تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

تاثیر اینترنت اشیا بر وسایل خانه

مردم اغلب درباره اینکه اینترنت اشیا چگونه می تواند زندگی مدرن را تغییر دهد صحبت می کنند اما همیشه روش های خاصی که این فناوری می تواند به کمکشان بیاید را نادیده می گیرند. واقعیت این است که فناوری اینترنت اشیا فقط به دریافت صورتحساب و سایر موارد نباید ختم شود. علاوه بر معیارهایی که این فناوری در اختیار افراد قرار می دهد برخی از پلتفرم های اینترنت اشیا پیشنهاداتی برای کاربران دارند که به کمک آن می توانند مصرف برخی موارد در خانه را کاهش دهند. علاوه بر این شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی از فناوری های اینترنت اشیا برای تسریع و بهبود کسب وکارشان استفاده می کنند. این موضوع در زمان و انرژی افراد صرفه جویی می کند و می تواند مزایای بیشتری برای مشتریان هم داشته باشد.

کاهش هزینه های انرژی  و گازهای گلخانه ای:

یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد افزایش اتوماسیون به کمک دستگاه های اینترنت اشیا که در هزینه های انرژی صرفه جویی می کنند ممکن شده است و حتی این دستگاه ها می توانند از نشر ۱۰۰ میلیون تن گاز گلخانه ای جلوگیری کنند و مصرف انرژی در خانه ها را تا ۱۰ درصد کاهش دهند.

با اینحال این مطالعه مقدار انرژی ذخیره شده در منازل را به تنظیم درست دستگاه های اینترنت اشیا منوط می داند.

به همین خاطر است که تحقیقات نشان می دهد وقتی افراد از دستگاه های IOT مختلفی استفاده می کنند  صرفه جویی شان بیشتر از زمانی خواهد بود که خانه هایشان را تنها با یک دستگاه مجهز می نمایند.

چه دستگاهی می تواند مزیت قابل توجهی برایتان داشته باشد؟

زمانی که افراد به دنبال خرید محصولات خانگی برای صرفه جویی در انرژی، راحتی و سایر مزایا هستند، خریدشان به علایق شخصی، بودجه و وضعیت فعلی خانه شان بستگی دارد. خوشبختانه برای خرید ملاحظاتی هست که می توان آن ها را مدنظر قرار داد. برخی از تهویه هوای هوشمند به صورت زمانبندی کار می کنند یا می توانند وضعیت فعلی خانه را درک کنند و بر اساس آن فعالیت نمایند. بیشتر این وسایل به برنامه ای وصل می شوند که استفاده از راه دور را تسریع می کند. این قابلیت می تواند برای افرادی که یادشان می رود کولر را به هنگام خروج از خانه خاموش کنند گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

تاثیر اینترنت اشیا بر وسایل خانه

علاوه بر این ترموستات های هوشمندی هست که افراد می توانند به کمک دستورات صوتی آن را کنترل کنند. یکی از گزینه های موجود به نام Nest Learning Thermostat ایکونی بر روی صفحه نمایش  دارد که وقتی فرد دمای صرفه جویی در انرژی را انتخاب می کند به نمایش در می اید. این مدل به همراه سایر مدل ها می تواند به افراد کمک کند در هزینه هایی که دارند صرفه جویی کنند. اگر افراد بخواهند دستگاه های اینترنت اشیا را بررسی کنند و ببینند این دستگاه ها چگونه زندگیشان را بهتر و لذت بخش تر می کند می توانند لامپ های هوشمند را خریداری نمایند. قابلیت این لامپ ها بسیار متنوع است و  به برندی که افراد انتخاب می کنند بستگی دارد اما بیشترشان تنظیماتی دارند که با برنامه موجود کامل می شوند و حتی می توانند رنگ اتاق را بر اساس حس و حال افراد تغییر دهند.

استفاده از پرده پنجره برای نتایج بهتر:

پرده هایی که برای پنجره به کار می رود بر روی وسایل خانه هم تاثیرگذار است. پنجره ها باعث هدر رفتن انرژی می شوند اما در طول فصل های سرد سال بیش از سه چهارم نور خورشید افت می کند و پنجره های دو جداره می تواند گرما را در داخل نگه دارد. علاوه بر این استفاده از نور خورشید می تواند نیاز شما به نور مصنوعی همچون نور لامپ را کاهش دهد و در مصرف انرژی صرفه جویی نماید.به همین خاطر بیشتر شرکت ها پرده های هوشمندی برای پنجره ها درست کرده اند که بر اساس شرایط موجود بالا و پایین می رود. این پنجره ها برنامه ای دارند که بر روی گوشی هوشمند نصب می شود و می توان از آن برای کنترل پرده استفاده کرد. همچنین می توان از دستور صوتی هم بهره برد. برخی از دستگاه های هوشمند هم هستند که پرده های معمولی را به پرده های هوشمند تبدیل می کنند.

 مزایای متعدد کنتورهای هوشمند:

کنتورهای هوشمند در دستگاه های اینترنت اشیا به طور گسترده ای استفاده می شود و آمار مصرف انرژی را در اختیار افراد می گذارد. این موضوع به مشتریان اجازه می دهد مصرفشان را پیگیری کنند.

علاوه بر اینکه کنتورهای هوشمند کار را برای مشتریان راحت تر می کنند، مزایایی هم برای شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی دارند.

تاثیر اینترنت اشیا بر وسایل خانه

به عنوان مثال این ها می توانند جریان دو جهتی انرژی را مدیریت کنند و به کمک داده های به دست آمده پروژه های انرژی تجدید پذیر را سریع تر نمایند.تجزیه و تحلیل کنتورهای هوشمند  می تواند مصرف افراد را مانیتور کند و پیشنهاداتی را بر اساس نوسانات موجود در اختیارتان بگذارد. کنتورهای هوشمند برای اب نیز مزایای زیادی برای افراد دارد. این موضوع برای افرادی که نگران هزینه هایشان هستند بسیار مهم است. برنامه های تجزیه و تحلیلی اطلاعات زیادی درباره نشتی ها و سایر مشکلات لوله ها ارائه می کنند. علاوه بر این، داشبوردهای متصل به کنتورهای هوشمند مصرف بالا را نشان می دهند. مشتریان می توانند از چنین ابزارهای آنالیتیکی برای مدیریت وسایل خانه استفاده کنند. علاوه بر نشان دادن جزییات لحظه ای، ابزارهای آنالیتیکی اینترنت اشیا به تولیدکنندگان اجازه می دهد ترندهای مصرف را به صورت ماهانه یا سالانه بررسی کنند.

 شرکت های تولید لوازم خانگی به کندی می توانند خودشان را با اینترنت اشیا وفق دهند:

اگرچه شرکت های تولیدکننده کاهش هزینه ها و سایر مزایایی که فناوری اینترنت اشیا برایشان دارد را به خوبی درک می کنند اما برخی هایشان علاقه ای به این فناوری ندارند. زیرساخت های قدیمی یکی از مشکلات موجود برای استفاده از چنین فناوری هایی است. آمارهای موجود نشان می دهد ۷۰ درصد تجهیزات انتقال برق در آمریکا بیشتر از ۲۵ سال عمر دارد. شرکت های تولیدکننده نمی توانند این به روزرسانی ها را به خوبی انجام ددهند بیشتر تجهیزاتشان قدیمی است.

تجهیزات اینترنت اشیا زمانی کارکرد خوبی دارد که همه بخش ها با هم کار کنند و داده ها را به درستی انتقال دهند. به همین خاطر این موضوع برای شرکت های تولیدکننده هزینه بر خواهد بود. اگر هکرها بخواهند از سیستم هایی که توسط شرکت های تولیدکننده استفاده می شود بهره ببرند مشکلات امنیتی متعددی هم ایجاد می شود. برخی از فناوری های قدرت گرفته از اینترنت اشیا هم به تکنسین هایی نیاز دارند که بتوانند شرایط را بر اساس موقعیت موجود تغییر دهند و تحت کنترل خود درآورند.

آینده روشن به لطف شرکت های اینترنت اشیا و راه حل های امنیتی سازگار:

اینترنت اشیا تاثیر مثبتی بر روی مشتریان و بخش تولید خواهد داشت. با بهبود فناوری و افرادی که به دنبال روش های مختلف استفاده از این فناوری ها هستند، مزایا بیشتر نمایان خواهد شد.

۹۸/۰۵/۲۴
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.