تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

تاثیر گانودرما بر درمان آلزایمر ، سرطان و HIV

جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۵۷ ب.ظ
گانودرما و درمان آلزایمر

سال هاست که در آسیای شرقی و کشورهایی نظیر چین، ژاپن و …. از قارچ گانودرما برای افزایش سلامت جسمی و افزایش طول عمر استفاده می شود. در این کشورها از قسمت های مختلف این قارچ براق برای تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سرطان، کنترل سطح خون، محافظت از کبد و … بهره می برند. در طب سنتی چین این قارچ را لنگزی می نامند که به معنای قارچ جاودانگی است.

قارچ گانودرما در درختان مختلف مانند بید، بلوط، نارون و افرا رشد می کند و جالب اینجاست که رشد این نوع قارچ در ایران به صورت خودرو بوده و ساکاریدهای بیشتری به نسبت انواع چینی و ژاپنی دارد. اما در ادامه ما قصد داریم به سراغ آمار علمی ارائه شده در این خصوص برویم و صحت ادعاهای سنتی در مورد قارچ گانودرما و خواص درمانی آن را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

نتایج بررسی شده ی علمی بر روی درمان آلزایمر ، اختلالات چشمی و فلج ماهیچه ای با قارچ گانودرما

گانودرما و درمان آلزایمراز بین رفتن نورون های کولینرژیک در هسته ی سلول های قشر مغز، عامل اصلی بیماری آلزایمر است. سیستم عصبی کولینرژیک با عملکرد مرکزی به عنوان اساسی ترین سیستم در چندین کارکرد مهم مغز نظیر حافظه و یادگیری در نظر گرفته می شود. التهاب عصبی، اختلال در متابولیسم لیپیدها، و استرس از جمله مواردی است که به پیشروی بیماری آلزایمر کمک شایانی می کند. این اختلال با تقویت انتقال عصبی کولینرژیک، بهبود می یابد.

حال تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تاثیر قارچ گانودرما مانند اثری نظیر فیواستیگمین بر فعالیت استیل کولین استراز مغز دارد. فیواستیگمین یکی از داروهایی است که برای درمان بیماری آلزایمر استفاده می شود و انتقال تکان های عصبی را راحت تر می کند و استیل کولین استراز نیز باعث هیدرولیز شدن یکی از پروتئین های مفید بدن به نام استیل کولین می شود و عملا خاصیت آن را از بین می برد. ضمن اینکه از داروی فیواستیگمین در درمان برخی اختلالات چشمی نظیر آب سیاه و یا در یک نوع بیماریِ فلجِ ماهیچه ای به نام میاستنی گراویس استفاده می شود. میاستنی گراویس نیز بر اثر فعالیت مضر سیستم ایمنی در برابر پروتئین های گیرنده ی استیل کولین ایجاد می شود.

شیوه ی انجام آزمایشاتی که منجر به نتایج فوق شد

در این آزمایش بر روی چند موش اثر آلزایمر شبیه سازی شده و سپس با استفاده از اثر پیچ و خم آب موریس تاثیر قارچ گانودرما مورد بررسی قرار گرفت. پیچ و خم موریس به عنوان الگوی دقیق برای ارزیابی حافظه ی مداوم و یادگیری کار در جوندگان استفاده می شود. به تمامی موش ها داروی اسکوپولامین تزریق شد. اسکوپولامین دارویی قلیایی است که باعث اختلال در عملکرد حافظه در انسان و حیوان می شود.

تعدادی از موش ها در همین حالت بدون استفاده ی هیچ گونه ی دارویی و تعدادی دیگر  با تزریق گانودرما در شرایط آزمایشگاهی مورد مطالعه قرار گرفتند. نتیجه از این قرار بود که برای دسته ی دوم موش ها زمان حفظ حافظه ی مداوم بهبود بیشتری داشت. اما در خصوص افزایش فعالیت حرکتی برای هر دو گروه نتایج مشابهی مشاهده شد. مدل ماز نیز از دیگر روش هایی است که برای بررسی فرآیند یادگیری در حیوانات از آن استفاده می شود. با بهره گیری از این روش مشخص شد که گانودرما بر روی موش ها باعث حفظ اطلاعات و افزایش یادگیری می شود.

در نهایت و به طور کلی می توان گفت که عصاره ی اتانولی گانودرما باعث بهبود سیستم عصبی کولینرژیک شده و سطح استیل کولین مغز را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد. استیل کولین همان طور که گفته شد پروتئین مفیدی است که به حفظ حافظه ی بلند مدت و کوتاه مدت کمک زیادی می کند. ضمن اینکه گانودرما اثری خلاف اسکوپولامین ( عامل اصلی اختلال حافظه ) دارد.

گانودرما و درمان آلزایمر

نتایج بررسی شده ی علمی بر روی جلوگیری از پیشروی سرطان و درمان تومورها با قارچ گانودرما

گانودرما و درمان آلزایمر

 

در دیگر مطالعات انجام شده باز هم بر روی موش ها مشخص شد که پلی ساکاریدهای موجود در قارچ گانودرما نه تنها خواص ضد توموری داشته بلکه با رشد تومورها نیز مقابله می کند. در نتیجه این نوع قارچ در مورد انواع سرطان به ویژه سرطان کبد به شدت اثر درمانی دارد.

 

نحوه ی عملکرد آن هم بدین گونه است که پلی ساکارید های موجود در گانودرما با افزایش سلول های دندریتیک و تحریک تولید سیتوکین ها، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد تا با سلول های سرطانی به خوبی مقابله کند.

ضمن اینکه پروتئین های متصل به پلی ساکارید ها، خواص ضد ویروسی، ضد تورم و سم زدایی دارند.

 

 

 

 

نتایج اثبات شده ی علمی بر روی نتایج بازدارندگی قارچ گانودرما در مقابل ویروس HIV

قارچ دارویی گانودرما خاصیت سیتوتوکسیک در مقابل انواع ویروس و باکتری دارد. سیتوتوکسیک یک نوع واکنش ایمنی سلولی است که در آن سلول ها پس از اتصال به یک آنتی ژن خاص تکثیر پیدا کرده و انواع مختلفی از لنفوسیت های تی را به وجود می آورند که یکی از آن ها به اعمال دستگاه ایمنی بدن کمک می کند و در حقیقت همان دسته از لنفوسیت هاست که توسط ویروس ایدز مورد حمله قرار می گیرد. عصاره ی متانولی قارچ گانودرما با تقویت دستگاه ایمنی بدن و تولید لنفوسیت های مفید به مقابله در برابر ویروس HIV می پردازد.

گانودرما و درمان آلزایمردیگر فواید این ماده ی اعجاب انگیز

داخل لنگزی یا همان قارچ گانودرما تری ترپنوییدهایی دیده می شود که عملکردی مشابه آنزیم های مهار کننده آنژیوتانسین دارد. این آنزیم ها با جلوگیری و مهار آنژیوتانسین در درمان فشار خون بالا موثر است.

دو تری تریپنویید دیگر در این ماده ی شگفت انگیز نیز وجود دارد که در برابر آزادسازی هیستامین مقاومت می کند. هیستامین ترکیبی است که تحت تاثیر یک آنتی ژن از گلبول های سفید ترشح می شود و موجب واکنش های آلرژیک در بدن انسان می شود.

 

نتیجه

قارچ گانودرما با انواع خواص دارویی، به خوبی می تواند در برابر بیماری هایی نظیر آلزایمر، مشکلات عصبی، انواع سرطان ها و حتی در درمان فشار خون بالا موثر واقع شود و در خصوص عملکرد این ماده ی سنتی تا به حال مقالات پزشکی متعددی ارائه شده است که حکایت از تاییدِ ادعاهای طب آسیای شرقی دارد.

۹۹/۰۳/۳۰
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.