تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

شروع تبلیغات اینترنتی با گوگل ادوردز

چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۵۳ ب.ظ
تبلیغات اینترنتی با گوگل ادوردز

با گسترش و رونق کسب‌وکارهای اینترنتی، تبلیغات نیز از روش‌های معمول به سمت اینترنتی پیش رفته است. تبلیغات اینترنتی به دلیل دامنه گسترده و نیز هزینه‌های پایین‌تر این روزها بیشتر موردتوجه صاحبان مشاغل گوناگون قرار گرفته و سعی می‌کنند با کمک انواع روش‌های آن با افزایش تعداد کاربران میزان درآمد خود را افزایش دهند. گوگل ادوردز یکی از روش‌های مهم و بسیار تأثیرگذار تبلیغات اینترنتی است که در ادامه بیشتر با آشنا خواهید شد.

گوگل ادوردز چیست؟

به طور ساده گوگل ادوردز Google AdWords یکی از پلتفرم‌های گوگل است که در آن امکان تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات برای کاربران مهیا شده است.

شیوه کار گوگل ادوردز در این است که پس از ثبت‌نام در این سرویس آنلاین و پرداخت هزینه تبلیغات، در کنار نام سایت کلمه Ad که اختصار واژه Advertising (تبلیغات) است، قرار گرفته و سایت موردنظر در بالای نتایج جستجوی گوگل و به شکل ساده و متمایز از سایر سایت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. درواقع با استفاده از این قابلیت گوگل می‌توان سایت خود را در پیشنهاد‌های ابتدایی صفحه اول نتایج جستجو قرار داد

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

ویژگی‌های مهم گوگل ادوردز

با توجه به این که گوگل به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین موتور جستجوگر در بین کاربران اینترنتی شناخته می‌شود، با کمک این روش تبلیغات اینترنتی می‌تواننرخ کلیک را بالا برد که همین امر سبب افزایش خرید و درنتیجه درآمد بیشتر خواهد شد. از این رو گوگل ادوردز کارآمدترین، مؤثرترین و اقتصادی‌ترین روش تبلیغات اینترنتی محسوب می‌گردد.

بیشتر بدانید :  آموزش جامع سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

همچنین در گوگل ادوردز، امکان شناسایی مشتریان و کاربران هدف و تجزیه‌وتحلیل خواسته‌های آن‌ها وجود دارد که کمک می‌کند صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها محصولاتی مطابق با نیاز مشتریان تولید و عرضه کنند.

از طرفی یکی از ویژگی‌های مهم و قابل توجه در این روش تبلیغات اینترنتی محاسبه نرخ هزینه تبلیغات بر اساس تعداد کلیک کاربران است. یعنی تا زمانی که مشتری به سایت وارد نشود، گوگل ادوردز هزینه‌ای تبلیغات در نظر نمی‌گیرد که همین سبب مقرون‌به‌صرفه بودن این شیوه و نیز وجه تمایز آن با شیوه‌های دیگر تبلیغات سنتی و آگهی‌های تلویزیونی است.

تبلیغات اینترنتی با گوگل ادوردز

نحوه کار با گوگل ادوردز

برای شروع کار با این سرویس تبلیغاتی آنلاین گوگل، باید ابتدا در آن ثبت‌نام کرده و اکانت ساخته شود. ساخت اکانت بسیار ساده و در عرض چند دقیقه انجام می‌گیرد. پس از آن موقعیت جغرافیای، ناحیه زمانی، میزان بودجه، نوع کمپین و مواردی از این دست انتخاب شود تا وارد مراحل راه‌اندازی کمپین شد.

 

انواع کمپین گوگل ادوردز

۱. شبکه جستجو

با راه‌اندازی کمپین شبکه جستجو (Search Network) می‌توان بر اساس کلید واژه‌های تعیین شده، تبلیغات را انجام داد. در اصل در این روش، تعدادی کلمه کلیدی که به سایت و محصول موردنظر مربوط بوده، مشخص می‌شود تا در هنگام جستجوی آن‌ها توسط کاربران گوگل، لینک سایت به نمایش درآید و بر آن کلیک کند. میزان موفقیت در این روش تبلیغاتی بسیار بالا گزارش شده است.

 

۲. شبکه نمایش

در کمپین شبکه نمایش (Display Network) کاربران تبلیغات خود را به شکل بنر آماده کرده تا در سایت‌های زیرمجموعه گوگل ادوردز که حدود ۹۰ درصد کاربران به آن‌ها دسترسی دارند، به نمایش گذاشته شوند.

بیشتر بدانید :  چگونه سایتی در صفحه اول گوگل داشته باشیم؟

 

مراحل تنظیم و راه‌اندازی کمپین تبلیغات اینترنتی در گوگل ادوردز

هر چند دو نوع کمپینی که در بالا اشاره شد، توسط گوگل ادوردز مدیریت می‌گردند، اما اصولاً بازاریابان اینترنتی نوع شبکه جستجو را به عنوان کمپین تبلیغاتی در نظر می‌گیرند. بنابراین جهت راه‌اندازی چنین تبلیغی در گوگل ادوردز باید مراحل زیر را پشت سر گذاشت.

۱. کمپین

۲. اد گروپ

۳. یافتن کلمات کلیدی(KeyWords)

۴. نوشتن متن تبلیغاتی(Ad Copy)

تبلیغات اینترنتی با گوگل ادوردز

به عبارتی دیگر می‌توان گفت هر اکانت می‌تواند دارای یک و یا تعدادی کمپین باشد که هر کمپین نیز یک یا چند گروه را در برمی‌گیرد که باید ساخته شوند. پس از آن باید کلید واژه‌هایی مربوطه انتخاب شوند. پیدا کردن کلمات کلیدی بسیار حائز اهمیت بوده و اصلی‌ترین بخش در تبلیغات گوگل ادوردز به شمار می‌آید. زیرا تنها در صورتی امکان نمایش سایت در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد که در کمپین از کلمات کلیدی مرتبط و مورد استفاده کاربران گنجانده شده باشد.

سپس برای هر کلمه کلیدی لینکی جدا ساخته و متن تبلیغاتی جذاب، کوتاه، تأثیرگذار و دربردارنده نیاز کاربر باید نوشته شود. زیرا در گوگل ادوردز برای سایت‌های تبلیغاتی خود، ظاهری متفاوت که شامل دو عنوان، توضیحات کوتاه و آدرس url مقصد است، در نظر گرفته است. بنابراین نوشتن توضیحات نیز یک شرط لازم و اساسی در بهبود و افزایش میزان موفقیت این شیوه از تبلیغات اینترنتی به شمار می‌آید.

 

ترفند‌های طلایی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب

کلید واژه‌ها (Keywords) از ارکان و عناصر اصلی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز هستند. برای پیدا کردن کلمات کلیدی ترفندها و تکنیک‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

بیشتر بدانید :  استانداردهای قابل قبول قبل از بازاریابی دیجیتال و سئو

– کلماتی مرتبط و منطبق با صفحه فرود سایت

– نوشتن کلمات کلیدی با جزئیات کامل و دقیق

– جای کاربر قرار دادن خود و نوشتن کلمات کلیدی حاوی خواسته‌ها و نیازهای او

– محدود کردن دایره جستجوی گوگل با نوشتن کلمات کلیدی منفی

تبلیغات اینترنتی با گوگل ادوردز

آموزش کاربردی نوشتن توضیح متن تبلیغاتی در گول ادوردز

پس از کلمات کلیدی، نوشتن قسمت Adcopy نیاز به مهارت و دقت فراوانی دارد. این بخش شامل سه قسمت زیر است:

تیتر

در واقع عنوان اصلی متن بوده که در نتایج جستجو در بالای کادر و به رنگ آبی به نمایش درمی‌آید و اولین متنی است که پس از خواندن آن تصویری از سایت مقصد را در ذهن مخاطب منعکس می‌کند. تیتر علاوه بر جذابی و سادگی باید دربردارنده کلمه کلیدی بوده و نیز با احتساب فاصله‌ها حداکثر ۳۰ کاراکتر باشد.

 

آدرس url

این قسمت عنوان بعدی و دوم بخش Adcopy است که کاربر را به سوی سایت مقصد تشویق می‌کند. هرچند نیاز نیست که دقیقاً لینک سایت تبلیغاتی انتخاب شود اما حتماً باید با تبلیغ موردنظر در ارتباط باشد. همچنین می‌توان نام سایت را در این قسمت قرار داد.

 

توضیحات

در قسمت آخر باید در متنی حداکثر ۸۰ کاراکتری محصول و خدمت موردنظر را تبلیغ کرد. یک روش مؤثر در نوشتن این بخش، تمرکز بر روی سودآوری و کارآمدی کالای یا خدمت به جای خود آن است. همچنین در این بخش می‌توان اقدام به عمل (CTA)  و پیشنهاد فروش ویژه (USP) را نیز قرار داد.

۹۸/۰۷/۱۰
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.