تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

آشنایی با سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند

چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۴۴ ق.ظ
گرمایش و سرمایش خانه هوشمند

سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند

یکی از امکانات ویژه و منحصربه‌فرد خانه هوشمند، فناوری هوشمند سازی سیستم گرمایش و سرمایش منزل یا محیط کار است. استفاده از این قابلیت سبب می‌شود که دستگاه‌های سرمایشی یا گرمایشی بدون دخالت انسان و بر اساس دمای مطلوب، کنترل شده و خودکار خاموش یا روشن شوند. این امکان علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها از اتلاف انرژی نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

سیستم HVAC هوشمند

سیستم اچ واک مخفف عبارت Heating Ventilating anh Air Conditioning است و به طور کلی تمامی فناوری‌های مربوط به سیستم گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع را در برمی‌گیرد. اصطلاح HVAC هوشمند به سیستم گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع در خانه هوشمند اشاره می‌کند.

با استفاده از امکانات این سیستم می‌توان شرایط محیطی در داخل منزل را به طور خودکار تنظیم نموده و آسایش بیشتری را برای ساکنان فراهم کرد.

ترموستات‌های هوشمند در سیستم HVAC هوشمند، این امکان را به وجود می‌آورد که به صورت مانیتورینگ و حتی از راه دور طبق دما و کیفیت هوا سناریوی زمان‌بندی مناسبی برای ساعات مختلف شبانه‌روز برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

گرمایش و سرمایش خانه هوشمند

ویژگی‌های سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند

تنظیم و کنترل دما و رطوبت محیط داخل ساختمان به طور خودکار و بدون دخالت شخص از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم به شمار می‌آید.

همچنین با استفاده از سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند، می‌توان از امکان منطقه بندی بهره برد.

بر این اساس ساختمان را به بخش‌های مختلف تقسیم کرد. سپس برای هر قسمت برنامه‌ای متناسب تعریف و آن را به صورت مجزا مدیریت نمود.

به طور مثال می‌توان با سیستم منطقه بندی و نصب سنسور طوری تنظیم کرد که چنانچه فردی در آن منطقه نباشد، سیستم گرمایشی یا سرمایشی خاموش و یا با ورود فرد به طور خودکار روشن شود.

 

نحوه کار سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند

استفاده از این قابلیت در خانه هوشمند به دو شیوه امکان‌پذیر است. در روش اول کلید هوشمند اختصاصی مجهز به حسگرهای تعیین‌کننده دمای به کار می‌رود که در آن سیستم گرمایش و سرمایش خانه به طور خودکار بوده و هر گاه نیاز باشد، دستگاه گرمایشی یا سرمایشی روشن می‌شود.

اما در روش دوم، کلید هوشمند اختصاصی سیستم هوشمند گرمایشی و سرمایشی به کار رفته، علاوه بر حالت خودکار، می‌توان دستگاه گرمایشی یا سرمایشی را به صورت دستی کم و زیاد یا خاموش و روشن کرد.

 

مزایای استفاده از سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند

– کنترل دمای محیط توسط کاربر با کمک کلیدهای اختصاصی هوشمند روی دیوار

– امکان کنترل از راه دور دمای محیط پیش از ورود به خانه یا محل کار

– تنظیم خودکار دما در موقع خواب

– کنترل سرعت دستگاه گرمایشی یا سرمایشی به صورت دستی یا خودکار

– فعال نمودن دستگاه‌های سرمایشی یا گرمایشی به صورت زمان‌بندی شده

– تعریف سناریوی مناسب برای خاموش یا روشن نمودن تجهیزات گرمایشی یا سرمایشی در هنگام ورود یا خروج از منزل

– مراقبت از فن‌ها با تنظیم زمان تأخیر آن‌ها

– تنظیم گرما، سرما یا رطوبت منزل

– تنظیم سرعت فن‌ها به حالت دلخواه کم، متوسط یا زیاد

– کنترل خودکار دما برای فصول مختلف

– کاهش مصرف انرژی

– کاهش هزینه‌های مصرفی

 

آشنایی با برخی از اجزا سیستم سرمایش و گرمایش خانه هوشمند

روش‌های مختلفی برای پیاده‌سازی و اجرای سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند وجود دارد که بر اساس آن‌ها تجهیزات مورد نیاز انتخاب می‌گردد. در واقع هوشمند سازی سرمایشی و گرمایشی خانه به طرق زیادی امکان‌پذیر است. برخی از آن‌ها بسیار ساده و با تجهیزات کم پیاده‌سازی می‌شوند و برخی دیگر نیاز به تجهیزات پیشرفته‌ داشته که البته کارایی بیشتری نیز دارند.

در زیر به برخی از متداول‌ترین روش‌های هوشمند سازی سیستم گرمایش و سرمایش خانه اشاره شده است.

گرمایش و سرمایش خانه هوشمند

هوشمند سازی فن کویل

در سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند، برای هر منطقه یک الی چند دستگاه فن کویل سقفی، دیواری، زمینی و غیره استفاده می‌شود تا با توجه به نوع فصل، آب گرم یا سرد با لوله‌کشی وارد فن کویل شده و هوای مطلوبی را ایجاد نماید.

برای پیاده‌سازی این قابلیت، یک سنسور دما برای هر منطقه نیاز است. علاوه بر این کنترل فن کویل جهت تنظیم دستی یا خودکار آن و شیر برقی جهت کنترل حجم آب ورودی به فن کویل ضروری هست.

همچنین از ترموستات‌های هوشمند برای اتصال به شبکه جهت کنترل دما و دور فن‌ کویل و خاموش یا روشن کردن آن در سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند به کار می‌رود.

با کمک ترموستات‌های هوشمند می‌توان تنظیمات دلخواه را از راه دور و از طریق تبلت یا گوشی همراه هوشمند اعمال کرد.

 

کنترل هوشمند اسپیلت‌ها، داک اسپیلت و VRF

امروزه اکثر اسپیلت‌ها یا همان کولرهای گازی، مجهز به ریموت هستند. در هنگام هوشمند سازی آن‌ها از یک ریموت فرستنده IR استفاده می‌شود که آن را در مقابل دستگاه و روی سقف نصب می‌نمایند. در واقع این فرستنده همان کنترل دستی دستگاه است. سپس کدهای لازم به فرستنده منتقل شده و داکت اسپیلت یا اسپیلت را با دیگر تجهیزات یکپارچه می‌نمایند.

 

هوشمند سازی کولر آبی

یکی از مرسوم‌ترین راه‌های هوشمند سازی کولر آبی در سیستم سرمایش و گرمایش خانه هوشمند، جایگزینی کلید هوشمند به جای کلید معمولی کولر است. همچنین می‌توان کولر آبی را از طریق ریموت یا ترموستات کنترل کرد‌.

 

هوشمند سازی شوفاژ و رادیاتور

استفاده از شیرهای برقی تدریجی یا سلونوئیدی در قسمت کلتورها یا شیرهای ترموستاتی برقی بر روی رادیاتور از روش‌های رایج هوشمند سازی سیستم گرمایشی خانه هوشمند به شمار می‌آید.

همچنین می‌توان با کمک رادیاتور هوشمند قرنیزی و یا سپستم گرمایش از کف هوشمند خانه خود را هوشمند کرد.

۹۸/۰۵/۰۲
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.