تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

گیاهان دارویی موثر بر زیبایی پوست

دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۰۵:۲۶ ب.ظ
اثرات گیاهان دارویی بر پوست

بیشتر گیاهان و ادویه‏ هایی که برای طعم دادن به غذا استفاده می‏شوند حاوی موادی هستند که برای بهبود سلامت افراد بسیار مفید میباشند. در حقیقت بیشتر گیاهانی که از آنها برای طعم دادن مواد غذایی استفاده می‏کنیم به دلیل خاصیت درمانی آنهاست، که مورد استفاده قرار می‏گیرند. در زمان‏ های قدیم در صورتی که ماده غذایی نامناسبی استفاده می‏شد، از این گیاهان برای رفع اثرات بد و بهبود وضعیت روده و هضم غذا استفاده می‏کردند. برخی از گیاهان دارای خواص درمانی مفید دیگری نیز هستند که می‏توان در مراقبت از پوست از آنها استفاده کرد. گیاهانی که حاوی ترکیبات دارویی هستند در صورت استفاده بیش از اندازه باعث ایجاد ناراحتی در سلامت بدن می‏شوند، و در صورت استفاده در دوزهای مناسب این گیاهان می‏توانند تأثیرات مثبتی بر سلامت شما داشته باشند، زیرا اغلب به اصلاح عدم تعادل و مشکلات سلامتی کمک می‏کنند.

فواید و اثرات مثبت گیاهان برای پوست

تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص ضد التهابی

ضد باکتری

 ضد قارچ

کاهش درد

ضد عفونی کننده

مبارزه با عفونت ها

سفت کردن پوست

تسکین دهنده

جوان سازی

 

تحقیقات نشان داده است که گیاهان از نظر مراقبت طبیعی برای پوست فواید قابل توجهی دارند. استفاده از گیاهان دارویی برای مراقبت از پوست به درخشندگی و سلامت آن کمک می‏کند. گیاهانی که به صورت موضعی استفاده می‏شوند به ترمیم بافت‏ های آسیب دیده پوست کمک می‏نمایند، همچنین آنها دارای اثرات ضد باکتریایی هستند و در پاکسازی پوست ‏های مبتلا به بیماری کمک شایانی می‏کنند. در ادامه به چند نمونه از عالی‌ترین گیاهان که دارای خواص دارویی برای پوست می باشند اشاره می‌شود:

چند نمونه از عالی‌ترین گیاهان برای مراقبت از پوست

اثرات گیاهان دارویی بر پوست

آلوئه‏ ورا

این گیاه بیشتر به دلیل خاصیت درمانی آن شناخته می شود و اغلب در صنایع داروسازی مورد استفاده قرار می‏گیرد، همچنین در ساخت محصولات آرایشی نیز به کار گرفته می‏شود.

برگهای آلوئه ‏ورا حاوی ژل چسبنده‏ ای است که برای استفاده از آن باید این ماده را از برگ گیاه استخراج کرد و لاتکس زرد رنگ از لایه بیرونی برگ ها استخراج می‏شود.

آلوئه ‏ورا حاوی بیش از ۷۵ ماده مغذی و ۲۰۰ ماده دیگر از جمله ۲۰ ماده معدنی، ۱۸ اسید آمینه و ۱۲ ویتامین است.

از آب و ژل آلوئه ورا به دلیل ویژگی‏ های آن در محصولات آرایشی استفاده می‏شود.

از جمله این ویژگیها می‏توان به اثرات ضد التهابی، تسکین دهنده، مرطوب کننده و محافظت کننده از پوست اشاره کرد که در محصولات آرایشی مانند کرم‏ های صورت و بدن، محصولات مراقبت از مو و دفع کننده های طبیعی استفاده می‏شود.

 

 

 

گل رز

شهرت گل رز نه تنها به دلیل زیبایی آنها است بلکه به عنوان یک ماده آرایشی طبیعی با ارزش نیز شناخته شده است. به خصوص روغن گل سرخ غنی از ویتامین C  و همچنین آبرسان فوق‏ العاده ‏ای است. بازار گل سرخ بسیار سودآور است، زیرا قیمت هر کیلوگرم روغن گل سرخ در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۹۰۰۰ یورو بود.

گل همیشه بهار

شهرت کالندولا یا گل همیشه بهار به دلیل اثر آن بر کاهش قرمزی و بهبود پوست است. هر روز به تعداد کشاورزانی که تمایل به کشت این گیاه دارند افزوده می‏شود. زیرا گل همیشه بهار نیاز به مراقبت چندانی ندارد و همچنین تحت تاثیر ویژگی‏ های خاک قرار نمی‏گیرد. علاوه بر این، بازار تقاضا در مورد گل همیشه بهار در صنعت زیبایی رو به افزایش است و البته بزرگترین بازار فروش آن در اروپا در اختیار کشور آلمان قرار دارد.

اثرات گیاهان دارویی بر پوست

اسطوخودوس (Lavender)

اسطوخودوس به خصوص روغن آن در افزایش رطوبت پوست بسیار موثر است. علاوه بر داشتن بوی مطبوع که برای استفاده در محصولات معطر مانند عطر، محصولات بهداشتی و مراقبت از بدن، همچنین دارای خواص ضد عفونی‏ کننده قوی است. در حقیقت آکادمی پزشکی فرانسه از آن به عنوان ضد عفونی ‏کننده در جنگ جهانی دوم استفاده کرد.

بزرگترین تولید کننده اسطوخودوس فرانسه است. منطقه پروونس بخاطر مزارع بزرگ اسطوخودوس مشهور است. بیش از ۳۰٪ از تولید اسطوخودوس جهان از فرانسه تهیه می‏شود.

قیمت آن در بازار و همچنین تقاضای مصرف کننده به طور مداوم در حال افزایش است، زیرا کشت آن طی سال‏ های گذشته با مشکلات اساسی روبرو شده است که عمدتا به دلیل آفات و تغییرات آب و هوایی بوده است.

بابونه

بابونه یکی از گسترده ترین و پرکاربردترین عنصر در مواد آرایشی طبیعی است که دارای خواص ضد التهابی، ضد عفونی‏ کننده، ضد احتقان، ضد درد، تسکین دهنده و شفابخش است. بسته به نوع استفاده از آن این محصول، محصولات آرایشی مختلفی برای پوست، گردن، دست، مو یا پا تهیه می شود. بیشترین تقاضای بذر بابونه در منطقه آسیا اقیانوسیه و پس از آن اروپا و آمریکای شمالی است. این گیاه در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی عمدتاً در مزارع کوچکتر کشت می شود، زیرا به نگهداری زیادی احتیاج ندارد. رشد این گیاه راحت است و مقاومت بالایی در برابر حملات آفات دارد و به راحتی با شرایط مختلف محیطی و انواع خاک سازگار می‏شود.

ریحان

ریحان به دلیل اثرات شگفت‏ انگیز آن علاوه بر مصارف دارویی به عنوان ماده آرایشی نیز مورد استفاده قرار می‏گیرد. این گیاه عمدتاً در درمان آکنه، مراقبت از مو ، و به دلیل رایحه خوشبویی که دارد در مواد اولیه عطرها و محصولات بهداشتی نیز استفاده می‏شود.

اثرات گیاهان دارویی بر پوست

گل شمعدانی

گیاه شمعدانی نه تنها به عنوان یک گیاه تزئینی و محبوب شناخته شده است بلکه از روغن آن در تولید محصولات آرایشی مختلف نیز استفاده می‏شود.

روغن گل شمعدانی خاصیت پاک کنندگی و تسکین دهنده دارد و استفاده از آن برای کسانی که درگیر درمان پوست‏ های چرب، دارای آکنه و اگزما هستند بسیار مفید است.

 

 

آویشن

همانند دیگر گیاهان خانواده‌ی نعناع از جمله رزماری، مریم‌گلی و سنبل بنفش، این گیاه معطر نیز سرشار از ترکیباتی به نام فنول‌ها است. تاثیر ترکیبات موجود در آویشن بیش از تاثیر ترکیبات موجود در بنزوئیل پرواکسید یعنی ترکیبات موجود در اکثر کرم‌های ضدآکنه‌ می باشد که بر نابودی باکتری‌های عامل بروز جوش و آکنه تاثیر می‌گذارد.

 

گشنیز

گشنیز دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی و ضدقارچی است و از آن برای درمان مشکلات پوستی استفاده بسیاری می‏شود. عصاره‌ی روغن‌ این گیاه، که با نام گشنیز شناخته می‌شود، به طرز قابل‌توجهی در پیشگیری از رشد ۲۶ نوع میکروارگانیسم‌ه ا(ویروس‌ها و تک‌یاخته‌ها) موثر است.

رشد این گیاه معمولا در مکانی آفتاب‌گیر و در خاکی کاملا خشک صورت می‏گیرد. برگ‌های خردشده‌ی گشنیز تازه را با آب‌لیمو مخلوط کنید، آن را به شکل خمیر در آورید و بر روی جوش‌های سر سیاه یا سرسفید چرکی قرار دهید. پیش از آبکشی اجازه دهید به مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی نقاط حاوی جوش بماند تا بهتر اثر درمانی خود را نشان دهد.

اثرات گیاهان دارویی بر پوست

 

گل حنا  (Impatiens Balsamina)

گل حنا در درمان بیماری قارچ ناخن بسیار مشهور است که درمان آن بسیار دشوار است.

برای کشت این گل می‏توانید آن را در خاکی مرطوب که آفتاب فراوان یا کمی سایه دارد، بکارید. سپس گل‌های آن را به مدت ۱۴ روز در سرکه قرار دهید. پس از اتمام این مدت، هر روز ناخن‌های خود درون محلول فرو برده تا درمان صورت پذیرد.

برای تسریع طول درمان، پیش از خواب ناخن‌های خود را در درون محلول فرو ببرید و سپس با یک پلاستیک روی آن را بپوشانید و با همان بخوابید تا تاثیر مواد در طول شب بر انگشتان شما حاصل گردد.

۹۸/۰۷/۱۵
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.