تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

تاثیر توت خشک بر سلامتی

پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷ ق.ظ

تاثیر توت خشک بر سلامتی

توت سفید به هر دو صورت تازه و خشک استفاده می‏شود. توت خشک در مقایسه با نوع تازه آن دارای طبع گرم و‌ تر است. با توجه به اینکه توت خشک حاوی مقادیر بالای مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است، بنابراین در حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها نقش بسیار مهمی دارد. در ادامه به برخی از مهمترین خاصیت‌های توت خشک و تاثیر توت خشک بر سلامتی اشاره شده است:

منبع مهم آنتی‏ اکسیدان ‏ها

توت حاوی آنتی ‏اکسیدان‏ هایی است که به کنترل رادیکال ‏های آزاد در بدن کمک فراوانی می‏کند. رادیکال ‏های آزاد مولکول‏ های ناپایداری هستند که در مقدار اندک مفید هستند اما در صورت افزایش مقدار آنها در سلول می‏توانند به سلول آسیب برسانند و باعث بروز استرس‏ های اکسداتیو شوند. توت منبع فوق ‏العاده آنتی‏ اکسیدان‏ هایی مانند آنتوسیانین‏ ها، اسید الاژیک و رسوراتول‏ ها هستند. علاوه بر محافظت از سلول‏ های شما، این ترکیبات گیاهی می‏توانند خطر ابتلا به بیماری ‏ها را نیز کاهش ‏دهند.

درمان پوست

رادیکال‏ های آزاد باعث پیر شدن پوست می‏شود و استفاده از توت به دلیل داشتن آنتی ‏اکسیدان‏ ها و تاثیر آن ها بر کنترل رادیکال‏ های آزاد چین و چروک شدن پوست را به تعویق می‏اندازد. از طرف دیگر، روغن برگ درخت توت سفید به درمان پوست‏ های خشک و حساس کمک می‏کنند.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی

مصرف توت سفید از طریق تولید آنتی اکسیدان‌هایی همچون آنتوسیانین و رزوراترول که دارای خاصیت ضد التهاب و کاهش فشار خون هستند باعث جلوگیری از بروز بیماری‏های قلبی و عروقی می‏شود و در بهبود جریان خون موثر است. علاوه بر این، انواع توت‏ ها ممکن است به جلوگیری از اکسید شدن یا آسیب دیدن کلسترول LDL کمک کنند که اعتقاد بر این است که عامل اصلی ابتلا به بیماری ‏های قلبی است. علاوه بر کاهش سطح کلسترول، توت‏ خشک دارای اثرات مثبت دیگری بر سلامتی قلب است، که از جمله آن ها می‏توان به بهبود عملکرد شریان‏ های قلب اشاره کرد. استفاده از توت خشک به کنترل فشار خون، جلوگیری از لخته شدن خون و انجام سایر عملکردهای مهم کمک می‏کنند. التهاب بیش از حد می‏تواند به این سلول‏ ها آسیب برساند و عملکرد مناسب آنها را مهار کند. به این اختلال عملکرد اندوتلیال گفته می‏شود که یکی از مهمترین فاکتورهای خطرناک بیماری های قلبی است. استفاده از توت برای بهبود عملکرد اندوتلیال در افراد بزرگسال، افراد مبتلا به سندرم متابولیک و افرادی که سیگار می‏کشند مثبت ارزیابی شده است.

تاثیر توت خشک بر سلامتی

از بین بردن علائم افسردگی و استرس

توت خشک به علت داشتن انواع ویتامین‌های گروه ب در رفع افسردگی، استرس، کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب و هیجان موثر است.

توت خشک حاوی انواع ویتامین‏ها است

توت خشک دارای کالری اندک است و در عین حال حاوی مواد معدنی و انواع ویتامین ‏‏ها است. توت منبع غنی ویتامین C است. در حقیقت ۱۵۰ گرم توت خشک نزدیک ۱۵۰٪ از مقدار ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را تامین می‏کند. توت خشک دارای ویتامین‏ های C، منگنز، K1، مس و اسید فولیک است.

پیشگیری از کم خونی

توت خشک حاوی مقادیر بالایی از آهن و پروتئین است و مصرف آن برای پیشگیری و درمان کم خونی مفید است. همچنین مصرف منظم این میوه، انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه را تامین و خستگی ناشی از کمبود آهن را برطرف می‌کند.

غنی از فیبر

توت خشک دارای محتوای بالای فیبر بویژه فیبر محلول است. تحقیقات نشان داده است که فیبر محلول باعث کند شدن حرکت مواد غذایی درون دستگاه گوارش می‏شود، و بناراین باعث کاهش گرسنگی و احساس سیری بیشتر در افراد می‏شود. این عاملی در جهت کاهش کالری ورودی به بدن و همچنین مدیریت وزن بدن است. علاوه بر این، فیبر موجود در توت به کاهش کالری‏ های که از طریق مصرف مواد غذایی مختلف دریافت کرده‏اید کمک فراوانی می‏کند. نتایج تحقیقات نشان داده است که دو برابر شدن میزان فیبر باعث می‏شود شما ۱۳۰ کالری در روز کمتر جذب کنید. همچنین، مقدار بالای فیبر توت به معنی کم بودن کربوهیدرات قابل هضم یا خالص است که با کم کردن فیبر از کل کربوهیدرات ها محاسبه می‏شود. فیبر موجود در توت خشک به درمان یبوست شدید کمک نموده و در حفظ سلامت دستگاه گوارش نقش بسزایی ایفا می‌کند.

پیشگیری از ابتلا به سرطان

آنتی‏ اکسیدان‏ هایی که در توت به وفور یافت می‏شوند از جمله آنتوسیانین ها، اسید اللاژیک و رسوراترول می‏توانند خطر ابتلا به سرطان را در افراد کاهش دهند. مطالعات صورت گرفته بر انسان و حیوانات نشان داده است که استفاده از توت خشک در رژیم غذایی فرد را در برابر برخی سرطان‏ ها مانند مری، دهان، سینه و روده بزرگ محافظت می‏کند.

تاثیر توت خشک بر سلامتی

اثر کبد چرب

آنتی ‏اکسیدان آنتوسیانین موجود در توت سفید خشک باعث پاک‏سازی کبد می‏شود و بنابراین در درمان بیماری ‏های مرتبط با کبد از جمله کبد چرب و هپاتیت مزمن مفید است.

کاهش احتمال ابتلا به پارکینسون

براساس تحقیقات منتشر شده در مجلهNeurology ، افرادی که حداقل دو وعده توت در هفته مصرف می‏کنند ۲۵ درصد احتمال کمتری در ابتلا به بیماری پارکینسون نسبت به همسالان خود دارند. همچنین در این تحقیق نشان داده شد که مردان با بیشترین میزان مصرف فلاونوئیدها -که در انواع توت به وفور وجود دارند- خطر ابتلا به پارکینسون را تا ۴۰ درصد کاهش می‏دهند. علاوه بر اینکه می‏توانید توت را به صورت ساده استفاده نمایید، همچنین می‏توانید با افزودن آن به وعده‏ های غذایی تازه یا منجمد مانند ماست ، جو دوسر و سالاد، یک وعده غذایی بسیار مغذی را تهیه کنید.

 پیشگیری از آلزایمر

آنتی‏ اکسیدان‏ های موجود در توت خشک به شکل متحد در مقابله با اثر سن بر مغز عمل می‏کنند. پیری مغز باعث ایجاد کاهش شناختی شده که در ابتلا به آلزایمر نقش دارد. گزارش‏ های رسیده در این زمینه حاکی از آن است که توت حاوی ترکیبات شیمیایی به نام پلی فنولیک است که می‏تواند از طریق پاک‏سازی مغز از تجمع سموم به مرور زمان از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

مقابله با افزایش فشار خون

اگرچه آزمایش‏ های بالینی هنوز اثرات مصرف توت بر فشار خون را ثابت نکرده است، با این حال متخصصان رژیم غذایی و پزشکان بر این باورند که استفاده از رژیم غذایی حاوی میوه‏ های تازه باعث حفظ تعادل در بدن می‏شود. گزارش ‏ها نشان می‏دهند که نکته مشترک در آنها آنتی ‏اکسیدان موجود در میوه‏ ها است که باعث ایجاد و حفظ این تعادل می‏شود. استفاده از رژیم غذایی غنی از توت در افرادی که در سابقه خانوادگی خود دارای خطر بیماری قلبی (فشار خون بالا عامل مهم در بروز بیماری‏ های قلبی است) دارند بسیار مفید است. ترکیبات شیمیایی توت خشک با التهاب سیستماتیک که ممکن است با فشار خون بالا همراه باشد مقابله می‏کند و به شما در حفظ سلامت بدنتان کمک شایانی می‏کند.

۹۸/۰۷/۲۵
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.