تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

افسانه های عجیب و غریب سئو

سئو همانند یک پازل به هم ریخته است و خیلی وقت ها قسمت های مختلف آن بر روی هم پخش می شوند و نمی توان به راحتی همه چیز را کنار هم قرار داد. حالا  تغییر مکرر در الگوریتم ها و سیاست های گوگل را هم به این موضوع اضافه کنید. همین امر باعث سردرگمی و گاهی از اوقات تصورات نادرست در افراد می شود. این عقاید نادرست به شکل یک افسانه در می آید و در اینترنت پخش می شود. با اینحال دلیلی ندارد همه این افسانه ها را باور کنیم و دست از تلاش کردن برداریم. در این مقاله می خواهیم برخی از این افسانه ها را با هم مرور کنیم.

  1. تنها وبلاگ های محبوب می توانند از گوگل ترافیک به دست آورند:

این گزینه یکی از افسانه هایی است که باید نادیده اش بگیرید.  معمولا افراد متخصص بر این باورند که سایت هایی با اتوریتی بالا در یک موضوع خاص می توانند رتبه بالاتری در گوگل به دست آورند. گوگل ممکن است به سایت هایی که اتوریتی بیشتری دارند جایگاه های بالاتری را اختصاص بدهد.

افسانه های عجیب و غریب سئو

با اینحال این موضوع بدین معنا نیست که سایت های تازه تاسیس و نوپا هیچ شانسی برای قرار گرفتن در جستجوهای گوگل ندارند.

بیایید فرض کنیم که تنها وبلاگ های بزرگی که اتوریتی بالایی دارند فقط می توانند از گوگل ترافیک به دست آورند. خوب در چنین شرایطی سایت ها و وبلاگ های تازه تاسیس چگونه می توانند خودی نشان دهند و محبوب شوند؟ اگر این فرضیه درست باشد دیگر هیچ وبلاگ نوپایی نمی تواند از گوگل ترافیک بگیرد. با اینحال هستند وبلاگ هایی که تازه تاسیس شده اند اما به سرعت ترافیک قابل توجهی دریافت می کنند. اگر بتوانید اینکار را به درستی انجام دهید  قادر خواهید بود وبلاگ موثری داشته باشید و در عین حال ترافیک خوبی هم از گوگل به دست آورید. اگر وبلاگ هایی که ترافیک خوبی از گوگل گرفته اند را بررسی کنید در می یابید که آن ها کارهایشان را به خوبی انجام می دهند. یکی از کارهایی که این سایت ها انجام می دهد این است که بر روی کلیدواژه های طولانی تمرکز می کنند. به عبارت دیگر آن ها بر روی کلمات کلیدی تمرکز دارند که خاص هستند. این سایت ها از به کار بردن کلمات کلیدی که رایج هستند و رقابت زیادی بر روی آن ها وجود دارد خودداری می کنند. در چنین شرایطی شما باید به دنبال سایت ها و وبلاگ هایی بگردید که از کلمات کلیدی طولانی بهره برده اند و برای آن  رتبه ای دارند. به کمک این روش رقبای خود را می شناسید و می دانید چه رویکردی در برابرشان اتخاذ کنید. در هر صورت می توانید کلمات کلیدی طولانی را بیابید و برایش محتوای جذاب و ارزشمندی تولید کنید.  برای رسیدن به چنین هدفی قبل از هر کاری باید این افسانه که تنها وبلاگ های بزرگ از گوگل ترافیک می گیرند را دور بیندازید.

بیشتر بدانید :  اشتباهات رایج سئو که منجر به از بین بردن تلاشهای بازرگانی شما می شوند

 

  1. سئو کار بسیار سختی است. گوگل الگوریتم ها و قوانینش را به طور مکرر عوض می کند.

بله تا حدودی حق با شماست. گوگل مدام در حال تغییر الگوریتم هاست و قوانین بازی را اصلاح می کند. خوب حالا این موضوع بدین معنی است که باید نا امید شوید؟ قطعا نه. شما تنها زمانی باید نگران باشید که سئو را به درستی انجام نداده باشید.

افسانه های عجیب و غریب سئو

اگر تمامی فعالیت های سئو را به درستی انجام می دهید هیچ کدام از تغییراتی که گوگل انجام می دهد نباید تاثیر شدیدی بر روی سایتتان داشته باشد.واقعیت این است که به هنگام ارائه تغییرات در الگوریتم های گوگل افرادی که سئو را به درستی انجام نداده اند یا هنوز از تاکتیک های قدیمی بهره می برند تاثیرات منفی را تجربه می کنند. بعضی ها هستند که در هر شرایطی به دنبال یافتن راه میانبر همچون لینک بیلدینگ غیر اصولی اند. بهترین کار این است که از گرفتن لینک از سایت های اسپم و مشکوک خودداری شود. برخی ها هنوز هم فکر می کنند با استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می توانند رتبه ای در گوگل به دست آورند. اگر با تبعیت از قوانین گوگل فعالیت های سئویی تان را به درستی انجام دهید و صبور باشید ترافیکی که همیشه به دنبالش بودید را به دست خواهید آورد. برای شروع کار برای هر صفحه از یک یا دو کلمه کلیدی کانون استفاده کنید. داشتن محتوای ارزشمند و مرتبط هم بسیار مهم است. پس باید به دنبال تولید محتوای ارزشمند، منحصر به فرد، اصیل و مرتبط باشید. گوگل عاشق این نوع محتواست. اگر می توانید از سایت های با کیفیت و خوب بک لینک بگیرید. سئو یک فرآیند پیچیده نیست به خصوص اگر بتوانید با شرکت یا متخصص سئو مشورت کنید و از راهنمایی این افراد بهره مند شوید.

بیشتر بدانید :  به روزرسانی هسته الگوریتم گوگل به چه معناست؟

 

  1. دیگر کلمات کلیدی مهم نیستند و به درد نمی خورند:

چندین سال قبل به راحتی و با پر کردن یک صفحه با کلمات کلیدی مختلف می شد رتبه خوبی از گوگل گرفت. حالا دیگر این استراتژی کارساز نیست و گوگل هم اولویتی به سایت های اسپم نمی دهد و به دنبال محتوای مفید است. به همین خاطر است که خیلی ها فکر می کنند کلمات کلیدی دیگر مهم نیستند. اگر شما از سرنخ های درست در محتوایتان استفاده نکرده باشید موتورهای جستجو قادر به یافتن تان نخواهند بود. چیزی که این روزها تغییر کرده چگونگی و کجایی استفاده از کلیدواژه هاست. به جای اینکه محتوایتان را با کلمات کلیدی مختلف پر کنید باید به صورت استراتژیک آن ها را در جاهای مهم داخل متن بگذارید. مثلا می توانید آن را در هدینگ اصلی، پاراگراف اول بگذارید. همچنین می توانید کلمه کلیدی کانونی تان را در آدرس، عنوان صفحه و متادیسکرپشن هم بگذارید تا موتورهای جستجو متوجه شوند محتوای شما درباره چه چیزی صحبت می کند. علاوه بر این ها، می توانید از مترادف کلمات کلیدی هم در محتوا بهره ببرید.  خوب می بینید؟ کلمات کلیدی هنوز هم مهم هستند.

افسانه های عجیب و غریب سئو

  1. پست نویسی مهمان دیگر روش موثری نیست:

بله این حرف درست است به شرطی که بخواهید از وبلاگ نویسی مهمان به عنوان میانبر استفاده کنید. گوگل نیت شما را درک می کند و اگر بخواهید چنین کاری بکنید ارزشی برای کارتان قائل نمی شود.

 

با اینحال نمی توان گفت پست نویسی مهمان دیگر تاکتیک موثری نیست. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که دست از ایجاد میانبر بردارید و یک پست تمیز و خوب و مرتبط با موضوع مدنظر در سایت یا وبلاگ با کیفیتی بنویسید. اگر به دنبال دلیل دیگری  هستید تا موثر بودن پست نویسی مهمان را درک کنید باید بگویم که سایت های بزرگ هنوز هم از این روش ها استقبال می کنند. این روش هنوز هم زنده است و کار می کند. سعی کنید به درستی از این روش استفاده کنید تا موثر بودنش را به چشم ببینید.

بیشتر بدانید :  ترکیب مناسب سئو و تبلیغات موتورهای جستجو ( SEO-SEA )

 

  1. گوگل خودش پست جدید مرا پیدا خواهد کرد:

این موضوع برای سایت هایی که شناخته شده و معروف هستند می تواند درست باشد. اما برای خیلی ها چنین اتفاقی رخ نمی دهد . این موضوع به این معنی است که باید سخت تلاش کنید تا بتوانید نظر گوگل را به سمت خود جلب نمایید. به جای اینکه امیدوار باشید گوگل خودش دست به کار می شود از کنسول جستجوی آن استفاده کنید. این ابزار کمکتان می کند با گوگل ارتباط داشته باشید و به او کمک کنید کاری که انجام می دهید را درک کند. با اینکه استفاده از کنسول جستجوی گوگل مزایای زیادی دارد اما مهم ترینش این است که می توانید هر پست جدیدی که نوشتید را به او معرفی کنید. بعد از اینکه کنسول جستجو را تنظیم کردید و تاییدش نمودید می توانید آن را به گوگل آنالیتیکس وصل کنید. فراموش نکنید که نقشه XML سایت خود را هم به آن اضافه کنید.

افسانه های عجیب و غریب سئو

این ابزار بهتان می گوید چه خطاهایی بر روی سایت دارید و چگونه می توانید این خطاها را به کمک چند گام ساده برطرف کنید. باید همیشه رابطه فعالی با گوگل داشته باشید. این افسانه ها را کنار بگذارید و سخت کار کنید.

 

سخن نهایی:

سئو به این معنی است که کارها را به صورت اصولی و درست انجام دهید. شما باید کارهایی که مهم هستند را به شیوه درستی اجرا کنید. اگر گوگل احساس کند کار اشتباهی بر روی سایتتان انجام داده اید حتماً جریمه تان می کند. اگر اصول سئو را دنبال نکنید ممکن است از طرف گوگل برای همیشه نادیده گرفته شوید. ذهنتان را از افسانه هایی که در بالا گفتیم پاک کنید و به جای متوسل شدن به میانبرها بر اصول عملی و تایید شده تاکید کنید. اگر بر روی اصول سئو کار کنید می توانید بهترین نتایج را از آنِ خود کنید.

۹۸/۱۱/۱۶
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.