تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

کشورهای برتر در حوزه اینترنت اشیا

شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۳۶ ب.ظ

ورود بیشتر مردم به مناطق شهری در سراسر جهان موجب تراکم چمعیت در مناطق شهرنشین شده است. این افزایش جمعیت زیرساخت ها و خدمات شهری را در کشورهای توسعه یافته دچار تحولات عظیمی کرده است. به همین خاطر دولت ها به فکر راهی برای تامین انرژی ، غذا ، آب ، خدمات بهداشتی و سایر نیازهای اساسی مردم در شهرها افتاده اند. در حال حاضر فناوری های مبتنی بر اینترنت اشیا و ادغام یک جمعیت آنلاین در سیستم های جدید باعث شده یک شهر بتواند پاسخگوی نیاز میلیون ها نفر باشد. در ادامه به معرفی کشورهای برتر در حوزه اینترنت اشیا می پردازیم.

کشورهای برتر در حوزه اینترنت اشیا

ورود بیشتر مردم به مناطق شهری در سراسر جهان موجب تراکم چمعیت در مناطق شهرنشین شده است. این افزایش جمعیت زیرساخت ها و خدمات شهری را در کشورهای توسعه یافته دچار تحولات عظیمی کرده است. به همین خاطر دولت ها به فکر راهی برای تامین انرژی ، غذا ، آب ، خدمات بهداشتی و سایر نیازهای اساسی مردم در شهرها افتاده اند. در حال حاضر فناوری های مبتنی بر اینترنت اشیا و ادغام یک جمعیت آنلاین در سیستم های جدید باعث شده یک شهر بتواند پاسخگوی نیاز میلیون ها نفر باشد. در ادامه به معرفی کشورهای برتر در حوزه اینترنت اشیا می پردازیم.

شایان ذکر است خیلی از کشورها در حال حاضر در حال استفاده از فناوری های مرتبط با اینترنت اشیا هستند ،  اما تنها برخی از آنها در توسعه ی این خدمات بیش از سایر کشورها در آسیا ، اروپا و آمریکا پیشتاز شده اند.

شهرهایی که در ادامه معرفی شده است تا حدودی از تمامی زیرساخت های برتر و لازم برای شهر هوشمند مطرح در سطح جهان نظیر بیمارستان های هوشمند ، حمل و نقل هوشمند ، کشاورزی هوشمند ، ساختمان های هوشمند ، صنایع هوشمند ، مدیریت هوشمند مصرف انرژی و موارد دیگر برخوردار بوده و یا در حال ایجاد و ارتقاء آنها هستند. در اینجا تنها به بخشی از تلاش های اخیر هر کدام از این دولت ها برای استفاده هر چه بیشتر از IoT می پردازیم.

معرفی کشورهای برتر در حوزه اینترنت اشیا

  • سنگاپور

با وجود اینکه شهر سنگاپور واقع در کشور سنگاپور به عنوان یکی از برترین شهرهای هوشمند جهان شناخته می شود، اما  همچنان دولت این کشور به دنبال پیشرفت های دیجیتالی بیشتر برای افزایش بهره وری اقتصاد پیشرفته اش است. تقریباً ۹۵ درصد خانه های این شهر به پهنای باند با سرعت بالا دسترسی دارند. علاوه بر این در اکثر خانه ها انواع فن آوری خانه های هوشمند مانند سیستم های مدیریت انرژی در خانه ، روشنایی هوشمند و کم مصرف و همینطور سیستم های نظارت بر سالمندان وجود دارد.

شهرها و کشورهای برتر در IoT

  • دبی

دبی بزرگ ترین شهر کشور امارات متحده عربی است و همواره در تلاش است تا همه خدمات دولتی خود را دیجیتالی کند و حتی یک هایپرلوپ ایجاد کند. هایپرلوپ (اَبَرچنبر) در واقع نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است که توسط ایلان ماسک (بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پل، و اسپیس‌اکس) مطرح شده ‌است. تقریباً ۹۰ سرویس دولتی در دبی اکنون دیجیتالی شده و از طریق برنامه DubaiNow قابل دسترسی است. علاوه بر این کشور امارات یک برنامه هفت ساله جهت دیجیتالی کردن کلیه خدمات دولتی در دبی دارد که تا سال ۲۰۲۱ تکمیل می گردد.

در حال حاضر این شهر دارای سه ایستگاه پلیس خودمختار است که در آن افراد می توانند بدون صحبت با شخصی جریمه پرداخت کنند یا وقایع را گزارش دهند. دبی با استفاده از فناوری نوآورانه برای تقویت وضعیت خود ، روی تعداد زیادی از پروژه های پیشرفته شرط می بندد. شاید بهترین پروژه شناخته شده در این حوزه هایپرلوپ دبی-ابوظبی باشد.

  • اسلو

شهر اسلو پایتخت کشور نروژ هر ساله به طور مرتب در لیست های جهانی شهرهای هوشمند قرار دارد. تلاش های این کشور برای رسیدگی به تغییرات اقلیمی بخشی از این دلیل است. ساختمان ها حدود ۴۰ درصد از مصرف انرژی در سطح جهان را تشکیل می دهند. به همین خاطر اسلو با استفاده گسترده ای از سنسورها برای کنترل روشنایی ، گرمایش و سرمایش توانسته است مصرف انرژی را در این شهر کاهش دهد. در حال حاضر ، بیش از ۲۰۰۰ ایستگاه شارژ برای وسایل نقلیه الکتریکی در این شهر وجود دارد که صاحبان آنها مجبور به پرداخت مالیات نیستند و از پارکینگ ، شارژ و حمل و نقل رایگان نیز برخوردارند. علاوه بر این سیستم های مبتنی بر سنسور ، روشنایی خیابان ها و ساختمان را همراه با مدیریت پسماند کنترل می کنند.

  • کپنهاگ

کپنهاگ پایتخت کشور دانمارک ، در حال حرکت به سمت توسعه هوشمندانه یکپارچه با سیاست های زیست محیطی است. سیستم های هوشمندانه در این شهر به کنترل ترافیک و کیفیت هوا ، مدیریت پسماند و انرژی و سایر موارد دیگر نظارت دارند.

معرفی کشورهای هوشمند

  • بوستون

بوستون مرکز و بزرگترین شهر ایالت ماساچوست آمریکا است. این شهر از اولین شهرهایی است که انواع ابتکارهای هوشمندانه را تجربه کرده است. حمل و نقل هوشمند و کنترل هوشمند مناطق پرترافیک توسط حسگرهای هوشمند از جمله اقدامات دولت در این شهر است.

  • آمستردام

آمستردام یک شهر هلندی است که از مفاهیم و فن آوری های هوشمند به خوبی استقبال کرده است. دستورالعمل های دولت هلند برای هوشمندسازی آمستردام از سال ۲۰۰۹ تاکنون اجرایی شده ‌است. اهداف پروژه های در حال اجرا در این شهر شامل کم کردن ترافیک ، صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین بالا بردن امنیت عمومی است.

  • نیویورک

نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکا است. این شهر هوشمند تا کنون چندین برنامه آزمایشی فناوری اینترنت اشیا را به اجرا گذاشته است. برای مثال در یک برنامه آزمایشی در این شهر صدها حسگر هوشمند و یک شبکه گسترده کم مصرف در چندین منطقه تجاری قرار داده شد. داده های جمع آوری شده در این سیستم هوشمند هم اکنون به مدیریت انرژی و پسماند در این شهر بزرگ کمک کرده است.

  • لندن

لندن پایتخت کشور انگلستان لقب یکی از هوشمندترین شهرهای جهان را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده است. پروژه های هوشمند سازی در این شهر هر ساله با پیشرفت قابل توجهی همراه هستند. دولت این کشور از IoT برای مقابله با چالش هایی همچون افزایش ضایعات ، تامین انرژی ، افزایش مراقبت ‌های بهداشتی درمانی و موارد دیگر استفاده می کند.

شهرها و کشورهای هوشمند

  • بارسلونا

بارسلونا یکی از اولین شهرهایی است که از سیستم های هوشمند استقبال کرده است. در سال ۲۰۱۱ ، این شهر میزبان اولین نمایشگاه هوشمند کشور اسپانیا بوده است. این شهر هم اکنون از سنسورهای هوشمند برای کنترل ترافیک ، کیفیت هوا ، فعالیت رانندگان و عابران پیاده استفاده می کند. این سنسورها همچنین در صورت لزوم می توانند چراغ ها را کم نور و یا خاموش کنند. علاوه بر این در سطح این شهر سطل زباله های هوشمند مجهز به جاروبرقی ، زباله ها را به انبارهای زیرزمینی هدایت می کنند. این تکنولوژی علاوه بر کاهش بوی بد ، تعداد رفت و آمد کامیون های جمع آوری حمل زباله را نیز کاهش داده است. سیستم اشتراک دوچرخه نیز یکی از اولین سیستم هایی بوده است که در این شهر با هدف کاهش تعداد اتومبیل ها به ویژه در مرکز پر جمعیت راه اندازی شده است.

  • هنگ کنگ

هنگ کنگ یک ناحیه خودمختار و کلان‌شهر در کشور چین است که در جدیدترین اقدامات خود توجه ویژه ای به “دولت هوشمند” و “اقتصاد هوشمند” داشته است. بانکداری آنلاین هنگ کنگ نیز شامل یک برنامه با تقویت امنیت دیجیتالی از طریق اقدامات بیومتریک نظیر تشخیص چهره یا صدا است.

۹۹/۱۱/۰۴
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.