تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

منظور از هوشمند سازی ساختمان چیست؟

جمعه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۲۴ ب.ظ
سیستم هوشمند

ساختمان هوشمند

ساختمان هوشمند سازمانی است که از فرایندهای خودکار استفاده می کند تا به طور خودکار کنترل عملیات ساختمان از قبیل گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع، روشنایی، امنیت و دیگر سیستم ها را کنترل کند. این ساختار هوشمند به ساکنین، مدیران و صاحبان مشاغل امکان بهبود نظارت، استفاده بهتر از انرژی و بهینه سازی نحوه استفاده از فضا و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ساختمان ها را فراهم می‏کند.

هوشمند سازی ساختمان

تا چند دهه پیش امکان کنترل اتوماتیک شرایط در کل ساختمان تصور نمی‏شد. با این حال، پیشرفت تکنولوژی و استفاده از اینترنت منجر به شکل‏گیری ساختمان‏های هوشمند شد. ساختمان هوشمند، شامل تاسیسات یا ساختمانی است که فرایندهای اتوماتیک برای کنترل ساختمان از جمله گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع (سیستم های تهویه مطبوع)، روشنایی، امنیت و دیگر سیستم ‏ها استفاده می‏کند.

ساختمان‏ های هوشمند به بهبود بهره‏ وری، کاهش مصرف و کاهش هزینه‏ های مربوط به انرژی کمک شایانی می‏کند. استفاده از سنسورهای ساخته شده در زیرساخت و داده ‏های جمع ‏آوری شده در ساختمان‏ های هوشمند، باعث بهبود قابل توجه مدیریت ساختمان‏ ها می شود. با توجه به پیدایش تکنولوژی‏ های مدرن و افزایش روزافزون استفاده از اینترنت ساکنین و کارمندان از مزایا و راحتی ساختمان‏ های هوشمند خود لذت می‏برند. صاحبان ساختمان‏ های تجاری به اهمیت داشتن ساختمانی هوشمند آگاه هستند.

خرابی‏ های ساختمان می‏تواند منجر به کاهش سرعت یا توقف تولید در فعالیت‏ های تجاری شود که مطمئنا این اتفاق باعث بروز مشکلات متعددی از جمله مخدوش شدن روابط بین صاحبان صنایع و مشتری و کاهش سود می‏شود. ساختمان هوشمند به سیستم BMS یا Building Management System اشاره دارد که این سیستم شامل نظارت بر فعالیت‏ها و امور ساختمان است.

سیستم هوشمند

سیستم هوشمند BMS به مجموعه سخت افزارها و نرم افزارهائی گفته میشود که به منظور مانیتورینگ و کنترل یکپارچه قسمت های مهم و حیاتی درساختمان نصب میشوند. این سیستم توانایی نظارت بر کلیه فعالیت­ ها از جمله باز و بسته شدن درب، ورود و خروج افراد، سیستم ‏های روشنایی، سیستم‏ های تهویه مطبوع پنجره و پرده اتاق‏ ها و سیستم صوتی و تصویری را دارد. ساختمانی که مجهز به سیستم مدیریت BMS باشد اصطلاحاً به آن ساختمان هوشمند گفته می‏شود.

سیستم هوشمند BMS می‏تواند تمامی سرویس های الکتریکی , مکانیکی , و حفاظتی ساختمان را شامل شود. این سرویس ها شامل گرمایش و سرمایش، تهویه ، آسانسور، برق اضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین مدار بسته، اعلام و اطفای حریق، کنترل تردد و غیره هستند.

کنترل شرایط ساختمان با توجه به تغییرات هر روز آن سخت‏تر می‏شود. ساختمان‏ های هوشمند به سرعت به تغییر شرایط محیط از جمله تغییر آب و هوا، حضور افراد در محل و استفاده از فضا (محیط) ساختمان واکنش نشان می‏دهد.

به برخی از اهداف سیستم مدیریت هوشمند ساختمان در ذیل اشاره می‏شود:

استفاده کارامدتر از انرژی از طریق کاهش کاهش مصرف انرژی و هدر دادن آن

ارائه راه حل‏های پایدار برای زیرساخت های ساختمان و محیط زیست

ایجاد امنیت برای اموال، ساختمان، ساکنین و اطلاعات ارزشمند مانند منابع و اطلاعات IT

ایجاد محیطی مطلوب برای افراد حاضر در ساختمان

استفاده بهینه از تجهیزات و افزایش عمر مفید آن ها

کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به نگهداری و تعمیر تجهیرات به میزان ۱۵ درصد

کمک به محافظت از محیط زیست با کاهش مصرف انرژی

کاهش خطر سرقت در محیط ساختمان با استفاده از سیستم‏ های کنترلی هوشمند

امکان مانیتورینگ و کنترل تمامی نقاط تحت کنترل از طریق یک PC و یا اینترنت

سیستم هوشمند

سیستم هوشمند به شما امکان دسترسی به کنترل کیفیت هوا، دما، قدرت نظارت تصویری برای یک تا چندین ساختمان را به طور همزمان فراهم می‏کند.

تکنولوژی استفاده شده در ساختمان‏ های هوشمند مدیریت مصرف انرژی که با هدف رعایت مسائل زیست محیطی انجام می‏شود را تضمین می‏کند. کنترل های هوشمند شرایط کیفیت مطلوب آب و هوای ساختمان را حفظ می‏کند تا از اتلاف هزینه‏ های انرژی جلوگیری شود. ساختمان‏ های هوشمند فرصت مدیریت استفاده از انرژی مطابق با دستورالعمل‏ های اکولوژیکی را فراهم می‏کند.

شما می توانید اطمینان حاصل کنید که سیستم ساختمان هوشمند شما مزایای بسیاری را برای منافع کسب و کار شما، کاهش هزینه های عملیاتی و حفظ سیستم‏های ساختمان در برابر فرسایش را با ارائه راه حل‏ های پایدار فراهم خواهد کرد. سیستم هوشمند ساختمان به سیستم کنترل نور متصل بوده و در شرایط خاص شروع به فعالیت می‏کند و تمام ساختمان را روشن می‏کند که این فرآیند عالمی بازدارنده در برابر سرقت و سایر فعالیت‏ های مجرمانه می‏شود. آلارم‏ های تعبیه شده در ساختمان‏ های هوشمند نیز می‏توانند موجب هوشیاری ساکنین ساختمان شوند.

به بیان دیگر، هوشمند سازی ساختمان وظیفه پایش مداوم بخش‏ های مختلف ساختمان را بر عهده دارد تا اجزای مختلف ساختمان بتوانند در راستای ارتقای بهره وری و ایجاد شرایط بهینه مصرف انرژی در تعادل باشند. برای مثال، ساعاتی از روز که ساختمان خالی از سکنه است را در نظر بگیرید. این سیستم می تواند فرامین مربوط به خاموشی سیستم گرمایشی ساختمان را صادر کند. در قبال آن با کشیدن پرده ها، از تابش مستقیم نور خورشید استفاده کند. در نتیجه گرمایش طبیعی حاصل از آن درجه حرارت اتاق را تنظیم کند.

در زیر به انواع حسگر ها در سیستم هوشمند سازی ساختمان اشاره شده است:

حسگرهای امنیتی و مراقبتی، حسگرهای اعلام آتش سوزی، حسگرهای کنترل تردد، حسگرهای حرکتی، حسگرهای کترل کننده شدت نور، حسگرهای سنجش میزان وزش باد، حسگرهای حساس به میزان رطوبت، حسگرهای نشتی گاز و آب، آنتن مرکزی و توزیع سیگنا، توزیع دیتا، خطوط تلفن و یکپارچه سازی سیستم‏ ها. در نهایت می‏توان گفت که امروزه بیشتر مردم به اهمیت استفاده از ساختمان‏ ها یا خانه های هوشمند و تاثیر آن بر کاهش هزینه‏ های سالیانه زندگی خود آگاهی بیشتری دارند.

۹۸/۰۳/۱۰
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.