تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

فواید آجیل چهار مغز چیست؟

يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۲۰ ب.ظ

فواید آجیل چهار مغز

مصرف آجیل به دلیل میزان بالای اسیدهای چرب سالم، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی تاثیر بسیاری بر سلامت افراد دارد. آجیل چهار مغز به دلیل غنی بودن از اسید چرب امگا-۳، ویتامین E، منیزیم، مس و اسید فولیک خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، دیابت نوع ۲، التهاب و سایر بیماری‏های مزمن را کاهش می‏دهد. با ما همراه باشید تا مروری بر فواید آجیل چهار مغز بیاندازیم.

فواید آجیل چهار مغز چیست؟

آجیل چهار مغز به ترکیب مغز پسته، مغز بادام درختی، مغز بادام هندی و مغز فندق گفته می‏شود که هر دو حالت شور و خام قابل تهیه است. استفاده از آجیل و به طور ویژه آجیل چهار مغز در صورتیکه مصرف آن به اندزه باشد دارای فوائد بسیاری است و استفاده از آن در رژیم غذایی روزانه توصیه شده است. آجیل چهار مغز با توجه به میزان مناسب اسیدهای چرب ضروری، مواد معدنی و ویتامین‏های مهم آن میان وعده بسیار مفیدی برای افراد است. همچنین استفاده از آجیل چهار مغز در رژیم غذایی منجر به کاهش کلسترول و خطر ابتلا به بیماری‏های قلبی می‏شود. آجیل چهار مغز حاوی عناصر فسفر، آهن، منگنز، مس، روی، کلسیم، پتاسیم است، علاوه بر این دارای ویتامین‏های مورد نیاز بدن (مانند A، B و E) پروتئین‏ها و اسیدچرب غیراشباع است.

خواص آجیل

آجیل مواد غذایی متراکم همراه با ساختار پیچیده و غنی از اسیدهای چرب غیراشباع و سایر ترکیبات فعال زیستی مانند پروتئین‏های گیاهی با کیفیت بالا، فیبر، مواد معدنی، توکوفرول‏ها، فیتوسرول‏ها و ترکیبات فنولیک است. با توجه به ترکیبات منحصر به فرد آجیل تاثیر آن بر سلامت افراد متحمل است. مطالعات نشان داده است که در هر دو گروه زنان و مردان مصرف آجیل باعث کاهش وقوع بیمار قلبی و سنگ صفرا و در زنان باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت عنوان شده است. شواهد دیگری به شکل محدودتری اثرات مثبت آجیل بر فشار خون بالا، سرطان و التهاب را نشان می‏دهد.

مطالعات همواره نشان داده است که مصرف آجیل (حتی در مورد رژیم‏های غذایی سالم) منجر به کاهش کلسترول خون می‏شود. یافته‏ های جدید اثرات مفید آجیل بر روی استرس اکسیداتیو، التهاب و واکنش پذیری عروقی را نشان داده است. به عنوان مثال فشار خون، چاقی و سندرم متابولیک نیز به نظر می رسد که تحت تأثیرات مثبت مصرف گردو قرار دارند. آجیل چهار مغز در مقایسه با دیگر انواع دانه‏ های خوراکی بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارد و بنابراین متخصصان بر استفاده از آن در طول شبانه روز (هفت عدد در روز) توصیه می‏کنند.

مصرف آجیل بدلیل داشتن میزان مناسب یون‏های مس و منیزیم برای سلامت پوست بسیار مفید است. آجیل چهار مغز یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی و منبع سرشار از چربی های امگا ۳ و اسید آلفا لینولئیک است که تاثیر مفید هر دو در عملکرد مناسب عروق است. حاوی خواص آنتی اکسیدانی قوی برای پیشگیری از سرطان است. ملاتونین یکی از مواد مفید موجود در آجیل چهار مغز است که مصرف آن توسط افراد مبتلا به ببیماری‏های اختلال خواب منجر به بهبود وضعیت خواب آنها می‏شود. از نظر طب سنتی، مواد غذایی سرد عامل ایجاد انواع بیماری‏ها در انسان است، از اینرو استفاده از مواد غذایی گرم از جمله آجیل که دارای خواص گرم و خشک است برای تقویت اعصاب، تقویت رحم، و بیماری های گوارشی تاکید بسیار شده است.

آجیل‏ چهار مغز

بادام درختی

فواید آجیل چهار مغز

بادام زمینی دانه خوراکی Prunus dulcis است که با نام بادام درختی در بین مردم شناخته می‏شود. بادام رختی منبع با ارزشی از ترکیبات دارای آنتی‏اکسیدان است. ترکیبات آنتی‏اکسیدان بدن را در برابر استرس‏های اکسیداتیو محافظت می‏کند، از طریق صدمه زدن به مولکول‏هایی که در ایجاد التهاب، پیر شدن و بیماری‏های پوستی (مانند سرطان) مشارکت دارند. تحقیقی بر روی ۶۰ مرد سیگاری انجام شد و نتایج آن نشان داد مصرف ۳ اونس (۸۴ گرم) بادام درختی هر روز منجر به کاهش نشانه‏های استرس اکسیداتیو به میزان ۲۳ تا ۳۴ درصد در طول چهار هفته آزمایش شد.

همچنین بادام درختی سرشار از ویتامین E است. تحقیقات بسیاری نشان داده است که مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E با کاهش سرعت بیماری قلبی، سرطان و آلزایمر در افراد مبتلا شده است. بادام درختی حاوی کربوهیدرات پایین و مملو از چربی‏های سالم، پروتئین و فیبر است. استفاده از بادام درختی برای افراد مبتلا به دیابت توصیه شده است. علاوه بر این این ماده با ارزش غنی از منیزیم است. منیزیم ماده‏ای معدنی است که در بیش از ۳۰۰ فرآیند در بدن انسان از جمله کنترل قند خودن دخیل است. پروتئین و فیبر نقش مهمی در ایجاد احساس سیری در افراد دارند که باعث مصرف کمتر کالری و کاهش وزن می‏شود. تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه ۴۳ گرم بادام درختی تاثیر بسزایی در القا احساس سیری دارد.

پسته

پسته سرشار از مواد مغذی ارزشمند است. پسته یکی از کم کالری‏ترین انواع آجیل است و این به این معنی است که مردم به راحتی و بدون نگرانی میتونن از مصرف آن لذت ببرند. پسته حاوی مقادیر بالای آنتی‏اکسیدان‏های لوتئین و گزانتین است که برای سلامت بینایی بسیار مفید است. تمام انواع آجیل غنی از فیبر است که با تحریک حرکات روده‏ای از یبوست جلوگیری می‏کند. تحقیقات نشان داده است که خوردن پسته باعث افزایش باکتری‏های مفید درون روده می‏شود. از آنجا که پسته حاوی پروتئین بالایی است (۲۱ درصد وزن کل) مصرف آن برای افراد گیاهخوار به منظور جبران کمبود پروتئین بدن تاکید شده است.

خوردن منظم پسته به کاهش خطر ابتلا به افزایش وزن را کاهش می‏دهد. پسته با توجه به مقادیر بالای آهن و توانایی بدن در جذب آهن به ماده‏ای موثر در درمان بیماری کم خونی و فقر آهن تبدیل شده است. مغز پسته حاوی انواع ویتامین‏هایی از جمله A ، ویتامین E ، ویتامین های B 1 ، B 2 ، B 6  و املاحی روی، پتاسیم، سلنیوم، فسفر، فولات، فیتواسترول، کلسیم، و مس است. پسته به علت داشتن محتوای فیبر بالا، احتمال ابتلا به برخی از سرطانها مانند سرطان روده بزرگ را کاهش می‏دهد.

فندق

فواید آجیل چهار مغز

استفاده از آجیل دارای فندق به بهبود حساسیت به انسولین کمک می‏کند. کاهش حساسیت به انسولین نقش مهمی در توسعه دیابت نوع ۲ دارد. بهبود این حساسیت خطر این بیماری را کاهش می دهد. استفاده از فندق منجر به بهبود سلامت قلب می‏شود. مطالعه‏ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد نشان داد استفاده از رژیم غذایی حاوی فندق خطر ابتلا به بیماری‏های قبلی را کاهش می‏دهد. مصرف فندق به کاهش التهاب کمک شایانی می‏کند. نتایج مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت نشان داد که علائم التهاب بعد از اضافه کردن فندق به رژیم غذایی کاهش چشمگیری داشت.

بادام هندی

فواید آجیل چهار مغز

بادام هندی موجود در آجیل از ویتامین‌هایی مانند  ویتامین A و ویتامین E و املاحی مانند مس، منیزیم، فسفر، و روی غنی است.

بادام هندی دارای اسیدهای چرب غیراشباع، چربی سالم و مقدار بالای پروتئین است و در این میان اسیدهای چرب غیراشباع اولئیک به سلامت قلب کمک شایانی می‏کند. علائم کم خونی با مصرف فندق که دارای یون مس و آهن فروان است که در ساخت هموگلوبین خون نقش بسزایی دارند کاهش فراوانی می‏یابد. نقش یون مس در بدن از بین بردن رادیکال‏های آزاد و تشکیل ملانین پوست و مو است.

۹۸/۰۶/۱۷
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.