تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

بازار کار

بازاریابی در گرجستان

بی‌تردید برای کسانی که قصد گرفتن اقامت در گرجستان را دارند، وضعیت بازار کار و کسب درآمد بسیار حائز اهمیت است. جواب سؤالاتی نظیر این‌که آیا می‌توانند بدون سرمایه در گرجستان کار پیدا کرده و شاغل شوند و یا چه مشاغلی در این کشور بازار کار و درآمد بهتری دارد، قدرت تصمیم‌گیری آن‌ها را افزایش داده و با دیدی بازتر اقدام به مهاجرت می‌نمایند که در ادامه سعی شده به این دسته پرسش‌ها پاسخ داده شود.

بررسی اوضاع کلی بازار کار در گرجستان

با توجه به جمعیت کم و حدود ۵ میلیون نفری کشور گرجستان و همچنین آمار بالای ۹۸ درصدی افراد تحصیل‌کرده در این کشور اروپایی، پیدا کردن شغل را سخت کرده به‌طوری نرخ بیکاری گرجستان ۱۲ درصد گزارش شده است. از طرفی دیگر سطح زندگی مردم گرجستان متوسط رو به پایین است و همین سبب شده که از قدرت خرید کمی برخوردار باشند. بنابراین راه‌اندازی کسب‌وکارهای مربوط به فروش اجناس و کالاهای گران‌قیمت معمولاً جواب نداده و با شکست مواجه خواهند شد.

به‌طور متوسط دستمزد یک کارگر در گرجستان، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ لاری است که با احتساب مخارج ماهیانه و کرایه‌خانه، امورات زندگی خود را با سختی فراوان سپری می‌کنند.

بالطبع برای اتباع خارجی که به گرجستان مهاجرت کرده‌اند، پیدا کردن شغل کار سخت‌تری است. زیرا اغلب شرکت‌ها به علت بیکاری بالا افراد تحصیل‌کرده گرجی، اولویت استخدام را به آن‌ها داده و اتباع خارجی شانس کمتری برخوردار هستند اما در حالت کلی جهت یافتن شغل در گرجستان زبان و مهارت دو شرط و عامل اساسی هستند که نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و چنانچه این دو فاکتور هم‌زمان با هم در یک فرد وجود داشته باشد، احتمال پیدا کردن کار در گرجستان با میزان درآمد خوب بسیار بالا خواهد بود.

بیشتر در این مورد مطالعه کنید:   سفر به یادماندنی به شهر تفلیس

بازار کار

زبان اصلی‌ترین عامل در یافتن کار

قبل از هر چیز باید یادآور شد که مردم گرجستان به زبان کارتولی یا همان گرجی صحبت می‌کنند که زبانی سخت و یادگیری آن زمان‌بر است. همچنین زبان روسی به‌عنوان زبان دوم این کشور محسوب شده و اغلب آن را متوجه می‌شوند. اما زبان انگلیسی در گرجستان رواج چندانی نداشته و به‌جز در بانک‌ها و مراکز اداری، افراد زیادی بلد نیستند. البته تسلط به زبان‌های خارجی دیگر نظیر آلمانی یا فرانسوی از امتیاز بیشتری جهت استخدام در شرکت‌های گرجستان برخوردار هستند. اما در هر صورت میزان آشنایی و تسلط اتباع خارجی به زبان گرجی یا روسی، نقش مهم و کلیدی در پیدا کردن شغل برای او ایفا می‌کند. در غیر این صورت مجبور است برای ایرانیان شاغل در گرجستان کار کنند که با توجه به اینکه اغلب در این مشاغل حقوق زیادی پرداخت نمی‌کنند، باید با درآمد ۴۰۰ تا ۶۰۰ لاری به‌سختی زندگی خود را سپری کنند.

 

مهارت و تخصص، شاه‌کلید یافتن کار

علاوه بر زبان، داشتن تخصص و مهارت نیز در جستجو برای کار در گرجستان مهم و حیاتی است‌. در این کشور کارگر ساده بسیار وجود دارد اما اگر فرد خارجی با مهارت یا تخصص خاص به آنجا مهاجرت کند، مطمئناً بهتر خواهد توانست کسب درآمد کند.

 

مشاغل پردرآمد در گرجستان

طبق آخرین آمار، مشاغل مربوط به املاک بیشترین درآمد در گرجستان دارند. همچنین نمایندگی‌های عمده‌فروشی از درامد سالانه زیادی برخوردار هستند. از طرفی دیگر چنانچه فرد با تخصص در رشته تکنیسین برق، لوله‌کشی، مشاغل مربوط به ساختمان اعم از مهندسی عمران تا سرپرست کارگران ساختمانی و امثال این وارد بازار کار گرجستان شود، به درآمد خوبی خواهد رسید.

بیشتر در این مورد مطالعه کنید:   رازهایی که مهاجران به گرجستان درباره اقامت باید بدانند!

البته یکسری مشاغل پردرآمد در گرجستان وجود دارد که نیاز به مدرک تحصیلی دارند. مانند پرستاری، جراح زیبایی، وکیل، حسابدار، بهیار دهان و دندان، تکنیسین رادیولوژی، توسعه‌دهنده وب‌سایت و نصب و راه‌اندازی سامانه‌های مخابراتی که در گرجستان به این دسته مشاغل نیاز است و حقوق خوبی بابت آن‌ها پرداخت می‌کنند.

بازار کار

کارآفرینی بهترین راه کسب درآمد در گرجستان

طبق آنچه در بالا گفته شد، با توجه به افراد بیکار فراوان در گرجستان، چنانچه فرد از سرمایه کافی برخوردار باشد و کار جدیدی را شروع کند، موفق‌تر خواهد بود. همچنین با در نظر گرفتن این نکته که امکان اقامت دائم در گرجستان با سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد، افراد تبعه خارجی می‌توانند با پرداخت به‌موقع مالیات، شرایط را برای تبدیل شدن به یک شهروند گرجی هموارتر سازند.

جهت این کار نیاز است که فرد شناخت کافی از مشاغل موردنیاز در گرجستان داشته باشد تا بداند در چه کاری امکان پیشرفت و کسب سود بیشتر وجود دارد. در این بین با توجه به اینکه گرجستان کشور توریستی است، سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری در مناطق توریست پذیر تفلیس و باتومی بسیار ایده‌آل است. مانند راه‌اندازی هتل، رستوران، کافی‌شاپ، بازار صنایع‌دستی و غیره.

همچنین با توجه به شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی گرجستان کارآفرینی در صنعت کشاورزی و دام‌پروری هم خوب بوده و سود زیادی دارد.

 

سخن پایانی

صرف‌نظر از مشاغل و نیاز بازار کار گرجستان، داشتن مهارت و یادگیری زبان گرجی یا روسی در کسب درآمد و یافتن شغل در این کشور نقش حیاتی دارند. در این راه بهتر است قبل حتماً با کارشناسان و مشاوران زبده و کار بلد شرکت‌های معتبر مشورت کرده تا از طریق شیوه‌های صحیح و قانونی شغلی مناسب برای افراد متقاضی کار در گرجستان پیدا کنند تا گرفتار دلالان و سودجویان نیفتند.

بیشتر در این مورد مطالعه کنید:   سرمایه گذاری در حوزه گردشگری گرجستان
۹۷/۱۰/۰۶
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.