تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

اتصالات جدا شدنی لوله های پلی ایتلن

چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹ ب.ظ
اتصالات جداشدنی

استفاده از اتصالات جداشدنی موجب سهولت در نصب و جایگزینی اتصالات فلنجدار در طی عملیات بهبود سیستم های لوله کشی می شود. استفاده از اتصالات جداشدنی ، راه حلی برای اضافه کردن، تعمیر و یا جایگزینی اتصالات فلنج دار در یک سیستم لوله کشی فلنج دار است. در همه کاربردها، نیازمند یک اتصال جداشدنی مهار شده هستیم، مگر آنکه خلاف آن خواسته شده باشد. همچنان با شرکت توسن صنعت آپادانا تولیدکننده و ارائه کننده انواع لوله های پلی اتیلن، لوله آبیاری، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید.

طراحی قابل تنظیم و لغزشی اتصالات موجب می شود بتوان از آن ها برای نصب در جدایش های عریض یا در جاهای تنگ استفاده نمود و نیاز به اندازه گیری دقیق بین اتصالات فلنجی را از بین می برد. این اتصالات از اندازه ۲ اینچ به بالا و برای لوله های ساخته شده از آهن چقرمه و یا سیستم های لوله کشی پلی اتیلن فلنج دار در دسترس هستند. فلنج های استاندارد، فلنج های کلاس D استاندارد AWWA  C207 هستند. سایر فلنج ها بر حسب درخواست ساخته می شوند.

اتصالات جداشدنی

شکل .۲۵-۹ اتصال جداشدنی

 

رابط اتصالات مکانیکی (MJ)

لوله پلی اتیلن را می توان با استفاده از یک رابط MJ به شیرهای آتش نشانی سنتی، شیر فلکه ها و لوله های فلزی متصل کرد. قبل از جوش، یک حلقه آب بندی که می تواند به یک اتصال مکانیکی استاندارد منطبق بر ANSI یا AWWA متصل شود، در پشت رابط قرار می گیرد. در صورت استفاده از حلقه آب بندی، استفاده از ابزارهای مهار روی لوله پلی اتیلن ضرورتی ندارد.

اتصالات جداشدنی

شکل  ۹-۲۶٫ کاربرد متداول رابط های MJ پلی اتیلنی

 

اتصالات واسط (TF)

روش های دیگری برای اتصال پلی اتیلن به فلز وجود دارند. اتصالات واسط ( TF ) که از قبل در تأسیسات کارخانه سازنده مونتاژ شده اند، در دسترس می باشند. این اتصالات معمولا در برابر بیرون کشیده شدن مهار شده هستند، عایق بندی تحت فشار دارند و مقدار استحکام کششی بیش از استحکام کششی لوله پلی اتیلن سیستم لوله کشی را دارا هستند. با این همه، کاربر همواره برای دانستن قابلیت ها و محدودیت های طراحی هر یک از محصولات، باید فقط بر اطلاعات دریافتی از کارخانه سازنده اتکا کند. اتصالات واسط ( TF ) در همه اندازه های متداول لوله از مقیاس CTS به بالا، از جنس مواد پلی اتیلنی و با یک قطعه لوله پلی اتیلن کوتاه برای اتصال به بخش لوله پلی اتیلن، در دسترس هستند. سر فلزی آن یا یک برجستگی برای جوش لب به لب با رزوه نرَی یا مادگی دارد، یا برای سبک ویکتالیک دندانه دار شده است، یا برای اتصال به یک فلنج ۱۵۰ پوندی ANSI ، به آن فلنج نصب شده است.

 

اتصالات جداشدنی

                                              شکل ۹-۲۷٫  اتصال استاندارد مورد استفاده برای گذار از لوله پلی اتیلن به لوله فولادی

 

اتصالات جداشدنی

شکل ۹-۲۸٫ اتصال واسط ( TF ) – لوله پلی اتیلن به لوله PVC

 

اتصالات جداشدنی

شکل ۹-۲۹٫ اتصال واسط ( TF ) – لوله پلی اتیلن به لوله DI با رابط MJ

 

اتصالات جداشدنی

شکل ۹-۳۰٫ اتصال واسط ( TF ) هرزه گرد شیر آتش نشانی – لوله پلی اتیلن به لوله

 

 

اتصال مکانیکی زینی

اتصالات مکانیکی زینی دارای حداقل یک اتصال مکانیکی هستند که خروجی را به لوله انشعابی یا خدماتی وصل می کند، یا رابط اتصالات را به شاه لوله متصل می نماید و گاهی هر دو اتصال، اتصالات مکانیکی هستند. اتصالات مکانیکی زینی از پلی اتیلن، فلز یا سایر مواد ساخته می شوند.

اتصالات جداشدنی

شکل ۹-۳۱٫ قطعه زین مکانیکی

 

در مورد خروجی های اتصال مکانیکی باید گفت، لوله خدماتی یا انشعابی با یک لایی فلزی لوله ای در دهانه داخلی لوله نگهداشته می شود، و یا انتهای لوله روی سر نَرینگی اتصال، جایگذاری می شود. اتصال خروجی با اعمال فشار مکانیکی در اطراف دهانه خارجی لوله خدماتی یا انشعابی، تکمیل می شود. بسته به نوع طراحی، ممکن است از گسَکت استفاده بشود یا نشود. در اجرای اتصالات خروجی، دستورالعمل های کارخانه سازنده اتصالات را مد نظر قرار دهید.

برای حفاظت از لوله های خروجی پلاستیکی در برابر بارهای برشی یا خمشی، باید از غلاف حفاظتی یا غلاف ارتباطی استفاده شود، یا باید دقت کافی در جایگذاری و متراکم سازی صحیح مواد روپوش در اطراف خروجی بکار بسته شود.

اتصال بین پایه قطعه زینی و شاه لوله را می توان با جوش زینی توسط صفحه داغ، یا الکتروفیوژن و یا با اتصال مکانیکی برقرار ساخت. جوش زینی توسط صفحه داغ و الکترو فیوژن پیش از این مورد بحث قرار گرفته اند.

اتصالات مکانیکی زینی، به کناره یا بالای شاه لوله گیره زده شده یا با نوار بسته می شوند. معمولاً برای عایق بندی بین پایه زین و سطح خارجی شاه لوله و جلوگیری از نشتی در هنگام ضربه خوردن به دیواره شاه لوله، از گَسکت یا اورینگ استفاده می شود. بعد از نصب ایمن زین بر اساس دستورالعمل های کارخانه سازنده روی شاه لوله، می توان جهت ایجاد جریان به لوله خدماتی یا انشعابی، شاه لوله را سوراخکاری کرد.

برخی اتصالات زینی اتصال مکانیکی دارای کاتر ۱ برای سوراخکاری دیواره شاه لوله هستند (شکل ۹-۳۱(.« سه راهی های خود انشعاب گیر یا زین های خود انشعاب گیر « (شکل ۹-۳۲) برای نصب روی لوله تحت فشار یا اصطلاحا »زنده « مناسب هستند (سرپوش داغ). برای آن دسته از زین های انشعابی یا خدماتی که فاقد کاتر داخلی هستند ، می توان از تجهیزات ویژه سرپوش داغ جهت سوراخکاری دیواره شاه لوله بهره برد. برای کسب اطلاعات با سازنده تجهیزات تماس بگیرید.

اتصالات جداشدنی

شکل ۹-۳۲٫ سه راهی خود انشعاب گیر پلی اتیلنی دارای کاتر

۹۸/۰۸/۲۹
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.