمین‌ کشاورزی در اطراف تفلیس و در شهرهای کودا، کاسپی، مارنئولی، کاختی، گوری که یک ساعت فاصله با پایتخت گرجستان دارند از ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار متفاوت است که بستگی به نوع و مرغوبیت خاک منطقه دارد‌. البته باید حدود ۳۵۰ تا ۳۸۰ دلار دیگر به ازای هر هکتار بابت هزینه‌های شخم‌زن، کاشت محصول، برداشت و حق آب نیز به آن اضافه کرد.

 

ظرفیت‌های اقتصادی در صنعت گردشگری

کشور گرجستان پذیرای توریست‌های زیادی بوده که آمار آن‌ها در شهرهای باتومی و تفلیس بسیار بالاتر از سایر نقاط است‌ بنابراین سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب‌وکار در زمینه صنعت گردشگری نظیر هتلداری، رستوران، کافی‌شاپ، سوپرمارکت، فروش صنایع‌دستی و امثال این از سود بسیار خوبی برخوردار است. البته ورود به این بخش نیاز به مشاوره کارشناسانه جهت شناخت دقیق و نیز مهارت و تخصص فراوان دارد‌‌.

 

سرمایه‌گذاری در بخش تولید

کشور گرجستان جهت پیوستن به اتحادیه اروپا سخت در تلاش برای رسیدن به استانداردهای لازم بوده که در این راه با فراهم کردن شرایط ویژه و جذب سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال تحقق این امر است.

یکی از این موارد صادرات محصولات تولیدی در این کشور به بسیاری از کشورهای دنیا با جامعه آماری بالای ۹۰۰ میلیون نفر بدون دریافت مالیات عوارض گمرکی است. زیرا گرجستان دارای توافق‌نامه‌های بین‌المللی زیادی نظیر توافقنامه تجارت آزاد با اروپا، توافق‌نامه تجارت آزاد با ترکیه و کشورهای مشترک‌المنافع را دارا هست.

بیشتر در این مورد مطالعه کنید:   مزایا و فرصت های اقتصادی در گرجستان

بدین منظور سرمایه‌گذاران باید در این کشور خط تولید محصولی را راه‌اندازی کرده و پس از تولید کلمه ساخت گرجستان “Made in Georgia” درج نمایند‌.

ظرفیت‌های اقتصادی

مزایای سرمایه‌گذاری در گرجستان

۱. اعطای حق مالکیت ۱۰۰%  به اتباع خارجی

۲. عضویت در WTO از سال ۲۰۰۰

۳. دارای امکان GSP جهت صادرات با کمترین نرخ تعرفه گمرکی به کشورهای امریکا، نروژ، سوئیس، کانادا و ژاپن

۴. امکان صادرات ۷۲۰۰ محصول به اتحادیه اروپا بدون عوارض گمرک (GSP)

۵. امکان تجارت آزاد با ترکیه و کشورهای مشترک‌المنافع

۶. عدم تخصیص مالیات بر ارزش‌افزوده به کالاهای صادراتی

۷. عدم دریافت مجدد تعرفه گمرکی در صادرات و واردات

۸. امکان فوری ثبت شرکت در یک روز

۹. برخورداری از سیستم‌های پیشرفته در گمرک

۱۰. امکان استفاده از سیستم FTA با کشورهای بلاروس، اوکراین، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، مولداوی، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و ترکیه

۱۱. برقرار بودن سیستم DCFTA با کشورهای اتحادیه اروپا

 

جمع‌بندی

رشد اقتصادی رو به رشد گرجستان، تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا و فراهم‌سازی شرایط ویژه برای اتباع خارجی، سبب افزایش ظرفیت‌های اقتصادی در این کشور به‌خصوص در صنایع ساختمان، املاک و گردشگری شده است که سرمایه‌گذاری در هر یک چنانچه با مشاوره، شناخت و بررسی تمام جوانب باشد سودآوری بسیار خوبی دارد.

۹۷/۱۰/۰۵
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.