تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

آشنایی با فرآورده های قارچ گانودرما

سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹ ق.ظ
فرآورده های قارچ گانودرما

خواص درمانی قارچ گانودرما به قدری زیاد است که از آن با نام قارچ جان افزا نیز یاد می شود. این قارچ از دیرباز در کشور چین کاربردهای زیادی در طب سنتی داشته است. در حال حاضر نیز متخصصان زیادی از سراسر دنیا خواص بی نظیر قارچ گانودرما را تایید می کنند و به آن لقب شاه گیاهان دارویی را داده اند. از آنجایی که عصاره این قارچ به تنهایی بسیار تلخ و دارای بو و طعم نامطبوعی است در گذشته فقط به صورت دارو مصرف می شد، ولی خوشبختانه در حال حاضر از ترکیب این اکسیر جوانی با  قهوه، چای و نوشیدنی های دیگر فرآورده های جدیدی با خواص دارویی فوق العاده به وجود آمده است که می توان با مصرف روزانه، علاوه بر لذت بردن از طعم عالی آنها، برای همیشه سالم زندگی کرد. فرآورده های مختلف قارچ گانودرما را می توانید در قالب انواع قهوه، هات چاکلت، قرص و … تهیه و مصرف نمایید. آشنایی با فرآورده های قارچ گانودرما به شما کمک خواهد کرد تا متناسب با ذائقه خود این گیاه بی نظیر دارویی را در برنامه غذایی روزانه بگنجانید. در ادامه محصولات به دست آمده از قارچ گانودرما را معرفی خواهیم کرد.

 

فرآورده های قارچ گانودرما

 

 

  • قرص گانودرما

یکی از روش های قدیمی درمان با قارچ گانودرما، استفاده از آن به صورت قرص بوده است. قرصی که از این قارچ به دست می آید حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، آمینو اسید ها، پلی ساکارید ها و دیگر مواد مغذی است که برای سلامت قلب بسیار مفید بوده و به بهبود گردش خون و اعتدال سطح کلسترول کمک می کند. قرص گانودرما از کبد و ریه ها محافظت کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین مصرف این اکسیر جوانی به صورت قرص با محافظت از سلول ها و بافت های بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد، روند پیری را تا حد زیادی کند می نماید. برای نتیجه گیری بهتر از خواص این قارچ، توصیه می شود روزانه یک تا دو عدد قرص گانودرما را مصرف نمایید.

 

 

 

  • قهوه گانودرما

افراد زیادی در دنیا به نوشیدن قهوه در روز تمایل دارند و از خواص این نوشیدنی بی نظیر بهره مند می شوند. اما ترکیب قهوه با گانودرما نیز می تواند یک معجون بی نظیر را پدید آورد که به طور همزمان از خواص هر دو ماده سرشار است. با توجه به این که قارچ گانودرما با خواص آرامبخشی خود منجر به کاهش استرس در افراد می شود، بنابراین اضافه شدن چنین خاصیتی به نوشیدنی قهوه می تواند بسیار فوق العاده به نظر برسد به این صورت که نه تنها موجب بی خوابی نمی شود بلکه به داشتن خوابی آرام کمک خواهد کرد. چرا که قارچ گانودرما یکی از قلیایی ترین مواد خوراکی در دنیا محسوب می شود. به همین خاطر استفاده از این قهوه برای افرادی که دچار مشکلات معده و روده هستند مناسب تر خواهد بود. افرادی که به قهوه تلخ عادت دارند می توانند این محصول را به صورت خالص استفاده نمایند اما برای ایجاد طعم بهتر در قهوه گانودرما ممکن است به آن مواد دیگری نظیر شیرین کننده استویا و نعنا نیز اضافه گردد. در ادامه به انواع قهوه گانودرما اشاره خواهیم کرد.

فرآورده های قارچ گانودرما

انواع قهوه گانودرما

  • کافه لاته با گانودرما

فرآورده های قارچ گانودرمالاته به معنی شیر است و کافه لاته یک نوع نوشیدنی بر پایه قهوه است که از ترکیب شیر با قهوه اسپرسو به دست می آید. برای درست کردن آن، قهوه ی اسپرسو را  با شیر داغ ترکیب می کنند و روی آن را با کف شیر می پوشانند. طعم دوست داشتنی این قهوه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. به همین خاطر خیلی ها به نوشیدن ترکیب قارچ گانودرما با این نوع قهوه نیز علاقه مند شده اند. مصرف گانودرما لاته برای کاهش مشکلات روحی، بهبود فعالیت مغزی و همچنین پیشگیری از سرطان توصیه می شود. اما در کنار انبوه خواص آن، افرادی که در زیر به آنها اشاره شده است مجاز به مصرف گانودرما نخواهند بود.

  • افرادی که دارای فشار خون پایین و یا بالا هستند.
  • افرادی که مشکلات انعقاد خون و ترمبوآمبولی دارند.
  • افرادی که اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته و دارای زخم تازه اند.
  • خانم های باردار و شیرده نیز به خاطر اثرات نامعلوم قارچ گانودرما در دوران بارداری، لازم است در مصرف این فرآورده احتیاط نمایند.

همچنین قارچ گانودرما ممکن است با برخی از دارو های خاص نظیر داروهای کاهش فشار خون تداخل داشته باشد و یا باعث خشکی دهان، گلو و بینی شود. در کنار تمام فواید مصرف قارچ گانودرما باید چنین موارد نادری را هم در نظر گرفت تا مشکلی برای سلامتی به وجود نیاید.

 

  • کافه سوپریم با گانودرمافرآورده های قارچ گانودرما

این نوشیدنی در واقع ترکیبی از قهوه، فیبر، جنسینگ، خامه و قارچ گانودرما است که برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید است. قهوه گانودرما سوپریم، اغلب برای نوشیدن در وعده صبحانه پیشنهاد می شود. گانودرما حاوی بیش از ۱۰۰ نوع پلی ساکارید مفید نظیر بتاگلوکان است و همچنین مواد دیگری مثل تریترپن، پروتئین، استرول، مواد معدنی و اسید های چرب نیز در آن شناسایی شده اند. جنسینگ موجود در این نوشیدنی نیز از طعم خوبی برخوردار است و دارای خواص دارویی بسیاری است که معروف ترین خاصیت آن جوانسازی و تقویت قوای مغز است. بنابراین با افزودن گانودرما، جنسینگ و خامه به کافه سوپریم علاوه بر ایجاد یک طعم مطلوب، ارزش غذایی و دارویی آن نیز بسیار افزایش یافته است.

 

  • کافه موکا با گانودرما

کافه موکا نوعی قهوه لاته است که با شکلات درست می شود و شامل اسپرسو، شیر داغ، پودر کاکائو است. ترکیب این نوشیدنی خوشمزه با قارچ طبیعی گانودرما، خواص بی نظیری را به آن اضافه می کند که به جهت افزایش تمرکز و آرامش بسیار مفید عمل می کند.

فرآورده های قارچ گانودرما

 

 

  • هات چاکلت یا شکلات داغ با گانودرما

این نوشیدنی فوق العاده ترکیبی از کاکائوی غلیظ و داغ با قارچ گانودرما است که به بهبود شریان های سرخرگی، مبارزه با استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند و علاوه بر این سرشار از خواص ضد سرطانی است.

 

 

 

 

 

  • کافی میکس با قارچ گانودرما

کافی میکس محصولی است که از  پودر دانه های قهوه تولید می شود و می توان به راحتی با اضافه کردن آب جوش به این پودر آماده و هم زدن آن، یک نوشیدنی خوشمزه را آماده کرد. این نوشیدنی می تواند برای افرادی که به کافئین حساسیت دارند مناسب باشد، زیرا مقدار کافئین موجود در آن به نسبت قهوه دم کرده خیلی کمتر است. گفتنی است مصرف بیش از حد کافئین می تواند منجر به اضطراب، اختلال در خواب، نا آرامی، به هم خوردگی معده و افزایش ضربان قلب شود. همچنین کافی میکس مانند قهوه معمولی سرشار از آنتی اکسیدان است. ترکیب کافی میکس ها با قارچ گانودرما از جمله محصولاتی است که امروزه در بازارهای داخلی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. اضافه کردن این قارچ های خوشمزه و مقوی به کافی میکس ها، به افزایش خواص و فواید این نوشیدنی به بهترین شکل ممکن کمک کرده است.

فرآورده های قارچ گانودرما

 

 

  • چای گانودرما

قارچ گانودرما اگر به صورت خشک شده و یا پودر شده تهیه شود به عنوان چای گانودرما یا چای ریشی شناخته می شود. برای تهیه این نوع چای، اغلب از قارچ های سرخ رنگ استفاده می کنند چرا که این نوع از قارچ گانودرما از لحاظ دارویی در سطح بالاتری قرار گرفته و دارای ترکیبات موثر و مفیدی نظیر بتاگلوکان، پلی ساکاریدهای محلول درآب و تری ترپن ها  هستند که تمامی ترکیبات ذکر شده، اثرات آنتی اکسیدانی داشته و سلامتی بدن را افزایش می دهند. دقت داشته باشید که دم کردن چند دقیقه ای قارچ گانودرمای فرآوری نشده نمی تواند عصاره ی آن را استخراج کند. زیرا این قارچ دارای بافت سفت و محکمی است. بنابراین به منظور درست کردن چای گانودرما، باید ۳۰ تا ۴۰ گرم از پودر و یا برش هایی از قارچ گانودرما را در یک لیتر آب مقطر داغ اضافه کرده و حدود ۴۵ دقیقه بجوشانید. پس از درست کردن چای گانودرما می توانید تا چند روز آن را در جای خنک نگهداری کنید.

 

 

  • دمنوش گانودرما

دمنوش گانودرما نیز همانند چای گانودرما دارای خواص بی نظیری است. در واقع دمنوش گانودرما از ۴۰۰  ماده مغذی تشکیل شده است و منجر به سلامت جسم و روان انسان می شود. آنتی اکسیدان ها، آدنوزین(Adenocard)، کلسیم، پروتئین، آلکالوئیدها(alkaloid)، فسفر، استرول های گیاهی، پتاسیم(Potassium)، ویتامین های از قبیل A، C، E، D و B  و… از جمله مواد مغذی موجود در دمنوش گانودرما می باشند. پودر دمنوش گانودرما را باید چندین ساعت در آب جوشیده شده داخل یک فلاسک بریزید تا محتویات داخل قارچ وارد آب گرم شود. همچنین در صورت تمایل می توانید برای ایجاد یک طعم مطلوب تر مقداری عسل، شیره انگور و یا شیره خرما  را به دمنوش گانودرما اضافه نمایید.

گفته می شود دمنوش گانودرما از مضرات کمتری نسبت به چای گانودرما برخوردار است. چرا که استفاده از چای گانودرما به خاطر غلظت بالایی که دارد در بعضی موارد منجر به ایجاد حساسیت و عوارض در بدن فرد مصرف کننده می شود. برخی از این حساسیت ها شامل وجود خون در مدفوع، التهاب معده، خشکی گلو، دهان و سینوس ها است. البته به طور کلی نباید بیش از حد مجاز از فرآورده های قارچ گانودرما استفاده کرد. استفاده از چای و دمنوش گانودرما نیز  نباید بیش از سه لیوان در روز باشد. قبل از استفاده  از این گیاه دارویی توصیه می شود که با یک پزشک و یا متخصص تغذیه مشورت نمایید.

فرآورده های قارچ گانودرما

موارد منع مصرف چای و دمنوش گانودرما

  • افراد مبتلا به سرطان که در حال شیمی درمانی هستند
  • کودکان زیر ۳ سال
  • زنان باردار و شیرده
  • افرادی که عضو جدیدی به بدن خود پیوند زده اند( زیرا قارچ گانودرما به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن، عضو جدید را پس خواهد زد).
  • همچنین مصرف قارچ گانودرما به هر طریقی، قبل یا بعد از عمل جراحی یا زایمان توصیه نمی شود.
۹۸/۰۶/۲۶
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.