تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

آماده سازی لوله

آماده سازی لوله

در هنگام جوشکاری با استفاده از کوپلینگ های الکتروفیوژنی، اطمینان حاصل کنید که سر لوله ها گونیا شده است. محل جوش باید کاملا تمیز باشد. ممکن است لازم باشد برای این کار از آب یا الکل ایزوپروپیل ۹۰ % (بدون افزودنی ها و بدون تغییر ماهیت) استفاده شود. سپس سطوحی از لوله که در جوش مشارکت دارند، باید مورد تراش قرار بگیرند؛ به این معنا که باید مواد رویی زدوده شوند تا مواد دست نخورده تمیز، نفوذ یابند. این کار را می توان با ابزارهای مخصوصی که ویژه همین کار هستند و توسط سازندگان قطعات ساخته شده اند، انجام داد. همچنان با شرکت توسن صنعت آپادانا تولیدکننده و ارائه کننده انواع لوله های پلی اتیلن، لوله آبیاری، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید.

علامت گذاری لوله

عمق مناسب برای گیر کردن خنجر اتصالات و یا محل مناسب جوش قطعات زینی را روی لوله علامت گذاری کنید (باید توجه شود که فقط از ماژیک های غیر نفتی استفاده شود).

 

هم راستاسازی و مهار لوله و قطعه اتصالی طبق توصیه های کارخانجات سازنده

قطعه اتصالی را طبق توصیه های کارخانه سازنده، روی لوله هم تراز و محکم کنید. برای جلوگیری از تکان خوردن لوله یا قطعه اتصالی، آن ها را در گیره مهار کننده قرار دهید. به جای گیری درست قطعه اتصالی روی سطح آماده شده لوله، توجه ویژه ای داشته باشید. لوله های قطور ممکن است پیش از فرآیند الکتروفیوژن، نیازمند گارد سازی مجدد باشند.

اعمال جریان برق

جعبه کنترل الکتروفیوژن را به قطعه اتصالی و منبع تغذیه وصل کنید (شکل ۹-۶ را ببینید). جریان برق را طبق دستورالعمل کارخانه سازنده بر قطعه اتصالی اعمال کنید. بارکدی را که به همراه اتصال الکتروفیوژنی است، بخوانید. در صورت خودکار نبودن کنترل، بعد از گذشت زمان مناسب و حرارت دیدن جوش به میزان کافی، جریان را قطع کنید.

آماده سازی لوله

شکل ۹-۶٫ نمونه ای متداول از جعبه کنترل الکتروفیوژن به همراه سیم ها، گیره ها و اتصالات

 

خنک سازی جوش و برداشتن گیره ها

به جوش به میزان توصیه شده فرصت دهید تا خنک شود. در صورت استفاده از گیره باید بدانید که برداشتن زودهنگام گیره ها و هر گونه کرنش ایجاد شده در جوشی که کاملاً خنک نشده است، می تواند به عملکرد جوش آسیب برساند. برای کسب جزئیات دستورالعمل ها و پارامترها، با کارخانه سازنده قطعه اتصالی مشاوره نمایید.

مستند سازی جوش

جعبه کنترل الکتروفیوژن که الکتریسیته را به قطعه اتصالی اعمال می کند، پارامترهای اصلی جوش (زمان، دما و فشار) را نیز کنترل کرده و نشان می دهد. جعبه کنترل شامل ریز پردازنده ای است که قابلیت ذخیره سازی داده های خاصی از جوش را در مورد هر جوش دارد. این اطلاعات را می توان برای مستند سازی و بازرسی کار روزانه به رایانه منتقل نمود.

جوش گرمایی لوله ها و اتصالات پلی اتیلن غیرمشابه

تحقیقات نشان داده اند که لوله ها و اتصالات پلی اتیلن ساخته شده از رزین های مختلف را می توان با جوش گرمایی به هم جوش داد و اتصالات خوبی به دست آورد. سالیان درازی است که برخی از شرکت های گاز، پلی اتیلن های غیر مشابه را با موفقیت توسط جوش گرمایی بهم جوش می دهند. راهنمایی های لازم برای جوش گرمایی مواد غیر مشابه در یادداشت فنی TN 13 مؤسسه لوله های پلاستیکی ارائه شده است. برای بدست آوردن دستورالعمل های خاص به گزارش های فنی TR-33 و TR-41 مؤسسه لوله های پلاستیکی و همچنین استاندارد ASTM F2620 مراجعه نمایید.

همانطور که پیش از این گفته شد، نقاط جوش، چه شامل دستورالعمل های متعارف جوش لب به لب، سوکتی و یا زینی باشند و چه از روش الکتروفیوژن در آن ها استفاده شده باشد، باید تنها توسط افرادی انجام شوند که برای دستورالعمل های مربوطه آموزش دیده و تأییدیه داشته باشند. تجهیزات مورد استفاده باید اختصاصا برای لوله مورد نظر و دستورالعمل جوش مورد نظر طراحی شده باشند. از تجهیزات باید بخوبی نگهداری شده باشد و آن ها قادر به عمل کردن طبق مشخصات فنی خود باشند. به اضافه، مهم است که در تمام طول عملیات اتصال، فقط از دستورالعمل های مشخص شده و یا توصیه شده تبعیت شود.

۹۸/۰۷/۲۰
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.