تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

فواید مصرف آجیل و خشکبار در دوران بارداری

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۱۳ ب.ظ

دوران بارداری

بارداری برای هر زن همراه با شادی و خرسندی است. در عین حال، این وضعیت چالشی بزرگ برای سلامت شماست. شما باید در مورد سلامتی فرزندی که هنوز متولد نشده فکر کنید، بنابراین در دوران بارداری داشتن رژیم غذایی سالم دغدغه اصلی شما می‏شود. انتخاب رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری بسیار مهم است و بنابراین ترجیح داده می شود که مادران رژیم غذایی متنوع داشته باشند و انواع مختلف مواد غذایی را دریافت کنند.

مواد غذایی مورد نیاز برای یک زن باردار باید حاوی مواد مغذی لازم مانند مواد معدنی، ویتامین‏ها، پروتئین‏ها و فیبرها به میزان کافی به منظور حفظ سلامت مادر و نیازهای کودک باشد. خوشبختانه، دو نوع مواد غذایی وجود دارد که به طور کامل این نیازها را تامین می‏کنند: میوه های خشک و آجیل.

اثر استفاده از میوه‏های خشک شده و آجیل بر سلامت زنان باردار

مطمئنا میوه‏ های خام و سبزیجات بخش بسیار مهمی از رژیم غذایی افراد را تشکیل می‏دهند. میوه ‏های خشک با از دست دادن رطوبت بدست می‏آیند. یکی از مزایای استفاده از میوه‏های خشک این است که می‏توانید به میزان کمتری در مقایسه با انواع خام آن استفاده کنید و در نهایت نتیجه یکسان دریافت کنید. با مصرف میوه ‏های خشک در دوران بارداری انرژی لازم به همراه تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای نوزاد و مادر فراهم می‏آورد و در عین حال باعث کاهش حالت‏های نامسائد دوران بارداری مانند حالت تهوع، سوزش معده و فشار خون بالا می‏شود.

آجیل سرشار از فیبرهای محلول و غیرمحلول، همچنین ویتامین‏ها و مواد معدنی است. مصرف آجیل در زمان حاملگی دلیل داشتن بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی بسیار ضروری است. ویتامین های B و E و مواد معدنی مانند منیزیم، مس، منگنز، سلنیوم، روی، پتاسیم، کلسیم آهن و فیبر در انواع آجیل‏ها یافت می شود. آجیل‏ها همچنین دارای پروتئین هستند، گرچه آنها نمی‏توانند به تنهایی پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم کنند، اما زمانیکه که با سایر غذاها ترکیب می‏شوند می توانند در طول بارداری بسیار مفید باشند. آجیل‏ ها باید در شکل طبیعی خود مصرف شوند، زیرا برشته کردن آنها باعث از بین رفتن مواد مغذی آن می‏شود. آجیل پوشیده شده با لایه‏ های شکر باعث ورود کالری‏های غیر ضروری به بدن می‏شود بنابراین باید از خوردن آجیل شیرین پرهیز کرد.

دوران بارداری

مصرف میزان کافی آجیل (یک مشت) در روز برای تامین تمام نیازهای تغذیه ه‏ای در زمان بارداری کافی است. از آنجا که یبوست بیماری رایج در زمان بارداری است، استفاده از آجیل بخصوص انواع دارای روکش قهوه‏ای منجر به رفع بیماری یبوست می‏شود. اگر گیاهخوار هستید آهن و پروتئین موجود در آجیل برای بدن شما مفید خواهد بود. همچنین مشخص شده است زنانی که در دوران بارداری آجیل مصرف می‏کنند احتمالا صاحب فرزندانی خواهند شد که که به مصرف آجیل حساس نیستند.

فوائد مصرف آجیل در زمان باردری :

آجیل حاوی میزان بالای اسیدهای چرب ضروری است. آجیل همچنین حاوی بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‏های مهم است که به رشد سالم جنین کمک می‏کند. آجیل حاوی مقدار بالای چربی مفید است، با این وجود باید از مصرف بیش از یک مشت پرهیز شود زیرا که منجر به افزایش وزن در فرد می‏شود. بادام موجود در آجیل به عنوان مثال مقادیر زیادی منگنز است که نه تنها باعث تنظیم وزن مادر و نوزاد می‏شود بلکه موجب شگل‏گیری استخوان‏های سالم و قوی در نوزاد می‏شود.

بادام دارای مقدار زیادی کلسیم است که خطر فشار خون بالا و سایر سندرم‏ های دوران بارداری (preeclamsia) را به طور چشمگیری کاهش می‏دهد. وجود کلسیم موجود در آجیل همچنین برای ساخت استخوان و دندان نوزاد ضروری است. رژیم غذایی زنان باردار باید حاوی مقدار زیادی فیبر باشد زیرا حرکت روده را تنظیم کرده و دفع مواد غذایی را سهولت می‏بخشد و امکان ابتلا به یبوست را در این دوران کاهش می‏دهد.

شایان ذکر است که آجیل به ویژه بادام دارای فیبر بالایی است. محتوای ریبوفلاوین در بادام کمک می‏کند به رشد شناختی نوزاد کمک می‏کند. مقدار مناسب ریبوفلاوین نیز در حفظ سطح انرژی کمک فراوانی می‏کند. محتوای منیزیم در بادام، به شکل‏گیری و عملکرد مناسب عصبی مرکزی کمک می‏کند. همچنین در تنظیم حرکات روده نیز نقش بسزایی دارد. محتوای Folate در بادام برای شکل‏گیری سالم مغز و سیستم عصبی نوزاد بسیار مهم است. Folate همچنین در محافظت از نوزاد در حال رشد در برابر آسیب مجرای عصبی در مراحل قبل از تولد کمک می‏کند. اگرچه مصرف بادام در دوران بارداری مزایای زیادی دارد، اما قبل از مصرف آنها توصیه می‏شود با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است در بعضی موارد نیز واکنش‏های آلرژیک ایجاد شود.

در ادامه باید اشاره کرد که بادام زمینی آهن موجود در آجیل حاوی پروتئین، نیاسین، مواد معدنی و ویتامین E، منگنز است که به افزایش وزن مناسب و کاهش خطر تولد کودک با وزن کم می‏شود، همچنین در استخوان سازی نیز  نقش دارد. پسته نیز حاوی مقادیر بالای ویتامین A و B6، منگنز و بسیاری از پروتئین ها است که مانع از کم خونی، کمک به افزایش وزن و داشتن استخوان های سالم می‏کند. علاوه بر این، بادام زمینی نیز دارای ویتامین C، مس، فسفر، منگنز بوده و در رشد سالم استخوان‏ها نقش بسیاری دارد، همچنین حضور آن برای استفاده از آهن موجود در بدن ضروری است.

گردو حاوی امگا ۳، پروتئین، فیبر است و بر رشد مناسب مغز و چشم کودک تاثیر فراوانی دارد.

کشمش حاوی پتاسیم بوده که کنترل عضلات و فشار خون را بهبود می‏ بخشد.

استفاده از آجیل و میوه های خشک شده به عنوان میان وعده ها مفید بوده و از مخلوط آن می‏توان به جای خوردن غذاهای بی‏ارزش در وعده ناهار در محل کار استفاده کرد. از آجیل می‏توان به شکل مخلوط با ماست و اضافه کردن به سالاد نیز استفاده کرد. همچنین برای تهیه کردن دسرها، پودینگ‏ها، چاشنی و کره از انواع آجیل‏ها می‏توان استفاده کرد.

جمع بندی:

طبق گفته متخصصان مواد غذایی که در دوران بارداری مصرف می شود بسیار مهم است و تاثیر زیادی بر روی جنین دارد. در این دوران مصرف آجیل بسیار توصیه شده است. آجیل حاوی اسیدهای چرب ضروری، انواع مواد معدنی و ویتامین‏های مورد نیاز بدن بوده که استفاده از آن در دوران بارداری موجب شکل‏گیری و عملکرد بهتر مغز و استخوان نوزاد می‏شود.

۹۸/۰۳/۲۲
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.