تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

طریقه نصب دیوارپوش پلی استایرن

يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۲۵ ب.ظ

پس از انتخاب یک دیوارپوش مناسب و خرید آن، شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه های خود، نصب دیوارپوش پلی استایرن را به تنهایی و بدون نیاز به نصاب انجام دهید. البته برای اینکار باید طریقه نصب دیوارپوش پلی استایرن را بدانید. در ادامه به نکات لازم در خصوص نصب دیوارپوش پلی استایرن می پردازیم.

نصب دیوارپوش پلی استایرن  

پس از انتخاب یک دیوارپوش مناسب و خرید آن، شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه های خود، نصب دیوارپوش پلی استایرن را به تنهایی و بدون نیاز به نصاب انجام دهید. البته برای اینکار باید طریقه نصب دیوارپوش پلی استایرن را بدانید. در ادامه به نکات لازم در خصوص نصب دیوارپوش پلی استایرن می پردازیم.

نصب دیوارپوش پلی استایرن

طریقه نصب دیوارپوش پلی استایرن

در حال حاضر یکی از مهم ترین و رایج ترین کاربرد دیوارپوش پلی استایرن، تغییر دکوراسیون داخلی ساختمان ها  است. دیوارپوش های پلی استایرن با بافت های مختلفی در دسترس هستند. بنابراین شما می توانید بهترین مدل را متناسب با سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید. به وسیله دیوارپوش پلی استایرن به راحتی می توان دیوارهای خانه های قدیمی را بازسازی کرد و رنگ و لعاب خانه های مدرن امروزی را به آنها اضافه نمود.

خوشبختانه طریقه نصب دیوارپوش پلی استایرن نیز آسان و سریع است. این بدان معنا است که حتی خود شما می توانید این دیوارپوش را در محل مورد نظر به راحتی نصب کنید.

البته توجه داشته باشید که اطلاع کامل از طریقه نصب دیوارپوش پلی استایرن و نحوه صحیح چسباندن آنها بر روی دیوار بسیار مهم است. زیرا در صورت نصب اشتباه دیوارپوش پلی استایرن ممکن است نه تنها به ظاهر دلخواه خود نرسید بلکه به ورقه های پلی استایرن نیز آسیب وارد کنید.

ورقه های دیوارپوش پلی استایرن در اندازه های مختلفی تولید شده اند. بنابراین شما می توانید این دیوارپوش ها را در ابعاد گوناگونی تهیه نمایید و سپس مانند قطعات یک پازل در کنار هم بچسبانید. اکثر دیوارپوش ها در ابعاد متر مربع موجود هستند و باید آنها را با توجه به متراژ مورد نظر تهیه و در محل مورد در نظر در کنار هم بر روی دیوار قرار داد.

آماده سازی سطح زیرین دیوارپوش پلی استایرن

قبل از نصب دیوارپوش پلی استایرن باید حتما مطمئن شوید که سطح دیوار برای نصب دیوارپوش شما، کاملا صاف و مناسب است. آماده سازی سطح زیرین دیوارپوش های پلی استایرن معمولا شامل بررسی سطح دیوار از لحاظ صاف بودن و همینطور قابلیت تحمل بار است. برای اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با متخصصان گروه هوم لوکس مشورت نمایید.

آماده سازی چسب برای نصب دیوارپوش پلی استایرن

شما می توانید دیوارپوش های پلی استایرن را با چسب مخصوص و یا به وسیله یک میخکوب بادی نصب نمایید. حتما اطلاعات لازم در خصوص نحوه چسباندن دیوارپوش را از فروشنده دیوارپوش های پلی استایرن و پی وی سی دریافت نمایید.

البته لازم به ذکر است برخی از دیوارپوش های پلی استایرن در قسمت پشتی خود دارای یک نوع چسب هستند. بنابراین این دیوارپوش ها را می توان به راحتی و بدون هیچ کار خاصی بر روی یک سطح کاملا صاف که از قبل آماده شده است چسباند.

چسب برای نصب دیوارپوش پلی استایرن

اعمال چسب بر روی ورق های دیوارپوش پلی استایرن

در مرحله بعد مقدار مناسبی از چسب را روی قسمت پشتی ورقه های دیوارپوش بمالید و ورقه ها را روی دیوار قرار دهید. چسب باید با حجم کاملا برابر بر روی تمام ورقه های دیوارپوش مالیده شود، تا ضخامت آنها بعد از نصب با هم برابر باشد.

چسباندن ورق پلی استایرن بر روی دیوار

بعد از اینکه چسب را روی ورق های پلی استایرن اعمال کردید، باید آنها را به صورت افقی یا عمودی بر روی دیوار کاملا صاف نصب کنید.  قبل از نصب دیوارپوش حتما الگوی افقی یا عمودی چسباندن ورق ها را مشخص کنید.

توصیه می شود نصب ورقه ها را به صورت افقی و از گوشه پایینی دیوار شروع کنید. بعد از این که اطمینان حاصل کردید که ورق ها کاملاً تراز شده اند، آنها را به آرامی فشار دهید، تا بر روی دیوار کاملا محکم قرار بگیرند.

همچنین شما فقط می توانید قبل از اینکه چسب خشک شود تغییرات لازم را اعمال نمایید در غیر صورت امکان جداسازی و تغییر مکان دیوارپوش ها کمی دشوار خواهد بود و گاهی اوقات نیز غیر ممکن است.

نصب بقیه ورق های پلی استایرن

چسباندن ورق های پلی استایرن را تا رسیدن به انتهای ردیف آخر ادامه دهید. توجه کنید که تراز شدن لبه های دیوارپوش ها برای حرفه ای به نظر رسیدن نتیجه نهایی بسیار مهم است. بنابراین حتما مطمئن شوید که لبه ها و شیارهای روی ورق های دیوارپوش کاملا با هم تراز هستند.

همچنین جهت نصب دیوارپوش در ارتفاع غیر قابل دسترس، برای تسلط کامل حتما از یک نردبان مناسب و ایمن  استفاده نمایید.

اگر قصد دارید بر روی دیوارپوش پلی استایرن تابلو نصب کنید و یا سیم کشی و نورپردازی خاصی را انجام دهید. حتما پس از اینکه مطمئن شدید چسب دیوارپوش ها کاملا خشک شده است این کار را انجام دهید. معمولا چند روز برای خشک شدن کامل چسب دیوارپوش ها زمان لازم است.

نصب ورق های پلی استایرن

در حین نصب دیوارپوش های پلی استایرن باید مطمئن شوید که هیچ شکافی ما بین ورق ها وجود ندارد زیرا این امر از مقاومت  دیوارپوش در برابر رطوبت می کاهد و مقاومت عایق حرارتی آن را نیز به شدت کاهش می دهد. بعد از نصب کامل در صورتی که متوجه شکافی شدید می توانید فوم پلی استایرن را بین ورقه ها استفاده کنید تا مشکل حل شود.

یک نکته دیگر در خصوص نصب دیوارپوش های پلی استایرن رعایت کامل نظم و تمیز کار کردن در حین چسباندن ورق ها است. در صورتی که دست شما به چسب آغشته شده است از تماس آن به سطح رویی دیوارپوش کاملا خودداری کنید. در نهایت سطح رویی دیوارپوش های شما باید کاملا صاف و براق و همینطور بدون هیچ چسبندگی باقی بماند.

نصب دیوارپوش را به یک متخصص واگذار کنید

اگر طریقه نصب دیوارپوش پلی استایرن را به خوبی نمی دانید و  فکر می کنید که در نصب دقیق و حرفه ای دیوارپوش های پلی استایرن با مشکل رو به رو خواهید شد، بهتر است این کار به متخصصان واجد شرایط واگذار کنید.

با این وجود، اگر می خواهید این کار را خودتان انجام دهید، پیشنهاد می کنیم از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بخواهید برای نصب بهتر دیوارپوش ها به شما کمک کند. به خصوص اگر دیوارپوش شما نیاز به تهیه چسب دارد. چرا که تهیه چسب و نصب ورق ها به طور همزمان تقریبا غیرممکن است. بعلاوه در پروژه هایی با متراژ زیاد یک فرد مبتدی به تنهایی زمان بسیار زیادی را برای نصب دیوارپوش ها نیاز خواهد داشت.

۹۹/۰۳/۱۸
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.