تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

راه های قانونی برای اخذ اقامت گرجستان

دوشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰ ب.ظ

اجازه اقامت

سیاست اقتصادی دولت گرجستان بر اساس اصول و ارزش های اقتصاد بازار آزاد است و هدف اصلی آن، ارتقای رفاه مردم می باشد که با رشد اقتصادی پایدار و جامع، همه شهروندان می توانند از آن بهره مند شوند و در عین حال با مشارکت جهانی جریان توسعه اقتصادی در این کشور افزایش یافته است. این نشان دهنده روند رشد و همچنین گردش مالی خارجی در گرجستان است که از طرف رژیم های مطلوب تجارت خارجی در کشور و سیاست تجاری لیبرال کشور، برای ایجاد یک محیط کسب و کار و سرمایه گذاری مطلوب در گرجستان، حمایت می شود و نتایج مثبت آن در تحقیقات و ارزیابی های بین المللی منعکس شده است. همین موضوع و دیگر شرایط ویژه گرجستان موجب شده است که همه ساله تعداد زیادی مهاجر برای ادامه زندگی به این کشور مهاجرت کنند. صدور مجوز اقامت و سکونت گرجستان راه قانونی برای خارجیانی است که به قصد ورود، زندگی و تجارت در گرجستان به این کشور می آیند.

درواقع شهروندان خارجی که برای اشتغال، تجارت، تحصیل و یا پیوستن به خانواده‌ هایشان در گرجستان به سر می‌برند نیازمند دریافت مجوز اقامت هستند که از سوی کمیسیون دولتی امور مهاجرت گرجستان صادر می شود. این کمیسیون با حمایت اتحادیه اروپا در حال انجام یک کمپین اطلاع رسانی به نام “مهاجرت قانونی، بهترین انتخاب”، می باشد که در چارچوب راهنمای مهاجرت قانونی به زبان های گرجی و انگلیسی توسعه یافته است.

این راهنما حاوی اطلاعات عملی در مورد اسناد لازم برای مهاجرین، خروج موقت یا دائمی و بازپرداخت قانونی کشور و همچنین سازمان های دولتی و غیر دولتی در زمینه مهاجرت و فعالیت های آنها است. در ادامه این مقاله به برخی از مهم ترین نکات گفته شده در این کمپین اطلاع رسانی می پردازیم و امیدواریم که این راهنما خدمات مفیدی برای مهاجران بالقوه و سایر افراد علاقه مند به مهاجرت به گرجستان ارائه دهد.

بیشتر در این مورد مطالعه کنید:   تنها راه تضمینی اخذ اقامت در گرجستان

مجوز اقامت، در واقع حق اقامت برای ورود و سکونت در گرجستان و یا عبور از خاک گرجستان در طول دوره اقامت را تایید می کند. همچنین اجازه می دهد تا صاحب مجوز به دعوت دیگر شهروندان گرجستانی به این کشور سفر کند.

برای گرفتن این مجوز اقامت، لازم است متقاضی بشخصه و یا به کمک شخصی که وکالت او را بر عهده گرفته است به مؤسسات مربوط به مهاجرت درخواست دهد و یا به صورت اینترنتی و از راه دور برای مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت این کشور اقدام نماید. بهتر است فرم درخواست اقامت گرجستان و مدارک ارسالی توسط شخص متقاضی ، به زبان گرجی ارائه شود. ولی فرم‌ های درخواستی که به زبان‌های انگلیسی و روسی هستند نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

اجازه اقامت

انواع مجوز های اقامت مجوز در گرجستان :

اجازه اقامت برای تحصیل در گرجستان:

مجوز اقامتی که برای تحصیل در یک موسسه آموزشی معتبر و مجاز در گرجستان صادر می شود. برای دریافت این اقامت، در ابتدا باید یک نوع ویزای کوتاه‌ مدت را به منظور انجام امور جانبی تحصیل در گرجستان، مانند گرفتن خانه و دریافت پذیرش از دانشگاه‌ های گرجستان، داشته باشید و بعد از سپری شدن ۶ الی ۱۲ ماه از اقامتتان در گرجستان، می‌توانید برای ویزای تحصیلی گرجستان درخواست دهید.

اجازه اقامت خانوادگی در گرجستان: 

اعضای خانواده ی افرادی که توانسته اند اقامت دائم گرجستان را دریافت نمایند مانند همسر، فرزند، والدین و شخص زیر سن قانونی و یا فرد ناتوان و معلولی که به دارنده اقامت گرجستان وابستگی کامل دارد، می توانند با دریافت مجوز مربوطه به خانواده خود در گرجستان ملحق شوند.

بیشتر در این مورد مطالعه کنید:   نگاهی بر طبیعت بکر و زیبای شهر برجومی

 اجازه اقامت شهروند سابق گرجستان:

کسانی که در گذشته شهروندی گرجستان را داشته اند اما هم اکنون شهروندی آنها باطل شده است؛ به وسیله این روش می توانند اجازه اقامت گرجستان را دریافت نمایند.

اجازه اقامت به افراد بدون ملیت:

به کسانی که وضعیت بی دولت بودنشان در گرجستان مشخص و ثابت شده است این نوع از اقامت گرجستان تعلق می گیرد.

اجازه اقامت ویژه در گرجستان:

این مجوز برای افراد بیگانه ای صادر می شود که دارای اقلیت در گرجستان هستند و ممکن است  قربانی قاچاق انسان شده باشند. چنین مواردی توسط قانون گرجستان در مبارزه با قاچاق انسان تعریف شده است؛ همچنین مجوز اقامت ویژه برای افرادی که یک پیش نویس کتبی مبنی بر صدور مجوز اقامت موقت در گرجستان از اعضای دولت گرجستان داشته باشند استفاده می شود. و افرادی که بعد از ۵ سال به کشور گرجستان تبعید شده‌اند نیز می‌توانند از این نوع اقامت گرجستان استفاده کنند.

اجازه اقامت برای سرمایه گذاری در گرجستان:

کسانی که بتوانند حداقل ۳۰۰،۰۰۰ ژل معادل با ۱۲۰ هزار دلار در کشور گرجستان سرمایه گذاری کنند می توانند این نوع مجوز اقامتی را دریافت نمایند و در این صورت مجوز اقامت به اعضای خانواده نظیر همسر، فرزند کوچک و فرد ناتوان و معلول وابسته نیز تعلق می گیرد.

اجازه اقامت

اجازه اقامت دائم درگرجستان:

این مجوز به پدر و مادر، همسر و فرزندان یک شهروند گرجستانی تعلق می‌گیرد. علاوه بر این شهروندان خارجی که اقامت موقت گرجستان را دریافت کرده اند پس از ۶ سال  زندگی در این کشور آن هم به صورت متوالی، از شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم گرجستان برخوردار هستند، لازم به ذکر است چنانچه اقامت آنها در گرجستان به دلیل های دیگری مانند تحصیل، دریافت خدمات درمانی یا انجام یک مأموریت کاری باشد، در این دوره ۶ ساله حساب نمی شود.

بیشتر در این مورد مطالعه کنید:   مزایا و فرصت های اقتصادی در گرجستان

اجازه اقامت موقت درگرجستان:

این نوع مجوز اقامت، به کسانی که مطابق با قوانین این کشور قربانی خشونت خانگی قرارگرفته اند و به منظور پیشگیری از خشونت خانگی، حفاظت و کمک به قربانیان آن تعلق می‌گیرد.

اجازه اقامت کوتاه‌ مدت در گرجستان از طریق خرید ملک:

افرادی که دارای حق مالکیت در املاک و مستغلات (به غیر از زمین های کشاورزی) در خاک گرجستان هستند و طبق قوانین مربوطه‌ی گرجستان ملک آنها به ارزش حداقل ۳۵٫۰۰۰ لاری گرجستان (حدود ۱۵٫۰۰۰ دلار) باشد، می توانند برای دریافت این اقامت اقدام نمایند و بعد از گذراندن شرایط خاصی می توانند اقامت دائم خود را نیز دریافت نمایند.

دریافت مجوز اقامت گرجستان از طریق ازدواج:

بر اساس قوانین مهاجرتی گرجستان اگر شخصی با یک تبعه گرجی ازدواج کند، پس از مدت یک ماه، با ارائه دادن اسناد و مدارک لازم، اقامت دائم گرجستان به وی تعلق خواهد گرفت. این قانون برای مردان و زنان برابر است ولی با این حال ارائه اقامت گرجستان برای مردانی که با زن گرجی ازدواج می‌کنند، به تحقیقات بیشتری نیاز دارد و به همین دلیل ممکن است مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد. علاوه بر این پس از ۱ سال، شخصی که این نوع از اقامت را دریافت کرده باشد می تواند برای دریافت شهروندی گرجستان درخواست دهد.

۹۷/۱۲/۲۰
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.