تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

 فاکتورهای خطر برای اوتیسم

این روزها تعداد افرادی که با اختلال اوتیسم شناسایی می شوند در حال افزایش است. بر اساس گفته های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در حال حاضر این اختلال در آمریکا از هر ۴۵ کودک یک نفر را درگیر خود کرده است. بیشتر والدین هم تلاش می کنند خطر ابتلای کودک خود به چنین شرایطی را کاهش دهند. با اینحال شناسایی خطرات احتمالی کار آسانی نیست. جلوی برخی از فاکتورهای خطر برای اوتیسم را هم نمی توان گرفت.

فاکتورهای خطر برای اوتیسم :

  • مرد بودن:

مردان چهار برابر بیشتر از زنان به چنین اختلالی مبتلا می شوند. دلیل این امر هنوز مشخص نشده است.

  • وجود اختلال اوتیسم در یکی از اعضای خانواده:

به نظر می رسد اوتیسم یک بیماری ارثی باشد اما مسری نیست. دوقلوها بیشتر از سایر اعضای خانواده احتمال به اشتراک گذاشتن اختلال اوتیسم را دارند و دوقلوهای همسان بیشتر اوتیسم را با هم به اشتراک می گذارند. ( هر چند این اختلال در کودکن مختلف ممکن است به شیوه متفاوتی بروز کند)

  • داشتن والدین پیر:

بر اساس مطالعات متعدد انجام شده والدینی که سن بالایی دارند بیشتر از والدین جوان ممکن است کودکان مبتلا به اوتیسم داشته باشند. دلیل این امر هنوز مشخص نیست. ممکن است دلیل این امر بیولوژیکی باشد؟ یا اینکه  والدین با سن بالا به خاطر داشتن نشانه های اوتیسمی ممکن است در یافتن همسر با مشکل مواجه شده باشند؟

  • قرار گرفتن در معرض داروهای خاص در رحم:

برخی از داروها زمانی که توسط مادر باردار مصرف می شوند می توانند خطر ابتلای کودک به اوتیسم را بیشتر کنند.

  • زایمان زودرس یا داشتن وزن پایین به هنگام تولد:

دلایل بسیار زیادی برای زایمان زودرس وجود دارد. از جمله این مشکلات می توان به مشکلات وابسته به مادر همچون سوء تغذیه، آسیب، دیابت دوران بارداری اشاره کرد. این موارد می تواند مشکلات زیادی در فرد ایجاد کند و اوتیسم یکی از این مشکلات است.

  • جهش خود به خودی:

جهش ممکن است رخ دهد و این موضوع همیشه وجود داشته است. محققان دریافته اند که بیشتر افراد مبتلا به اوتیسم در DNA شان جهشی را تجربه می کنند اما این موضوع به طور واضح به الگو یا دلیل خاصی مرتبط نیست.

  • سفید پوست بودن از نواحی شهری بزرگ:

در سال ۲۰۱۵، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها گزارشی را ارائه داد که در برگیرنده اطلاعات وسیعی درباره شیوع اوتیسم در میان گروه های مختلف بود. در میان سایر مواردی که در گزارش بیان شده بود، مطالعات نشان می دهد خطر ابتلا به اوتیسم در میان افراد سفید پوستی که در شهر زندگی می کنند بیشتر است.

چرا چنین موضوعی رخ می دهد؟  دلیل خاصی برایش نیست اما می توان احتمالات زیادی در این باره مطرح کرد.  یافته های همین گزارش نشان می دهد افراد از  خانواده هایی که بیمه سلامت دارند و از تحصیلات خوبی برخوردار هستند ممکن است بیشتر به اوتیسم مبتلا شوند.

واضح است که جلوی برخی از ریسک فاکتورهای بیان شده در بالا را نمی توان گرفت. برخی ها فقط موارد آماری هستند.  به نظر شما داشتن بیمه سلامت چه ربطی به توسعه اوتیسم دارد؟ این موضوع به نظر غیر محتمل می رسد.فاکتورهای خطر زیادی هست که باعث بروز اوتیسم می شود اما واقعیت این است که برخی ها به همراه این اختلال بروز می کنند اما  علت بروزش نیستند. برخی از این فاکتورها دربرگیرنده عدم تحمل برخی از مواد غذایی،مشکلات گوارشی، تشنج، اختلالات خواب، اختلال دوقطبی، اختلال وسواس جبری، اختلال در صحبت کردن است.

 نکته: در زمان نوشتن این مقاله، شواهد نشان می دهد واکسیناسیون فاکتور خطر اوتیسم نیست.

۹۸/۰۵/۰۹
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.