تیم تولید محتوای بهیدو

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل،دیجیتال مارکتینگ

شرکت بهین مبتکران ایده با نام اختصاری «بهیدو» یک مجموعه تخصصیِ فعال در زمینه تجارت الکترونیک است . ارائه خدمات حرفه ای در حوزه طراحی وب سایت، اپلیکیشن های موبایل، سئو و دیجیتال مارکتینگ در دپارتمان های این ظرکت به طور تخصصی انجام می شود.ما به تجارت شما کمک می‌کنیم در فضای مجازی حضوری قدرتمند و تاثیرگذار داشته باشید. به خوبی معرفی شده، دیده شوید و با کاربران فعلی و مشتریان آینده ارتباط برقرار کنید.

تابلو قلمزنی نقره

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۵۲ ب.ظ

تابلو قلمزنی نقره، هنری از یادگاران کهن ایران زمین با نقوشی از اثار فرهنگی، یکی از جذاب ترین مدل از صنایع دستی قلمزنی اصفهان می باشد. قیمت ظروف و تابلوهای قلمزنی اصفهان نسبت به سایر صنایع دستی بسیار ارزان تر و مدلی از جدیدترین هدایای تبلیغاتی خاص در دسته صنایع دستی قرار دارند. جهت مشاهده و خرید انواع ظروف و تابلوهای قلمزنی نقره و شبه نقره به فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ مراجعه فرمایید.برخی از خواص فلز نقره و استفاده از آن در صنایع دستی قلمزنی اصفهان :

 

تابلو قلمزنی نقره، هنری از یادگاران کهن ایران زمین با نقوشی از اثار فرهنگی، یکی از جذاب ترین مدل از صنایع دستی قلمزنی اصفهان می باشد. قیمت ظروف و تابلوهای قلمزنی اصفهان نسبت به سایر صنایع دستی بسیار ارزان تر و مدلی از جدیدترین هدایای تبلیغاتی خاص در دسته صنایع دستی قرار دارند. جهت مشاهده و خرید انواع ظروف و تابلوهای قلمزنی نقره و شبه نقره به فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ مراجعه فرمایید.برخی از خواص فلز نقره و استفاده از آن در صنایع دستی قلمزنی اصفهان :

  • نقره فلزی است که از نظر شیمیایی به حالت خالص در طبیعت از فلز مس پایین و از طلا بسیار پایین تر است.
  • سطح شفاف در معرض هوا تیره و سیاه می گردد.
  • جلای بسیار بالایی دارد و یکی از عوامل استفاده در ظروف تزئیناتی به شمار می رود.
  • سطح چکش خواری بسیار بالایی دارد. ( استفاده در تابلو قلمزنی اصفهان).
  • قابلیت کششی فوق العاده ای دارد.
  • ورق های با ضخامت بسیار پایین می توان برش داد.
  • سختی فلز نقره در حدود ۵/۲ می باشد.

تابلو های قلمزنی نقره در طول، عرض و ارتفاع متفاوت بر اساس نوع طرح کشیده شده، تولید می گردند. موارد استفاده از فلز نقره بسیار زیاد است از جمله در صنعت دارو سازی ، زیور الات ، اما بیشترین استفاده از ان در صنایع دستی قلمزنی می باشد.
نقوش مورد استفاده برای بازده فروش ۷۰ درصدی تابلو قلم زنی نقره اصفهان :

  1. نقش های تجریدی : در این مدل نقش استاد کار قلمزنی بر اساس عقاید و سلیقه های شخصی خود مانند ایه و ان یکاد ، اسلیمی، طرح های قرینه دار برای ساخت اثار قلمزنی هنر نمایی می کند.
  2. نقوش طبیعت گردی: اساسی ترین مثال عمده ساخت تابلو قلمزنی نقره با نقوش “گل و مرغ” و “حیوانات و درختان” می باشد که طرح های طبیعت خود نوعی الهام گرفتن از طبیعت پاک می باشد.
  3. نقش های سرزمین : تماما شامل طرح هایی از قبیل “سرباز هخامنش،تصاویر شاهنامه، و میناتورهای دوران صفویه” هستند.
  4. تابلو قلمزنی نقره دارای مقاومت بالایی می باشد به طوری که سالیان متوالی اسیبی نمی بیند.

ایا نگهداری از تابلو قلمزنی نقره و شبه نقره نیاز به شرایط خاصی دارد؟

نگهداری ظروف یا تابلو های قلمزنی فقط و فقط نبایستی در معرض چربی هایی از قبیل مواد اشپزخانه قرار داده شوند. اما با همین شرایط عمری بیش از ۵۰ سال خواهند داشت.
ایا ظروف نقره بر اثر ضربه از بین می روند ؟ خیر در شکل ظاهری ممکن است تغییراتی حاصل شود. ان هم به دلیل سختی کم فلز نقره، اما در وزن هیچ مشکلی پیش نخواهد امد.
ماندگاری و طول عمر “از نظر سیاه شدن” تابلو قلمزنی نقره نسبت به ظروف نقره چه تفاوتی دارد ؟ ظروف قلمزنی نقره به دلیل پوشش لایه ای از اب نقره بسیار زودتر سیاه می گردند. اما این تغییر شیمیایی در تابلو های قلمزنی نقره به دلیل حفاظت در داخل قاب شیشه ای و نرسیدن هوا به داخل ان تحت هیچ شرایطی سیاه نمی شوند.

 

 

تابلو قلمزنی نقره گل و مرغ

 

تابلو گل نقره قلمزنی

این شکل از تابلوها در عصر کنونی در چیدمان منازل بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. طرح های ترکیبی تابلو گل نقره قلمزنی معمولا همراه با ایه و ان یکاد و گل های نقره و پلاک های قلمزنی که همگی با دقت دست بر روی پارچه جیر چسبانده می شود. و توسط قاب های خاتم کاری و یا پی وی سی شکل تابلو به خود می گیرند.تابلو گل نقره قلمزنی همانطور که از نامش پیداست. یکی از اشکال صنایع دستی تلفیقی به شمار می رود. لذا از ترکیب رنگ بندی این سبک تابلو کاملا مشخص است که با تمامی دیزاین های سنتی و مدرن بر روی دیوار هماهنگی منحصر به فردی دارد.

پاسخ به تعدادی از سوالات متداول در مورد تابلو گل نقره قلمزنی
ایا قلمزنی در تابلوهای نقره بر ارزش ریالی ان ها اثر گذار می باشد؟ به طور قطع باعث افزایش قیمت تابلو گل نقره قلمزنی خواهد شد چرا که از چکش کاری فراوانی در ساخت پلاک قلمزنی نقره در مدت زمان طولانی از هنر دست استادان بزرگ استفاده می گردد.

بسته بندی تابلو گل نقره قلمزنی تا چه میزان بر فروش ان مفید واقع می گردد؟ در عصر کنونی بسیاری از بنگاه های اقتصادی در خرید و فروش های عمده محصولات قلمزنی در قالب تابلو ، اولین اولویت انتخاب ان ها دارا بودن بسته بندی نفیس از تمامی استانداردهای بسته بندی می باشد.
چرا ابعاد بسیار متنوعی از تابلو گل نقره قلمزنی نسبت به سایر تابلوهای هنری ساخته می شود؟ یکی از ارکان مهم این سبک از تولیدات تابلوهای گل نقره قلمزنی ارزش ریالی نقره و نوسانات بالای قیمت ان و از طرفی واحد خرید ان نیز بر اساس وزن می باشند.
ایا می توان از محصولات صنایع دستی تابلو گل نقره قلمزنی به عنوان کالایی صادراتی کسب درامد کرد؟ به طور یقین صد در صد نقش به سزایی در صادرات ایفا می نماید. منتها به شرطی که تمامی استانداردهای بسته بندی با کیفیت صادراتی و مرغوبیت متریال مصرفی بسیار بالا باشد.

ظروف قلمزنی نقره

طرح تابلو قلمزنی

طرح های مورد استفاده در این سبک از هنر دست بسیار متنوع می باشند. اما پرفروش ترین شکل طرح تابلو قلمزنی شامل :
۱) ترکیب گل نقره های سفید و شاخک های طرح نقره در اشکال طرح هایی جذاب از تابلو قلمزنی.
۲) تابلو قلمزنی های ترکیبی پلاک نقره و گل های طلایی نقره.
۳) ترکیبی از طرح های و ان یکاد و گل های نقره “جدیدترین شکل از طرح تابلو قلمزنی”
۴) طرح تابلوهایی که تنها از پلاک نقره ساخته می شوند.
۵) تلفیق هنر قاب های خاتم کاری با گل و پلاک های نقره (ترکیبی خاص و منحصر به فرد صادراتی).
جذاب ترین طرح تابلوهای قلمزنی مربوط به کدامین سبک تابلوها می باشد؟ بر اساس امار تولید و بازاریابی و فروش تابلوهای قلمزنی مشخص شد، بیش از ۶۵ درصد امار مربوط به طرح قاب های خاتم و پلاک های نقره می باشد.
چگونه می توان فروش حداکثری در طرح های تابلوهای قلمزنی را رقم زد؟ معمولا با گسترش فرایند های فروش به صورت دیجیتال و انلاین یکی از تکنیک های بسیار موفق در بازاریابی و کاربرد این کالای بی نظیر در سطحی گسترده می باشد.

تابلو قلمزنی نقره با طرح گل و مرغ

همان طوری که در مقاله فوق اشاره شد از اساسی ترین عناصر مهم در جذب و فروش ایده ال طراحی اولیه جهت ساخت تابلو قلمزنی به شمار می رود.
طرح گل و مرغ چیست؟ یکی از خیره کننده ترین طرح های قلمزنی است. که در دوران شکوفایی ایران ” دوران صفویه ” مطابق با دیگر هنرهای دستی شکل گرفت و در بسیاری از محصولات صنایع دستی از جمله ” کیف های ترمه و قلمکار ” بسیار از ان استفاده گردید. لذا طرح گل و مرغ بر روی تابلوهای قلمزنی الهام گرفته از طرح های کیف های ترمه و قلکار می باشند.

اساتید برجسته در حوزه تابلو قلمزنی نقره با طرح گل و مرغدر شهر اصفهان

از استادان به نام در شهر اصفهان می توان از استاد محمود دهنوی نام برد. این اسطوره تابلو قلمزنی برجسته با طرح گل و مرغ در سال ۱۳۰۵ در شهر گنبد های فیروزه ای متولد و در سن ۱۰ سالگی نزد استاد ” اقا کریم عتیقه چی” به فراگیری و ساخت تابلو قلمزنی نقره گل و مرغ پرداخت.

ساخت تابلوی قلمزنی نقره

پیدایش اثار به جای مانده از کهن ترین نمونه های تاریخی هنر قلم زنی نقره بر اساس کاوش کارشناسان برجسته حاکی از این مطلب می باشد که در حدود ۲۵۰۰ ساله گذشته اولین نمونه های ساخت این محصول بوده است. اما شهرهایی که بعد ها رواج و گسترش فراوانی در ساخت تابلوی قلمزنی نقره پیدا نمود شامل اصفهان و تهران بوده است.
نقره همچون فلز مس از قابلیت چکش خواری فوق العاده ای برخوردار می باشد. لذا از همان دوران ابتدایی به عنوان زیر ساختی مناسب برای تولید ظروف و در عصر کنونی از قلمزنی نقره در ساخت تابلوهایی بی نظیر “قلمزنی نقره” استفاده می گردد.

از دیگر شهرهای ایران که رتبه دوم در ساخت تابلوی قلمزنی نقره را دارند؛ می توان از شهرهای شیراز و تبریز یاد نمود. البته این رتبه بندی به سال های بسیار دور باز می گردد. چرا که هم اکنون این هنر صنایع دستی عملا از خط تولید و ساخت و طراحی خارج شده و بر عکس شهرهای اصفهان و تهران با توان طراحی متنوع و بالا بزرگترین مراکز ساخت تابلوی قلمزنی نقره شناخته شده اند.اما میزان اشتغال بانوان و خانم ها در اصفهان بیش از ۴۵ درصد و در تهران بالای ۵۵ درصد امار اشتغال در زمینه طراحی، ساخت ،بسته بندی، چکش کاری نقره و مس فعالیت می کنند. اما شهر تبریز به دلیل کاسته شدن نیروی کار و همچنین بالا رفتن قیمت نقره به نسبت سال های گذشته بسیار کاهش پیدا کرده و رونق گذشته را ندارد. در شرایطی که نقره سازی در قدیم در تبریز یکی از پرطرفدارترین هنر دست به شمار می رفته است.

ایا می توان شهر تهران را به عنوان قطبی بزرگ در ساخت تابلو قلمزنی نقره بر شمرد؟ در حال حاضر رتبه نخست طراحی و ساخت تابلو قلمزنی اصفهان نقره شکل گرفته و با وجود دیگر صنایع دستی ” خاتم کاری یا قاب های خاتم ” می توان ترکیبی بسیار جذاب در ساخت تابلوی قلمزنی نقره ایجاد نمود.

قیمت انواع تابلو قلمزنی

هنر چکش کاری بر روی فلزات با نام قلمزنی، بر روی فلزات متفاوتی ساخته می گردند. اما بر اساس نوع استفاده، متریال زیر ساخت قلمزنی مورد استفاده قرار می گیرند. به فرض در تزئینات دکوری سماور از جنس مس و در منقل های تزئینی از جنس برنج استفاده می گردند.معمولا قیمت تابلو قلمزنی بستگی به زیر ساخت فلز و طرح و ظرافت های چکش کاری استاد کار بستگی دارد.قیمت گذاری بر روی تابلو قلمزنی چه کمکی به مدیریت در امد خواهد کرد ؟ قیمت گذاری صحیح یک رابطه به هم پیوسته در بازار یابی و فروش و همچنین کمک به کنار گذاشتن رقبا در بازار خواهد بود. لذا لیست قیمت به همراه هنر تابلو قلمزنی جزء شناسنامه و اصالت محصول شمرده می شود. به طوری که حس اعتماد در خریدار حاصل می گردد.

چگونه قیمت انواع تابلو قلمزنی نقره می تواند دست واسطه را از بازار حذف نماید ؟ به دلیل ساخت از صفر تا صد کلکسیون زیبایی چون تابلوهای قلمزنی ” مسی، برنجی، ظروف” به دست کارگاه تولیدی می باشد. لذا با قرار داد بستن با عمده فروشان به همراه لیست قیمت کمک بسیار شایانی در جهت حذف بی شمار دلالان خواهد شد.ایا می توان از تابلو قلم زنی نقره به عنوان نوعی از هدایای تبلیغاتی استفاده نمود ؟ جواب بله، اما به شرط بسته بندی شیک و لاکچری. چرا که اولین دیدگاه تبلیغاتی در نگاه سازمان هایی که قصد خرید عمده را دارند؛ نوع و میزان اثر گذار بودن طراحی بسته بندی محصول به چشم و ذهن می باشد.

ظروف شبه نقره چیست؟

این مدل ظروف از نظر میراث فرهنگی و صنایع دستی غیر قابل قبول بوده و دلیل ان استفاده از زیر ساخت های تقلبی به دلیل پایین امدن قیمت برای مصرف کننده است. اما کسب سودی معادل ۷۵ درصدی برای تولید کننده ظروف شبه نقره می باشد.در شکل ظاهر شاید از نظر فیزیکی تفاوتی بین نقره واقعی و شبه نقره برای خریداران نداشته باشد. اما از نظر هنر دست و فرایند تولید عملا با ۱۰ درصد پتانسیل صنایع دستی تولید می شود و هیچ گونه اثر هنری در خود ندارد. دقیقا مانند زمانی که طلای زیور الاتی واقعی در کنار بدل ان ” طلای هندی ” قرار بگیرند. هر دوی ان ها از اب و رنگ مشابهی برخوردار هستند. اما این کجا و ان کجا.

تابلو قلمزنی نقره بر اساس چه مبنایی قیمت گذاری می گردد ؟ در ادامه مقاله تابلوهای قلمزنی نقره به ان اشاره خواهیم نمود.قیمت ظروف نقره اصفهان چه سهمی از بازارهای تهران را به خود اختصاص داده است؟ یکی از بزرگترین مراکز فروش تابلوهای قلمزنی”نقره، پلاک مسی، ظروف نقره، ظروف مسی قلم زنی طرح برجسته، شبه نقره،پلاک های نقره”. از عمده محصولاتی که بیشترین فروش را در بازارهای تهران به خود اختصاص داده اند.

صنایع دستی نقره

یکی از ویژگی های استخراج نقره و قرار گرفتن در فرایند شیمیایی و در نهایت تبدیل به یک مدل زیر ساخت صنایع دستی توانسته یک مکمل ایده الی در نواوری و تلفیق صنایع دستی ایجاد نماید. ضمن ایجاد اشتغال زایی گسترده در بین خانم ها و اقایان و ترکیب شدن با هنر خاتم “قاب های خاتم طرح ترنج ” یک مدل اثر گذار در تاریخ صنایع دستی از جنس هنر نقره پدیدار گشته است.
پر فروش ترین مدل از صنایع دستی نقره ؟ تابلو قلمزنی گل و مرغ، تلفیق هنر پلاک مس و قاب خاتم از جمله محصولات صنایع دستی هستند که طبق امار منتشر شده درصد فروش بسیار بالایی (۷۰درصدی) فقط در تهران داشته است.

قلمزنی مشبک

قلمزنی مشبک

قلمزنی مشبک نوعی دیگر از ساختار صنایع دستی نقره به شمار می اید. قلمزنی مشبک به دلیل فرایند تولید اسان تر نسبت به دیگر مدل های قلمزنی اصفهان از قیمت های بسیار مناسب تری برخوردار می باشد.قیمت گذاری اصولی در صنایع دستی نقره به چه شیوه ای انجام می پذیرد ؟ از تکنیک های تخصصی در ارزش گذاری ریالی تابلوهای نقره به چند مورد مهم از ان اشاره خواهیم کرد. اولین مورد نوع طراحی که قرار است بر روی ان چکش خواری شود. دوم ظرافت قلم و به موازات ان جنس قلم و سوم قرینه سازی به صورت کاملا حرفه ای بر روی پلاک مس.

انواع تابلوهای قلمزنی نقره با ترکیب قاب خاتم به چند دسته تقسیم می گردند؟ قاب های خاتم در پنج شکل هندسی قابل تولید می باشند. اما نقوشی که بر روی قاب ها کشیده می شوند با نام های ” تذهیب و اسلیمی ” می باشند.پر فروش ترین ظروف قلمزنی نقره؟ اجیل خوری مسی قلم زنی بیشترین سفارش و پس از ان تابلو قلمزنی نقره گل و مرغ، تلفیق هنر پلاک نقره و قاب خاتم بیشترین سفارش ها را در رده بندی صنایع قلمزنی به خود اختصاص داده اند.

طرح قلمزنی چگونه در بزرگ جلوه دادن یک اثر تابلو قلمزنی می تواند اثر گذار باشد؟ معمولا طرح های زیبا توسط اساتید قدیمی برای نسل جدید کشیده می شود و با اموزش های درست می توان همچنان تولید تابلوهای قلمزنی را بیشتر از پیش رونق بخشید.

تاثیر خرید وسایل قلم زنی نقره در ارزش کار

از اساتید مجرب و متخصص این هنر ارزشمند، چقدر در شکوفایی خلق یک اثر قلم زنی نقره چه در ظروف و چه در تابلوها می تواند موثر واقع گردند؟ استادانی که در سوابق طولانی تری این مسیر هنری را طی کرده اند و در جلوی پای خود شکست هایی با ضررهای زیادی متحمل گردیده اند. می توانند بهترین مشاوران و طراحان بسیار قوی در تولید و ساخت وسایل قلمزنی در کنار دانش اموختگان این هنر قرار بگیرند.

تابلو قلمزنی و ان یکاد

تابلو خاتم کاری با پلاک مسی یا پلاک نقره ترکیبی جدید از هنر استادان این حوزه هنری به شمار می روند. لذا بر اساس بازاریابی های “انلاین، کاتالوگ، فضای مجازی، برگزاری نمایشگاه های بین المللی” تماما به این نتیجه رسیده اند که قرار گرفتن ایه شریفه “و ان یکاد . . . ” در یک جایگاه ویژه در صنایع دستی و مهم تر از ان ایده پردازی در خوشنویسی در قالب تمامی تابلوهای هنری می تواند، بیشترین فروش را در نوع خود رقم بزند.
چگونه می توان بهترین راه کار را در تولید قاب و تابلوهای و ان یکاد اموزش داد؟ ترکیب کردن هنر صنایع دستی یکی از جدیدترین راه کارهای تولید و اموزش پلاک های وان یکاد … می باشد.
مدل های فروش ۷۰ درصدی تابلو قلمزنی و ان یکاد در بازار تهران :

  1. تابلو خاتم کاری پلاک مسی و ان یکاد
  2. تابلو خاتم کاری با پلاک نقره و ان یکاد
  3. تابلو قلمزنی برجسته و ان یکاد

تاثیر قاب و تابلو قلمزنی نقره و ان یکاد در دکوراسیون منازل

البته بر کسی پوشیده نیست یکی از عناصری که می تواند در زیبایی دکوراسیون منازل نقش داشته باشد. قاب و تابلوهای قلمزنی و ان یکاد می باشد. اما نصب این مدل تابلوهای هنری باید در فضای مناسبی در خانه به دیوار اویز گردند که بیشترین انرژی مثبت و در زیبایی فضای خانه بسیار زیبا باشد.

۰۰/۰۳/۳۱
بهین مبتکران ایده

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.