تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

نقش اینترنت اشیا در پرورش کودکان

شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۵۲ ب.ظ

تاکنون بیشتر در مورد کاربرد اینترنت اشیا برای بزرگسالان صحبت شده است ، اما برای بچه ها چطور؟ به نظر شما آیا باید در زمینه اینترنت اشیا برای فرزندان خود سرمایه گذاری کنیم؟ به راستی اینترنت اشیا در پرورش کودکان مفید است یا مضر؟ برای درک نقش اینترنت اشیا در پرورش کودکان پیشنهاد می کنیم این مطلب را دنبال کنید.

نقش اینترنت اشیا در پرورش کودکان

نقش اینترنت اشیا در پرورش کودکان

تاکنون بیشتر در مورد کاربرد اینترنت اشیا برای بزرگسالان صحبت شده است ، اما برای بچه ها چطور؟ به نظر شما آیا باید در زمینه اینترنت اشیا برای فرزندان خود سرمایه گذاری کنیم؟ به راستی اینترنت اشیا در پرورش کودکان مفید است یا مضر؟ برای درک نقش اینترنت اشیا در پرورش کودکان پیشنهاد می کنیم این مطلب را دنبال کنید.

نقش اینترنت اشیا در پرورش کودکان

در یک بیان ساده می توان اینترنت اشیا را اینگونه توصیف کرد:

اینترنت اشیا در واقع نحوه “صحبت کردن” اشیا با یکدیگر از طریق فناوری را توصیف می کند. برای مثال ساعت هوشمند شما با تلفن شما صحبت می کند. یا اپلیکیشن های موجود در موبایل شما می توانند با ترموستات هوشمند جدید محل کار یا خانه شما صحبت کنند.

این فناوری های جدید اغلب یا به عنوان یک هیولای مکانیکی و یا چهره ای بی عیب و نقص از یک جامعه پیشرفته توصیف می شوند. برخی ها عقیده دارند اینترنت اشیا می تواند منجر به فراموش شدن نقش فرزند پروری شود. مثلا چندین سال است که در برخی از خانواده ها پرستارهای ربات نقش نگهداری از کودکان را بر عهده گرفتند. باید گفت نقش اینترنت اشیا در پرورش کودکان هم می تواند منفی باشد و هم مثبت و این کاملا به نحوه عملکرد والدین آنها بر می گردد.

بنابراین شما به عنوان والدین ، ​​مهم است که درک کنید چگونه از فناوری در جهت پرورش و ارتقاء فرزندان خود استفاده کنید. بازی ، آموزش ، امنیت ، سلامتی و … از نمونه حوزه های ی مهم برای کودکان هستند که فناوری اینترنت اشیا تا کنون توانسته در آنها وارد شود.

مزایای استفاده کودکان از اینترنت اشیا

بازی

اینترنت اشیاء فرصت های خوبی را برای بچه ها فراهم می کند. این فناوری که با سرعت در حال توسعه است ، تا کنون محصولات زیادی را برای رشد و پرورش کودکان به بازار عرضه کرده است. بازی ها و برنامه های مرتبط با IoT  به خلاقیت و حل مسئله ی کودکان کمک کرده اند. مثلا در حال حاضر بچه ها فقط کشتی نمی سازند. بلکه می توانند با استفاده از این برنامه ها کشتی خود را هدایت کنند.

مزایای استفاده کودکان از اینترنت اشیا

آموزش

اینترنت مملو از منابعی است که کودکان می توانند از طریق آن فناوری های زیادی را یاد بگیرند. مطالعات نشان می دهد که فناوری های جدید توانایی یادگیری کودک را بسیار بهبود بخشیده است. این فناوری ها آنها را درگیر کرده و به آنها اجازه می دهد تا به تنهایی رشد کنند. بله ! کودکان امروز می توانند سریع یاد بگیرند ، سریعتر از هر زمان دیگری.

سلامتی

همچنین فناوری اینترنت اشیاء که به منظور نظارت بر سلامتی افراد تعبیه شده است می تواند برای کودکان ، به ویژه کودکان بسیار کم سن و سال مفید باشد. نمونه کامل آن تدی گاردین است ، یک عروسک هوشمند که فقط با در آغوش گرفتن کودک ضربان قلب ، دما و میزان اشباع اکسیژن کودک را بررسی می کند. این ویژگی می تواند به مادر و پدر برای تشخیص سریع هر نشانه ای از مشکل کمک کند. بنابراین فناوری های هوشمندی هستند که نه تنها در فرزندپروری و یا رشد کودک شما اختلال ایجاد نمی کنند بلکه می توانند به شما کمک کنند که از فرزند خود بهتر مراقبت کنید.

امنیت

اینترنت اشیا در اطمینان از امنیت کودکان شما نیز نقش دارد. برای مثال سقوط می تواند آسیب دیدگی های جدی برای فرزند شما در بر داشته باشد و در صورت عدم کمک به موقع ممکن است تهدیدات جدی تر نیز ایجاد کند. پوشیدنی های اینترنت اشیا امروزه می توانند با اسکن ریز ارتعاشات و تشخیص تغییر در قد فرد ، سقوط را تشخیص دهند.

والدین همچنین می توانند مکان فرزندان خود را در همه زمان ها ردیابی کنند. گاهی اوقات ، ممکن است کودکان در حین بازی گم شوند. اما پوشیدنی های اینترنت اشیا به والدین اجازه می دهد تا مکان دقیق فرزند خود را مشخص کنند. به این ترتیب دستگاه اینترنت اشیا به کودکان آزادی بیشتری برای جابجایی در حین بازی می دهد در حالی که به والدین نیز آرامش خاطر می بخشد.

چالش های استفاده کودکان از اینترنت اشیا

در حال حاضر یک کودک چهار ساله می تواند به صورت کاملاً مستقیم با کامپیوتر ارتباط برقرار کند. این می تواند منجر به از بین بردن موانع ذهنی بین او و فناوری شود. در این صورت بچه ها می توانند زودتر بزرگ شوند و ایده های ما را در مورد فناوری کاملا تغییر دهند.

با این حال مطالعاتی که در خصوص تاثیر فناوری در رفتار انسان صورت گرفته است نشان می دهد که تعامل با فناوری تفسیر احساسات را دشوارتر می کند. به بیان ساده تر در این تحقیق محققان به این نتیجه رسیده اند کودکانی که رسانه کمتری مصرف می کردند راحت تر می توانستند حالت های صورت و بدن افراد را بخوانند و با دیگران ارتباط برقرار کنند. از سوی دیگر برخی استفاده از این فناوری ها را نشانه ای از تنبلی والدین و مربیان می دانند. به این ترتیب فناوری اینترنت اشیا در زندگی کودکان هم نعمت است و هم زحمت!

ضعف در برقراری ارتباط با دیگران

همانطور که برگن توضیح می دهد ، “اگر کودکان خردسال زمان بیشتری را به بازی های هوشمند با موبایل سپری کنند ، ممکن است منجر به تعامل کمتر و ناموفق آنها با والدین ، ​​سایر مراقبان ، سایر بچه ها و حتی با اشیای فیزیکی محیط شود. بنابراین ، الگوهای رشد مغز و شناخت در چنین کودکانی ممکن است با کودکان نسل های گذشته متفاوت باشد. ”

در واقع وقتی کودکان در معرض معاشرت قرار نگیرند ، احتمالاً عزت نفس آنها کاهش می یابد. علاوه بر این ، کودکان از نظر جسمی نیز تنبل می شوند. مطالعات نشان داد که میزان چاقی کودکان طی دهه های گذشته به شدت افزایش یافته است. چرا که کودکان یاد گرفته فقط با یک دستگاه بازی کنند یا همه کارهای خود را انجام دهند. از این رو ، جنب و جوش و تحرک آنها کاهش می یابد. کودکان ممکن است از نظر ذهنی نیز تنبل شوند. آنها ترجیح می دهند از اینترنت سوال بپرسند تا اینکه درباره یک موضوع فکر کنند.

۹۹/۱۱/۱۸
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.