تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

قسمتهای مختلف آبیاری قطره ای

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳ ب.ظ
قسمتهای مختلف آبیاری قطره ای

مواد اولیه توسن

مواد اولیه مورد مصرف در کارخانه توسن پلی اتیلن سنگین با وزن مولکولی بالای ۶۰۰۰ میباشد که اغلب تحت عنوان و گرید EX3 از پتروشیمی های جم وشازند و امیرکبیر تامین میشود، یادآور میگردد که کلیه مواد فوق با MRS80 تولید میگردند.

پلی اتیلن های با MRS 100 عموماً با عنوان CRP 100 تولید میگردند.تعیین MRS مواد اولیه بر اساس حداقل استحکام برای طول زمان ۵۰ سال با ضریب ایمنی ۱٫۲۵ میباشد که با انجام هزاران آزمایش در شرایط یکسان بر روی مواد اولیه،بدست می آید و عموماً از جانب تولید کننده اعلام میگردد که با توجه به اعتبار این تولید کنندگان در کشورمان قابلیت اطمینان تا سطح ۹۵% را دارند.

همچنان با شرکت توسن صنعت آپادانا تولیدکننده و ارائه کننده انواع لوله های پلی اتیلن ، لوله آبیاری ، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید.

مستربچ مشکی

به منظور افزایش مقاومت محصولات پلاستیکی در برابر نور خورشید و تخریب اکسیداسیونی بایستی مواد اولیه خام را با ذرات آنتی UV مخلوط نمود. که به دلیل ارزان بودن و در دسترس بودن دوده و نیز خاصیت فدا شوندگی این ماده در مواجهه با نور خورشید می باشد در این محصول از ذرات دوده با اندازه ذرات بسیار کوچک بهره گرفته شده است.

 

چرا و در کجا از آبیاری قطره ای استفاده می کنیم ؟

روش آبیاری قطره ای که برای آبیاری باغات، محصولات زراعی، ردیف کاشت وگلخانه کاربرد دارد دارای محاسن زیادی است. بالا بودن پتانسیل راندمان مصرف آب، استفاده از سیستم جهت مصرف کودهای شیمیایی، انجام عملیات زراعی حین آبیاری، صرفه جویی در انرژی (در مقایسه با آبیاری بارانی)، راحتی در خودکار نمودن شبکه ، مرطوب نکردن تمام سطح خاک در کشتهای ردیفی و باغات که نتیجه آن کاهش هدر رفت آب به وسیله تبخیر وهمچنین کاهش رشد علفهای هرز می باشد، مرطوب نگه داشتن محیط رشد ریشه در حد مطلوب در طول رشد و کاهش آفات و بیماری های گیاهی از جمله فوائد آبیاری قطره ای است. همه این محاسن باعث شده که علی رقم نوظهور بودن این روش آبیاری، امروزه کاربرد آن در سطح دنیا مخصوصا در نواحی خشک ونیمه خشک از جمله کشور ما مورد توجه قرار گیرد.

نوار تیپ

 

آشنایی با چند اصطلاح

 

PW

درصدی از سطح خاک است که پس از آبیاری مرطوب می شود که ممکن است در سطح خاک یا در عمق معینی در نظر گرفته شود.

خشک و کم باران                                                                                             ۳۰%<PW<60%

نیمه خشک با بارندگی متوسط                                                                         ۲۵%<PW<50%

مرطوب و پر باران                                                                                                 ۲۰<PW<45%

 

PS

درصدی از سطح زمین است که توسط آسمانه گیاهی پوشیده می شود ( سایه انداز گیاه )

آرایش قطره چکانها :

چگونگی قرار گرفتن قطره چکانها نسبت به یکدیگر

لوله های تلسکوپی :

لوله هایی هستند که جهت حفظ فشار آب در طی مسیر قطر آنها از لوله های اصلی به فرعی و لاترالها کاهش میابد .

معرفی سیستم آبیاری قطره ای

در این روش آبیاری، آب با فشار کم (حدود یک اتمسفر) پس از گذشتن از دستگاه کنترل مرکزی ( در صورت نیاز توام با کود محلول ) به وسیله لوله هایی که در کل سطح زمین پخش شده، پس  از عبور از قطره چکانهایی که در محلهای مناسب در مجاورت گیاه قرار داده شده اند، به صورت قطره قطره و به طور ممتد به اندازه نیاز گیاه به خاک داده می شود.

قسمتهای مختلف آبیاری قطره ای به شرح زیر می باشد:

۱- واحد کنترل مرکزی

از دستگاههایی تشکیل شده است که آب پمپاژ شده را پس از تصفیه و افزایش کود ( در صورت لزوم) و با کنترل دقیق میزان دبی جریان وتنظیم فشار وارد لوله اصلی شبکه آبیاری قطره ای می نماید.

قسمتهای مختلف آبیاری قطره ای

۲- لوله های اصلی و لوله های نیمه اصلی :

این لوله های معمولا از جنس پلی اتیلن یا P.V.C یا آزبست می باشند. لوله اصلی آب را از دستگاه کنـترل مرکزی به لوله های نیـمه اصلی می رسانند.( این لـولـه ها در عمـق مناسب در خـاک قرار داده می شوند)

قسمتهای مختلف آبیاری قطره ای

 

۳- لوله های رابط

جنس این لوله ها معمولا از پلی اتیلن و بندرت از P.V.C می باشد که در عمق مناسبی از خاک قرار گرفته و آب را از لوله های نیمه اصلی (یا اصلی) گرفته و در لوله های فرعی که در سطح خاک و در امتداد ردیفهای کشت قرار دارند پخش می کنند.

قسمتهای مختلف آبیاری قطره ای

 

۴- لوله های فرعی یا لاترالها

این لوله ها از جنس پلی اتیلن نرم بوده که قطره چکانها در محلهای مناسبی روی آن نسب می گردد.

قسمتهای مختلف آبیاری قطره ای

 

۵- قطره چکانها dripper / emitter

روی لوله های فرعی نصب شده اند. نقش اصلی قطره چکانها شکستن فشار آب داخل لوله فرعی وریزش آن به صورت قطره قطره روی خاک می باشد .

قسمتهای مختلف آبیاری قطره ای

 

۶- لوله های فرعی قطره چکانی

در بعضی مواقع نقش لوله های فرعی و قطره چکانها در هم ادغام شده و در حقیقت لوله های فرعی با سوراخ هایی که در ان تعبیه می شود ویا از ماده متخلخلی ساخته می شود نقش قطره چکانها را نیز ایفا می کند.

قسمتهای مختلف آبیاری قطره ای

 

۷- بست ابتدایی وانتهایی

بست ابتدایی نوعی اتصال پلی اتیلنی می باشد که لوله فرعی را به لوله رابط وصل می کند وبست انتهایی، انتهای لوله را می بندد.

قسمتهای مختلف آبیاری قطره ای

 

۸- اتصالات

لوله های پلی اتیلن به وسیله جوش یا اتصالات مخصوص به هم متصل می گردد.

قسمتهای مختلف آبیاری قطره ای

 

۹- فشار شکن

وسیله ای است که در صورت نیاز برای کاهش فشار آب در مسیر جریان قرار داده می شود. فشار شکن دارای مکانیسم مخصوصی است که افزایش فشار آب بیش از حد مجاز در ورودی خود را کاهش می دهد، بطوری که بعد از فشار شکن، فشار آب همیشه ثابت می ماند.

قسمتهای مختلف آبیاری قطره ای

۹۸/۰۲/۰۹
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.