تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

ارزش غذایی و خواص لوبیا چشم بلبلی

شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۳۱ ب.ظ

خواص لوبیا چشم بلبلی

خواص لوبیا چشم بلبلی

لوبیا چشم بلبلی با نام علمی Cowpea or black-eyed pea نوع خاصی از لوبیا است که ظاهری بیضی شکل و همچنین لکه‏ ای مشکی دارد. محبوبیت لوبیا چشم بلبلی به دلیل عطر، طعم و ارزش غذایی آن است. در ادامه به فوائد شگفت‏ انگیز آن اشاره می‏شود.

خواص لوبیا چشم بلبلی

ارزش غذایی لوبیا چشم بلبلی در هر صد گرم آن به شرح ذیل است:

کل کالری: ۱۰۰

کربوهیدراتهای کل: ۲۱ گرم

پروتئین‏ها: ۸ گرم

فیبر غذایی: ۷ گرم

سدیم: ۴ میلی گرم

پتاسیم: ۲۷۸ گرم

آهن: ۱۳ درصد

ویتامین B6: 5 درصد

منیزیم: ۱۳ درصد

کاهش میزان کلسترول بد:

استفاده از لوبیا چشم بلبلی به دلیل داشتن فیبر محلول و میزان پروتئین آن روشی بسیار مناسب برای کاهش کلسترول بد یا LDL از بدن است. فیتواسترول موجود در آنها به حفظ سطح استاندارد کلسترول کمک می‏کند، و به همین دلیل باعث حفظ قلب در شرایط سالم و مناسب می‏شود.

کمک به کاهش وزن:

رژیم غذایی حاوی لوبیا چشم بلبلی به دلیل سطح بالای فیبر آن به حذف سموم، تجمع چربی و سلولیت از بدن کمک شایانی می‏کند. علاوه بر این، لوبیادارای کالری بسیار پایینی است. آنها حتی عاری از کلسترول بد هستند که باعث افزایش وزن بدن می‏شوند. استفاده از رژیم حاوی لوبیا روشی بسیار عالی و در عین حال طبیعی برای کاهش وزن است.

پاک‎سازی بدن از رادیکال‏های آزاد:

لوبیا دارای مقادیر زیادی ویتامین‏هایC و A است. آنتی‏ اکسیدان موجود در این ویتامین‏ها باعث حذف رادیکال‏های آزاد -که باعث آسیب به سلول‏های پوستی می‏شوند- از بدن می‏شود. همچنین مصرف لوبیا چشم بلبلی به دلیل سطح بالای آنتی‏ اکسیدان به از بین رفتن سلول‏های سرطانی کمک فراوانی می‏کند.

تنظیم میزان قند خون:

فیبر محلول در لوبیا باعث جذب قند اضافی در خون می‏شود و بنابراین برای بیماران مبتلا به دیابت رژیم غذایی مناسبی به حساب می‏آید. لوبیا به عنوان ماده غذایی دارای شاخص پایین گلیسمی شناخته می‏شود که می‏تواند میزان قند خون را تنظیم کند. برای رسیدن به نتایج بهتر حتما بخشی از از رژیم غذایی خود را به مصرف لوبیا چشم بلبلی اختصاص دهید.

 جلوگیری از اختلالات معده:

استفاده از رژیم غذایی حاوی لوبیا می‏تواند در بهبود مشکلات معده از جمله پانکراس و طحال موثر باشد. از آنجا که مصرف لوبیا باعث چرخش مناسب اندامها می‏شود و سطح عملکرد آنها را افزایش میدهد، در نهایت مانع ایجاد شکل‏گیری مشکلات هضم در مراحل بعدی می‏شود. از طرف دیگر استفاده از لوبیا چشم بلبلی حرکات روده تحریک‏شونده را‏ آرام می‏کند.

خواص لوبیا چشم بلبلی

جلوگیری از شکل‏گیری علائم پیری:

علاوه بر اینکه لوبیا با داشتن میزان مناسب آنتی اکسیدان‏ها و فیبر که منجر به تخریب رادیکال‏های آزاد باعث به بهبود پوست کمک می‏کند، مصرف آن برای کسانی که می‏خواهند علائم پیری را به تاخیر بی‏اندازند غذای کاملی است. آنتی‏اکسیدان‏ها علاوه بر اینکه سلول‏های آسیب دیده پوست را ترمیم می‏کنند، نرمی، کشش مناسب و جوانی پوست را نیز تضمین می‏کنند. بنابراین ایجاد علائم پیری پوست از جمله چین و چروک و افتادگی به تاخیر انداخته می‏شوند.

تقویت پوست:

سطوح مناسب پروتئین در لوبیا برای سلامت پوست بسیار مفید است. این ماده غذایی با ارزش همچنین غنی از آنتی‏اکسیدان‏ها و ویتامین‏های A و B است که می‏تواند پوست شما را از داخل ترمیم کند و از آن در برابر هر نوع صدمه‏ ای محافظت کند. استفاده منظم از رژیم غذایی حاوی لوبیا از طریق پاک‏سازی معده با الیاف رژیمی، باعث درخشندگی طبیعی پوست شما می‏شود.

جلوگیری از ریزش مو:

استفاده متداوم و منظم از لوبیا باعث رشد بهتر و سالم‏تر تارهای مو می‏شود، زیرا که سطح پروتئین بدن را -که تارهای مو از آن تشکیل می‏شوند- افزایش می‏دهد. و معنی آن این است که شما می‏توانید از شر مشکلاتی مانند ریزش مو آزاد شوید.

بهبود سلامت قلب

در لوبیا برخی از متابولیت‏های ثانویه مانند فلاونوئیدها وجود دارد که به درمان و همچنین جلوگیری از بیشتر مشکلات قلبی و عروقی کمک می‏کند. از طریق رژیم غذایی دارای لوبیا همزمان با کاهش سطح کلسترول و تنظیم فشار خون، می‏توانید از خطرات بیماری‏های قلبی دور بمانید.

بهبود هضم مواد غذایی:

یکی از بهترین مزایای سلامت لوبیا چشم بلبلی اثرات آن بر هضم مواد غذایی است. با داشتن ۲۸ درصد فیبر غذایی در ۱۰۰ گرم لوبیا چشم بلبلی شما می‏توانید از ابتلا به یبوست جلوگیری کنید. استفاده از لوبیا در رژیم غذایی شما باعث افزایش میزان مدفوع و همچنین سرعت بخشیدن به هضم غذا می‏شود.

ایجاد خواب مناسب:

لوبیا غنی از منیزیم و ترکیبی به نام تریپتوفان است که به عنوان عامل آرامش بخش بر اعصاب شناخته شده است. مصرف مناسب لوبیا به عنوان پیش غذا در وعده غذایی شام می‏تواند استرس شما را کاهش دهد و باعث بهبود خواب شود. این یکی از بهترین اثرات سلامت لوبیا برای افرادی است که از بی‏خوابی مزمن رنج می‏برند.

خواص لوبیا چشم بلبلی

اثر لوبیا به عنوان عامل سم‏زدایی در بدن:

یکی دیگر از مزایای مهم خوردن لوبیا، خواص سم‏زدایی آن است. لوبیا دارای مقادیر زیادی فیبر غذایی است که می‏تواند معده شما را پاک‏سازی کند و آن را از وجود مواد غیرضروری آزاد کند. در نتیجه این فرآیند، سموم از بدن خارج می‏شوند و به شما در حفظ یک سیستم گوارش پاک و عاری از سموم کمک فراوانی می‏کند.

کمک در پیشگیری از ابتلا به سرطان:

لوبیا یک منبع خوب ویتامین C است که یک آنتی‏اکسیدان طبیعی و قوی است. ویتامین C به عنوان عامل مبارزه با رادیکال‏های آزاد است که از طریق ایجاد استرس اکسیداتیو به بدن صدمه وارد می‏کنند. از طریق رژیم غذایی حاوی لوبیا و کاهش میزان این رادیکال‏های آزاد، می‏توانید اطمینان حاصل کنید که خطر ابتلا به سرطان‏ های مرگبار را کاهش داده‏اید.

سیستم ایمنی بدن شما را افزایش می دهد

لوبیا حاوی مقادیر بالای ویتامین‏های A، ویتامین C و دیگر مواد مغذی مهم است که باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شما می‏شود. مصرف منظم آن می‏تواند از فعالیت میکروب‏های ایجاد کننده عفونت جلوگیری کند. خوردن لوبیا یکی از راه های موثر برای محافظت از بدن شما در برابر بسیاری از بیماری‏های بالقوه است.

درمان کم خونی:

مصرف لوبیا به دلیل داشتن مقادیر بالای آهن برای کمک به بیماران مبتلا به کم‏ خونی مزمن بسیار توصیه می‏شود. کمبود آهن از طریق ایجاد کمبود اکسیژن باعث صدمه به منابع خون‏ساز بدن می‏شود. مصرف منظم لوبیا در رژیم غذایی برای مقابله با کم‏خونی و بهبود سطح هموگلوبین بدن کمک فراوانی می‏کند.

باعث بهبود سلامت استخوان میشود

لوبیا همچنین حاوی سطوح بالای کلاژن است که یکی از اجزای اصلی استخوان است، همچنین این ماده غذایی حاوی منیزیم است که نقش حیاتی در ساختار استخوانی دارد. منیزیم در جذب کلسیم کمک می‏کند و باعث حفظ آن در سطح استاندارد می‏شود. به این ترتیب استخوان استحکام و قدرت مورد نیازش را تامین می‏کند.

۹۸/۰۵/۲۶
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.