تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

دوشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰ ق.ظ

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

شهر باتومی دومین شهر بزرگ کشور گرجستان است که در ساحل دریای سیاه و در جنوب غربی کشور واقع شده است. باتومی در یک ناحیه نیمه گرمسیری در نزدیکی کوهپایه های کم ارتفاع قفقاز قرار دارد و یک مقصد توریستی است که از حیث تنوع آب و هوایی و جاذبه های گردشگری مشهور شده است. این شهر در طی فصول گرم، استراحتگاه های ساحلی شلوغی دارد و اما در زمستان می تواند به طور کامل از برف پوشیده شود. بخش بزرگی از اقتصاد شهر باتومی وابسته به صنعت گردشگری و جاذبه های توریستی است ، اما در بندر دریایی مهم این شهر صنایع دریایی مانند کشتی سازی، ماهی گیری و غیره  نیز رونق دارد. علاوه بر این از سال ۲۰۱۰ تا کنون ، باتومی با احداث ساختمان های بلند و مدرن و همچنین احداث مجتمع های کلاسیک توانسته است پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. در این مقاله به معرفی برخی از مهم ترین جاذبه های توریستی این شهر می پردازیم.

  • آکواریوم و دلفیناریوم (Dolphinarium)

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

پیشنهاد می کنیم در سفر خود به باتومی حتما از نمایش جذاب دلفین های باهوش دیدن کنید. نمایش ۴۵ دقیفه ای دلفین ها به سه زبان گرجی، انگلیسی و روسی به کمک ۸ دلفین انجام می شود  و طی این نمایش دلفین ها با انجام دادن بیش از ۲۰ حرکت جذاب مانند رقص، بازی با حلقه و توپ و ایستادن روی دُم شما را هیجان زده خواهند کرد و همچنین بازدید کنندگان فرصتی برای شنا کردن با دلفین ها خواهند داشت.علاوه بر این در این مکان آکواریومی منحصربه فرد  وجود دارد که در آن گونه های متعددی از انواع ماهی های تزئینی و ماهی های آب شیرین یافت می شود.

  • ساعت نجومی (Astronomical Clock)

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

شهر باتومی به منظور یادآوری از نمونه های تاریخی موجود در پراگ و ونیز اخیرا اقدام به رونمایی از ساعت نجومی کرده  و آن را در یک میدان عمومی در قلب شهر بر روی ساختمان سابق بانک ملی گرجستان قرار داده است. این ساعت که ساخته کشور آلمان است به غیر از نشان دادن ساعات روزانه به طور منظم به شما موقعیت های نسبی خورشید، ماه ، سیارات بزرگ و  زمان طلوع و غروب خورشید را نشان می دهد. این ساعت جادویی که بسیار جالب و قابل توجه به نظر می رسد در یک محوطه زیبا در شهر قرار گرفته است بطوریکه ترکیب ساختمان های قدیمی و جدید و پارک ها و میدان ها در اطراف ساعت، این جاذبه را قطعا دیدنی تر کرده است.

  • بلوار باتومی (Batumi Boulevard)

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

این بلوار  که در امتداد ساحل دریای سیاه قرار دارد یک منطقه بسیار زیبا است که از پارک ها، مجسمه ها، تئاترهای خیابانی و غیره تشکیل شده است و بسیاری از نمایش های خیابانی و دست فروش ها را می توان در تمام طول روز در این بلوار مشاهده کرد. این بلوار همچنین از فضای بسیار سرسبز و زیبایی برخوردار است و به علت واقع شدن در میان دریای سیاه و شهر باتومی، محیطی مناسب جهت قایق رانی و برپایی جشن های مردمی است. همچنین در این مکان کافه ها و رستوران های معروف  بسیاری نیز وجود دارد.

  • فواره های موزون (Dancing fountain)

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

در نزدیکی غروب آفتاب رقص فواره های موزیکال باتومی، شب های  شما را پر از نور، موسیقی و عشق خواهد کرد.. هماهنگی این فواره ها با موسیقی های زیبای کلاسیک، پاپ و راک، آب و هوای خوب و انعکاس اشعه های نور باعث ایجاد فضای جذابی می شود.. شما می توانید از نشستن در کنار ساحل دریاچه و یا  پیاده روی در امتداد فواره ها لذت ببرید.

  • موزه اتنوگرافی برجگالو (Ethnographic Museum Borjgalo)

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

این موزه سبک زندگی عادی مردم کشور گرجستان را در دوره های مختلف ارائه می دهد. همه اقلام این موزه توسط صاحب آن که یک استاد برجسته در تکنیک چوبکاری است ساخته شده است و می توان گفت این استاد میراث دار سنت های متمایز کشور گرجستان است. از نظر او هر آیتم مورد نمایش در این موزه ، داستان خود را پشت سر گذاشته است.

  • باغ گیاه شناسی شهر باتومی (Botanical Gardens)

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

باغ گیاه شناسی یک باغ بزرگ است که در آن شما می توانید گیاهان نقاط مختلف جهان را مشاهده کنید. این باغ یک مکان عالی برای گذراندن تمام طول روز  با دوستان و یا خانواده است پس از پیاده روی در این باغ  شما می توانید به ساحل سبز کیپ بروید و در  کنار دریای سیاه استراحت کنید. رستوران های نزدیک به این مکان غذاهای محلی و سنتی مانند آجارای کچاپاپوری(adjarian khachapuri) را ارائه می دهند.

  • بنای یادبود علی و نینو (Monument Ali and Nino)

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

یکی از مکان های شگفت انگیز برای دیدن در باتومی دو مجسمه فلزی از مرد و زن  است که به سمت یکدیگر حرکت می کنند و سپس برای آغازی کوتاه، قبل از ترک یکدیگر پشت سر هم می آیند. این دو شخصیت، یک پسر مسلمان به نام علی و یک شاهزاده گرجستان، به نام نینو است که یک داستان از رمان مشهور قرن سعید آذربایجانی در سال ۱۹۳۷ را نشان می دهد. این داستان تراژیک با عاشقانی که توسط حمله به روسیه جدا شده اند، به پایان می رسد.

  • معماری مدرن و میدان پیازا (Batumi Piazza)

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد. افق دید باتومی از سال ۲۰۱۰ تاکنون با ساختمان های قابل توجه و معماری های معاصر تغییر یافته است که از میان ساختمان های جدید و مدرن  این شهر می توان به هتل شرایتون، طراحی شده به سبک فانوس بزرگ ، برج الفبا و میدان پیازا اشاره کرد. میدان پیازا یک مکان تفریحی توریستی است که درون شهر قدیمی پنهان شده است. این میدان از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است و به زیبایی طراحی شده و ارزش دیدن دارد . در این میدان شما احساس می کنید که در ایتالیا هستید!  پیازا پر از مغازه های سوغات فروشی، کافی شاپ ها و رستوران های زیباست که برای بازدید بسیار توصیه می شوند.

  • برج الفبا (Alphabetic Tower)

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

برج الفبا، یک ساختمان شگفت انگیز با بیش از ۱۳۰ متر ارتفاع  است که نماد منحصر به فردی از الفبای مردم گرجستان می باشد. این ساختار ترکیبی از طراحی DNA و الگوی مارپیچ دوقلو است. این برج شامل یازده ماژول کانال هایی از جنس لوله های فولادی است که دو قسمت را تشکیل می دهند، قسمت داخلی شامل هسته های پانورامیک ارتباطی و پله ها است و قسمت بیرونی از کل ساختار پشتیبانی می کند. در میان این ساختمان فضای خالی وجود دارد که به آسانسور اختصاص داده شده است . هدف از ساخت این برج مکانی برای بازدید از نمای ۳۶۰ درجه شهر و تاسیس رستوران برای جذب بیشتر گردشگران از سراسر جهان می‌باشد.

  • کلیسای جامع مادر مقدس(Holy Mother Virgin Nativity Cathedral)

یکی از کلیساهای شگفت انگیز دنیا که در بندر باتومی واقع شده کلیسای تاریخی مادر مقدس است. ساختمان این کلیسا با تاریخچه ای تراژدی در زمان حکومت شوروی ها بازسازی شده است. کلیسای جامع مادر مقدس در سال های ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۳ به عنوان یک کلیسای کاتولیک رومی ساخته شد ولی معمولا از آن به عنوان یک کلیسای ارتدوکس یاد می شود.

  • کلیسای سنت نیکولاس (Saint Nicholas Church)

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

یکی از قدیمی ترین کلیساهای شهر باتومی با قدمتی در حدود ۱۵۰ سال که در مرکز این شهر واقع شده، کلیسای سنت نیکولاس  است. جامعه یونانیان باتومی در آن زمان ایده ساخت این کلیسا را مطرح کردند و شهردار وقت باتومی  ایلیا افرمدی (Ilya Efremidi) در سال ۱۸۵۴ اقدام به تاسیس این کلیسا نمود. اما در آن زمان قدرت در دست ترک ها بود و چون آنها  از این اقدام شهردار خوششان نیامد بنابراین تنها اجازه ساخت یک کلیسای بدون زنگ را دادند.

  • کنیسه باتومی (Batumi Synagogue)

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

کنیسه باتومی مکانی برای اجتماعات مذهبی یهودیان است که به دست عده ای از آنها در شهر باتومی ساخته شد و فردی به نام سیمون ویلکوویچ معماری آن را بر عهده داشت. معماری قدیمی و زیبای این کنیسه  چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. به این علت که در زمان حکومت شوروی فعالیت‌های مذهبی ممنوع شده بود این کنیسه برای مدت زمانی طولانی تعطیل شد و از آن برای فعالیت‌های ورزشی استفاده ‌شد. اما پس از این وقفه کنیسه باتومی  سرانجام در سال ۱۹۹۸ بازسازی شد و دوباره فعالیت خود را از سرگرفت.

بیشتر در این مورد مطالعه کنید:   سرمایه گذاری در حوزه گردشگری گرجستان
۹۷/۱۱/۲۲
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.