تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

اتوماسیون خانه

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷ ب.ظ
اتوماسیون خانه

اتوماسیون خانه یکی از مواردی است که بیشتر بر روی استفاده از گجت ها و سیستم های هوشمند تمرکز کرده است. در گذشته، اتوماسیون مقیاس محدودتری داشت.  شما فقط می توانستید بر روی لامپ هایتان تایمر نصب کنید یا ترموستات های دیجیتالی را تهیه کنیدکه برنامه نویسی محدودی دارند. اما با هوشمندتر شدن وسایل خانه و ارائه برنامه ها و پردازنده های درون ساخت، پتانسیل اتوماسیون خانه ها نیز افزایش پیدا کرد.

اتوماسیون به معنای صرفه جویی در انرژی و زمان است. بعد از اینکه اولویت هایتان را مشخص کردید  می توانید باقی ماجرا را به دستگاه یا سیستم مدنظر بسپارید.  به عنوان مثال یک ترموستات کاملا خودکار می تواندسیستم گرمایشی را خود به خود زمانی که در خانه نیستید خاموش کند. زمانی که به خانه برگشتید این سیستم روشن می شود. نسخه های پیشرفته تری هم هستند که می توانند به صورت خودکار دمای موجود در خانه را با تغییرات آب و هوایی تطبیق دهند.

گزینه های اصلی برای اتوماسیون خانه :

موارد زیر سیستم ها و دستگاه هایی در خانه هستند که می توانید از آن ها به خوبی استفاده کنید.

 وسایل خانه:

این ساده ترین مسیری است که پیش رو دارید. کافیست از یک برند بزرگ وسایل خانه با قابلیت هوشمندسازی را خریداری کنید. یخچال های مدرن و ماشین های ظرفشویی از برندهای بزرگی همچون ال جی دربرگیرنده قابلیت هایی همچون وای فای هستند. سایر گزینه هایی که به ذهن خطور می کند خرید جاروبرقی هوشمند است. میانبری هم برای این مسیر وجود دارد. شما می توانید از سوییچ های هوشمند برای روشن یا خاموش کردن دستگاه ها استفاده کنید. این ها پریزهای هوشمندی هستند که می توان از راه دور کنترلشان کرد.

 سیستم های امنیتی:

شما می توانید محصولات مستقلی همچون قفل های هوشمند یا شناساگر حرکتی را که با گوشی هوشمندتان کار می کند خریداری کنید یا یک سیستم امنیتی گسترده بر روی خانه تان نصب کنید که در برگیرنده قابلیت های ادغام شده ای همچون سنسور حرکتی، دوربین های امنیتی و قفل های هوشمند است.

 روشنایی خانه:

یکی از راحت ترین مسیرها برای ایجاد اتوماسیون در خانه استفاده از گزینه های هوشمند برای روشن کردن خانه هاست. شما می توانید از لامپ های ال ای دی هوشمند مستقل با اتصال وای فای استفاده کنید. گزینه های دیگر در برگیرنده لامپ هایی هستند که با هاب های مبتنی بر Zigbee و  Z-waveسازگار هستند.

روش سوم استفاده از سیستم واحدی  همچون هاب هوشمند فیلیپس است که برای روشن کردن کل خانه به کار می رود.

 ترموستات و HVAC:

 ترموستات های هوشمند گزینه دیگری برای ارتقا سیستم های گرمایش و سرمایش خانه هستند. ترموستات های هوشمند از سنسورهایی همچون سنسورحرکتی و دمایی برای تنظیم دما استفاده می کنند. این ها اتصال اینترنتی و الگوریتم های پیشرفته ای دارند.

 سرگرمی در خانه:

این اولین مسیری است که بیشتر  صاحب خانه ها برای ارتقای منازلشان پیش می گیرند. شما می توانید محصولات واحدی همچون تلویزیون را با کنسول ها و اسپیکرها جفت و جور کنید. یا می توانید یک سیستم یکپارچه خریداری نمایید که از طرف برندهای محبوبی همچون سونی ارائه می شود.

اتوماسیون خانه

موارد اساسی برای هوشمندسازی خانه ها :

صرف نظر از اینکه چگونه می خواهید خانه هایتان را هوشمند کنید موارد اصلی زیر به دردتان می خورد:

  • وای فای خانگی: این گزینه یکی از مواردی است که بیشتر دستگاه های هوشمند خانگی برای دسترسی ریموت استفاده خواهند کرد
  • گوشی هوشمند/ تبلت: برای مانیتور کردن و کنترل سیستم ها و دستگاه ها از خارج از منزل، برنامه های گوشی هوشمند اولین و اصلی ترین گزینه خواهد بود.
  • هاب: این گزینه اختیاری است. برخی از دستگاه های هوشمند از وای فای برای اتصال استفاده نمی کنند. آن ها از پروتکل دیگری همچون Zigbee یا  Z-wave استفاده می کنند. اگر بخواهید از چنین دستگاه هایی استفاده کنید به یک هاب سازگار نیاز دارید.

آیا وجود هاب ضروری است؟

 هاب های هوشمند اغلب در پیچیده ترین بخش از اتوماسیون خانه استفاده می شوند. متاسفانه بازار خانه های هوشمند هنوز در مراحل اولیه تکامل خود قرار دارد و  خیلی از استانداردهای لازم در دسترس نیست. به همین خاطر است که خیلی ها معنای هاب و کاربرد آن را نمی دانند. همه دستگاه های هوشمند از بلوتوث یا وای فای برای برقراری ارتباط استفاده نمی کنند. برخی از آن ها از استانداردهای بی سیم جایگزین همچون Zigbee و  Z-wave استفاده می کنند. هر دوی این ها امواج رادیویی با انرژی پایین برای برقراری ارتباط هستند. به این فناوری mesh networks می گویند. برای روشنایی های کوچک و سنسورها این شبکه ها به دلایل زیر کارکرد بهتری دارند:

  • نسبت به وای فای به قدرت کمتری نیاز دارند.
  • سیگنال را از دست نمی دهند.

اما از آنجایی که این پروتکل ها توسط گوشی های هوشمند یا رایانه ها به کار نمی روند باید هابی برای تعامل با آن ها وجود داشته باشد.

 آمازون الکسا  و گوگل هوم چگونه با این موارد سازگارند؟

اصلی ترین مزیت هاب هایی همچون Wink، سامسونگ و فیلیپس این است که با دستگاه های mesh network ارتباط برقرار می کنند. برندهای بزرگی همچون آمازون، اپل و گوگل همه شان گزینه های مربوط به خودشان را دارند که عمدتا از وای فای استفاده می کنند و کنترل های صوتی دارند.سلسله مراتب نمونه سیستم های خانه هوشمند را در زیر می بینید:

  • سطح ۳: همه دستگاه ها و سنسورها در برگیرنده بلوتوث، وای فای و گزینه های Zigbee و  Z-wave هستند.
  • سطح ۲: هاب های سطح متوسط برای پروتکل های Zigbee و Z-wave همچون Philips Bridge, Samsung SmartThings و wink
  • سطح ۱: یک هاب اصلی که از وای فای برای برقراری ارتباط با دستگاه های سطح ۲ و ۳ استفاده می کند. آمازون و گوگل هوم از جمله نمونه های موجود هستند.

آخرین نسخه از آمازون اکو از پروتکل Zigbee استفاده می کند. در آینده هاب های سطح ۲ به احتمال زیاد منسوخ خواهند شد.

یک هاب مرکزی قادر خواهد بود  همه دستگاه ها و سنسورهای هوشمند را کنترل کند.

اما هنوز روند پیشرفتی ادامه دارد. به عنوان مثال اگر سیستم Philips Hue را دارید که  از لامپ های مبتنی بر Zigbee استفاده می کند می توانید به کمک آمازون الکسل آن را روشن یا خاموش کنید. اما هنوز هم به هاب Philips Bridge برای کنترل های پیشرفته و تنظیمات نیاز دارید.

اتوماسیون خانه

رویکردهای اصلی در اتوماسیون خانه و خانه های هوشمند:

زمانی که صحبت از ارتقا خانه به سیستم های هوشمند به میان می آید دو گزینه پیش رو خواهد بود:

  • دستگاه ها یا محصولات مستقلی خریداری کنید: این محصولات دارای قابلیت های ارتباطی هوشمند درون ساخت هستند. نصب و کار با این دستگاه ها ساده و آسان است. چنین دستگاه هایی به طور مستقیم به وای فای خانگی تان وصل می شوند. اگر می خواهید کارتان را با یک رویگرد گام به گام و تدریجی آغاز کنید این بهترین گزینه است.

مزایا:

  1. انعطاف پذیری بیشتری دارد
  2. بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر دستگاه هاست
  3. نصب ساده و اسانی دارد

 معایب:

  1. شلوغی را افزایش می دهد
  2. ممکن است مشکلات سازگاری داشته باشد
  • سیستم های مبتنی بر هاب خریداری کنید: خیلی از شرکت ها هستند که سیستم های پیچیده تری که از دستگاه ها و سنوسرهای مختلف تشکیل شده را ارائه می کنند. NeST،  Samsung SmartThings, Wink, Insteon همگی می توانند انتخاب خوبی باشند. به کمک این موارد شما یک دستگاه به اسم هاب می خرید. سپس می توانید دستگاه ها و سنسورهای مورد نیاز را خریداری کنید و به هاب وصل نمایید.

مزایا:

  1. تجربه کاربری بهتری دارد
  2. یک سیستم واحد یکپارچه ای دارد که مدیریتش اسان است
  3. پشتیبانی بهتری دارد.

 معایب:

  1. گران تر است
  2. انتخاب های محدودی در این زمینه وجود دارد و ممکن است مشکلاتی در سازگاری دیده شود.

همانطور که مشاهده کردید برای هر دو رویکرد مزایا و معایبی وجود دارد. گزینه متعادل این است که از دو رویکرد استفاده کنید. می توانید برخی از دستگاه های مستقل را خریداری کنید و سپس از یک سیستم مبتنی بر هاب استفاده نمایید.

۹۸/۰۵/۲۰
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.