تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

وضعیت بازار مسکن در کشور گرجستان

جمعه, ۷ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹ ق.ظ

بازار مسکن

چند سالی است که کشور گرجستان با توجه به مسافت نزدیک به ایران، پیشرفت‌های سریع اقتصادی و نیز احتمال قریب‌الوقوع پیوستن به اتحادیه اروپا، سبب جلب‌توجه بسیاری از ایرانیان و اتباع کشورهای دیگر جهت دریافت اقامت در این کشور شده است. مطمئن یکی از مهم‌ترین مسائل و چالش‌های پیش رو در مهاجرت به آنجا، مسئله وضعیت بازار مسکن و قیمت اجاره یا خرید خانه در گرجستان است تا با دیدی بازتر و اطلاعاتی جامع‌تر بتوانند شرایط مالی خود را برای اقامت در آنجا بسنجند. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

جدیدترین اطلاعات از قیمت مسکن در گرجستان

طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، نرخ رشد مسکن در این کشور صعودی و رو به افزایش است که علاوه بر استفاده از قانون اقامت در گرجستان از طریق خرید مسکن، فرصت سرمایه‌گذاری عالی محسوب می‌شود. زیرا در گرجستان امکان معامله و خریدوفروش مسکن با دلار آمریکا میسر است که با توجه به ارزش بالای این ارز، سودآوری بالایی در پی خواهد داشت.

بازار مسکن

انواع املاک در گرجستان

به‌طورکلی املاک در گرجستان را می‌توان به ۵ گروه کلی زیر تقسیم کرد.

۱. آپارتمان اداری و مسکونی

۲. ویلا

۳. مغازه

۴. زمین کشاورزی

۵. زمین مسکونی

بازار مسکن

 

بررسی قیمت انواع آپارتمان در گرجستان

همان‌طور که اشاره شد با خرید آپارتمان در گرجستان باارزش بالای ۳۵۰۰۰ دلار، اتباع خارجی از اقامت موقت در این کشور برخوردار شده و تا زمانی که در مالکیت اوست هرساله تمدید می‌شود و چنانچه ۶ سال به‌طور مداوم تمدید شود، تبعه خارجی به شهروند گرجی تبدیل و دارای اقامت دائم گرجستان خواهد شد.

بیشتر در این مورد مطالعه کنید:   مهم ترین دانشگاه های کشور گرجستان برای ادامه تحصیل

به‌طور میانگین قیمت هر مترمربع  آپارتمان در این کشور بین ۳۵۰ تا ۲۰۰۰ دلار است که به شهر و منطقه بستگی دارد‌. به‌طور مثال در تفلیس تقریباً هر مترمربع ۹۰۰ دلار است.

همچنین آپارتمان در گرجستان بر اساس این‌که در چه مرحله‌ای از ساخت قرار داشته و نیز امکانات ویژه آن کدام است، قیمت‌های متفاوتی دارند که شامل انواع زیر هستند.

 

– آپارتمان وایت فریم (Whaite Frame)

در این نوع آپارتمان دیوارکشی، برق‌کاری، لوله‌کشی و سفیدکاری تمام‌شده و آپارتمان آماده تحویل است. اما مراحل کاشی‌کاری، نصب کابینت‌، پارکت، نقاشی و رنگ‌آمیزی ساختمان باقی مانده که با سلیقه مشتری و اخذ مبلغی در حدود ۱۵۰ دلار انجام می‌شود.

 

– آپارتمان بلک فریم (Black Frame)

در آپارتمان‌های نوساز گرجستان، گاهی راهرو، لابی و نمای کلی آن را ساخته ولی فضای داخلی واحدها را خالی و بدون دیوارکشی می‌گذارند.

 

– آپارتمان سبز (Green)

آپارتمان‌های تکمیل‌شده که تمامی مراحل کابینت و کف‌پوش انجام‌شده و دارای کولرگازی و پکیج نیز هستند.

 

کارشناسان توصیه می‌کنند که چنانچه قصد خرید آپارتمان در گرجستان را دارید، نوع وایت فریم بهتر از آپارتمان سبز است. زیرا علاوه بر این‌که به سلیقه خودتان می‌توانید کابینت، کاشی و رنگ‌آمیزی کنید، ازلحاظ هزینه نیز باوجود دلالان زیاد در این زمینه، باصرفه‌تر و حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰۰ ارزان‌تر خواهد بود.

بازار مسکن

قیمت ویلا در گرجستان

خانه‌های ویلایی و نیز ویلا‌های کنار دریای تفلیس وجود دارد که از قیمت یکسانی برخوردار نیستند و با توجه به متراژ ساختمان و زمین قیمت هر مترمربع بین ۸۰ تا ۱۸۰۰ دلار برآورد می‌شوند.

اما نکته مهم در خرید ویلا این است که اغلب کاربری آن‌ها، کشاورزی است که طبق قانون گرجستان، واگذاری زمین کشاورزی به اتباع خارجی ممنوع است. بنابراین امکان اخذ اقامت موقت نیز با خرید ویلا با زمین‌ کشاورزی وجود ندارد.

بیشتر در این مورد مطالعه کنید:   مراکز خرید شهر تفلیس را از دست ندهید

 

قیمت مغازه در گرجستان

قیمت مغازه‌ها در این کشور بسته به این که در چه منطقه‌ای باشند متفاوت هستند که بر همین اساس به سه دسته مغازه لوکس، توریستی و سایر مناطق تقسیم می‌شوند.

مغازه‌های مناطق توریستی گران‌‌تر و هر مترمربع حدود ۲۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ دلار آمریکا قیمت دارند. اما در بقیه مناطق هر مترمربع از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار متغیر است.

 

قیمت زمین مسکونی و کشاورزی در گرجستان

زمین‌های مسکونی در این کشور نیز با توجه به مناطقشان از متوسط تا عالی دسته‌بندی‌شده و هر مترمربع آن‌ها ۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد.

در مورد زمین‌های کشاورزی قانون اجازه خرید به اتباع خارجی را نمی‌دهد و فقط با قراردادی بلندمدت و ۹۹ ساله امتیاز آن را به او می‌دهد.

اما قیمت کلی زمین کشاورزی با امکانات آب و برق بستگی به متراژ آن داشته و هر هکتار ۱۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود‌.

بازار مسکن

وضعیت بازار مسکن در شهرهای مختلف گرجستان

مسلماً تفلیس به‌عنوان پایتخت گرجستان، دارای بیشترین حجم آپارتمان‌های برای خرید است. به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۸ با ۲۰۰ پروژه در حال ساخت و آماده‌سازی ۱۱،۱۶۰ آپارتمان مسکونی، آماری شگفت‌انگیز در دهه‌های اخیر به نام خود ثبت کرده است. اما در مقابل قیمت‌ مسکن در این شهر نیز بالاتر از شهرهای دیگر حدود هر مترمربع ۳۵۰ تا ۲۵۰۰ دلار است.

باتومی دومین شهر بزرگ و توریست پذیر گرجستان که با رشد معاملات املاک زیاد در سال جاری، گزینه مناسبی برای خرید مسکن با قیمتی پایین‌تر از تفلیس و در حدود ۷۲۳ دلار برای هر مترمربع خواهد بود.

۹۷/۱۰/۰۷
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.