تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

مزایای هوشمندسازی خانه‏ ها

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۴۳ ب.ظ
هوشمندسازی خانه‏ ها

سیستم های امنیتی خانه هوشمند دارای مزایای قابل توجهی نسبت به مدل های امنیتی خانه ‏های سنتی دارند. هوشمند سازی خانه نه تنها امنیت ساکنین را افزایش داده بلکه موجب مصرف بهینه انرژی، کاهش هزینه ‏های جاری نیز می‏شود. در این مقاله به مزایای استفاده از خانه‏ های هوشمند اشاره شده است.

گوشی ‏های هوشمندی که در جیب ما قرار دارد ابزارهای قدرتمندی هستند که زندگی را برای ما آسان‏تر می‏کنند، و هر پیشرفتی در تکنولوژی ظرفیت آن را به میزان چشمگیری افزایش می‏دهد. قدم بزرگ بعدی در جهت حرکت به سمت تکنولوژی هوشمند استفاده از تکنولوژی برای هوشمندسازی خانه‏ ها است. یکی از بزرگترین گرایشات جدید در نوآوری‏ های صنعت دیجیتال استفاده از سیستم‏ های پیشرفته یکپارچه در منازل است. بدون تردید ما در عصر طلایی توسعه تکونولوژی قرار داریم. طی دو دهه گذشته، از استفاده از تلفن‏ های سیمی برای برقراری ارتباط به کامپیوترهای بسیار کوچک جیبی رسیده ایم که توانایی ده‏ ها فعالیت ارتباطی همزمان را دارد. اگر ظهور تلفن‏ های هوشمند یکی از پیشرفت‏ های بزرگ تکنولوژی پیشرفته در سال ۲۰۰۰ بود، یک قدم بزرگ بعدی در سال های آتی توسعه خانه‏ های هوشمند است.

منظور از هوشمندسازی خانه چیست؟

تکنولوژی خانه هوشمند به طور کلی به مجموعه ه‏ای از دستگاه ‏ها، لوازم یا سیستم‏ هایی اشاره دارد که به یک شبکه مشترک متصل می‏شوند و می‏توانند مستقل و از راه دور کنترل شوند. هنگامی که وسایل پیشرفته خانه شما با هم در یک سیستم کار می‏کنند می‏توان آن را به عنوان یک خانه متصل که قابلیت همکاری چندین دستگاه، خدمات و برنامه ها را برقرار کند نام برد. به عنوان مثال، ترموستات خانه، چراغ ها، بلندگوهای صوتی، تلویزیون،دوربین‏ های امنیتی، قفل‏ ها، لوازم و موارد دیگر، به یک سیستم مشترک متصل می‏شوند که می‏تواند از طریق تلفن هوشمند شما یا از طریق دستگاه صفحه لمسی تلفن همراه کنترل شود. تکنولوژی خانه هوشمند به شما امکان استفاده و مدیریت وسایل پیشرفته که در گذشته امکانپذیر نبود را فراهم می‏‏آورد. همانطور که توسعه فن آوری همچنان ادامه می‏یابد، به همین ترتیب امکان هوشمندسازی خانه‏ ها برای ایجاد زندگی آسان‏تر و لذت بخش‏تر محتمل‏تر خواهد بود.

اجزای خانه ی هوشمند

در خانه ی هوشمند کنترل آب و هوا، سیستم‌های روشنایی، لوازم خانگی، قفل‌ها و انواع مختلف دوربین‌ها و مانتیورها از هر جای خانه و حتی دور از خانه امکان‌پدیر است. معمولا هر خانه هوشمند شامل موارد زیر است:

کنترل دما

کنترل روشنایی

پرده‌های برقی و سایر تجهیزات موتوری

سیستم مدیریت مصرف انرژی

سیستم امنیتی

سیستم صوتی (با پوشش کامل منزل)

سیستم صوتی – تصویری

هوشمندسازی خانه‏ ها

تجهیزات ارتباطی بین کاربران و سیستم

تجهیز خانه به وسایل هوشمند امکان کنترل و مدیریت شما را بر نحوه عملکرد وسایل خانه افزایش می‏دهد و همچنین ایمنی و دسترسی به آنها را نیز افزایش می‏دهد. علاوه بر این، می‏توانید از مزایای خانه های هوشمند بهره کامل ببرید که از مزایای آن می‏توان به صرفه‏ جویی در هزینه‏ های مرتبط با مصرف انرژی و نگهداری اشاره کرد. در ادامه به مزایای هوشمندسازی خانه‏ ها اشاره می‏شود:

مزایای هوشمندسازی خانه‏ ها :

کنترل از راه دور

مدیریت تمام دستگاه های خانگی از یک مکان که عامل فراهم کردن راحتی و آسایش برای افراد استفاده کننده از آن به حساب می‏آید. حفظ و کنترل تمام تکنولوژی در خانه شما از طریق یک رابط متصل انجام می‏شود که گام عظیمی برای فن آوری و مدیریت خانه است. تمام چیزی که باید انجام دهید این است که یادگیری چگونگی استفاده از برنامه نصب شده در تلفن هوشمند و تبلت است. این امر شما را قادر خواهد کرد که از توانایی‏ های بی شمار دستگاه‏ های خود استفاده کنید. این راه را به منوی یادگیری برای کاربران جدید باز می گرداند، دسترسی آسان به قابلیت هایی که واقعا برای خانه شما می خواهید، آسان تر می شود.

امنیت

خانه ‏های هوشمند علاوه بر پیشگیری از آتش سوزی‏ های احتمالی (از طریق قرار دادن دستگاه ‏های هوشمند برای خاموش کردن آتش) باعث فراهم آوردن امنیت بیشتر برای افراد می‏شود. سیستم‏ های امنیتی نصب شده در خانه امکان نظارت بر تمام رفت و آمدها را به صاحب خانه می‏دهد و همچنین شما را نسبت به ورود افراد مشکوک و ناآشنا هوشیار می‏کند. درب‏ ها می‏توانند قفل شوند، سیستم‏ های امنیتی مسلح شده و دوربین‏ ها از طریق تلفن همراه شما نظارت می‏شوند، به این ترتیب محیطی امن و امن‏تر برای شما و خانواده ‏تان ایجاد می‏شود. برای افرادی از فرزندان یا افراد ساخورده مراقب می‏کنند این سیستم میتواند برای شما آسودگی خاطر به همراه بیاورد.

هوشمندسازی خانه‏ ها

دسترسی بهتر

اگر در بین دوستان یا اعضای خانواده خود دارای افراد سالمند یا معلول هستند به سختی چگونگی انجام ساده‏ترین کارها توسط آن ها آگاهی کامل دارید. تکنولوژی خانه هوشمند می‏تواند کیفیت زندگی آنها را به میزان قابل توجهی بالا ببرد و استفاده از دستورات صوتی می تواند سرعت یادگیری را برای کسی که با کار رایانه ناآشنا هستند را بسیار آسان‏تر می‏کند.

راه اندازی سیستم های خودکار برای فعالیت‏ هایی مانند مراقبت از فضای سبز منزل، استرس‏ های غیر ضروری را از زندگی این افراد حذف می‏کند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی انجام کارهای پیچیده و مشکل به راحتی قابل مدیریت خواهند بود و برای افرادی که قادر به مراقب از خانه خود به طور کامل نیستند را (با امکان مدیریت از راه دور) امکانپذیر می‏کند.

بهره ‏وری انرژی

فن‏آوری خانه هوشمند امکان استفاده از وسایل با کمترین مصرف انرژی را فراهم می‏آورد. به عنوان مثال، اجاق‏های آشپزخانه با توجه به اطلاعاتی که به آن وارد شده است تنها زمانی روشن هستند که یک تابه یا ظرف بر روی آن قرار داشته باشد. شعله اضافی روشن نبوده و ظرف بیش از اندازه گرم نخواهد شد. بنابراین آشپزی با حداقل مقدار انرژی مورد نیاز امکانپذیر خواهد بود. کاهش مصرف آب از طریق استفاده از دستگاه‏ های هوشمند موجب صرفه‏ جویی در مصرف آب و همچنین کاهش هزینه پرداخت آن می‏شود.

کاهش هزینه

صرفه جویی در هزینه ‏ها با فن‏آوری‏ های هوشمندسازی خانه‏ ها به کاری ساده و آسان تبدیل شده است. با استفاده از تایمرها و مانیتورها اطمینان حاصل می‏کنید که از پول و انرژی به میزانی که خود خواسته ‏اید استفاده کرده‏اید و سنسورهای حساس هوشمند به شما این اطمینان را می‏دهند که این محصولات تنها زمانی فعال هستند که کاربران حضور داشته باشند.

برای صرفه جویی بیشتر، اضافه کردن انرژی خورشیدی یا دستگاه های انتقال انرژی دیگر می تواند هزینه ها را کاهش دهد و به شما کمک کند که بیشتر خودکفا شوید. دمای مناسب خانه خود را در زمان حضور نداشتن می‏توانید با استفاده از برنامه‏ های پیش بینی هوای محلی برنامه‏ ریزی کنید. همین کار را می‏توانید برای روشنایی انجام دهید، برنامه ریزی کنید که آنها را در زمان مشخصی خاموش یا روشن شوند بدون اینکه نیاز به حضور فیزیکی شما در خانه باشد.

۹۸/۰۳/۲۵
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.